Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemfri bil

Startet av Tesla P85D, fredag 24. oktober 2014, klokken 01:48

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: arnkl på fredag 24. oktober 2014, klokken 11:52
Sitat fra: hELgenen på fredag 24. oktober 2014, klokken 09:49
Feil er pr. def ufrivillig besøk til forhandler. Klarer en å rette feil
uten at det hefter meg som kunde så er det en ikke sak. Så fort
en må bruke av egen tid, f.eks ett besøk til forhandler, fordi ett eller annet
ikke fungerer som forventet, ja så bruker jeg tid på bilproblemer og følgelig
er det en feil.

Bra definisjon. For då kan eg seie at eg har feilfri bil  :)
Fekk bilen i starten av februar og har køyrt 23 000 km. Eg har ikkje vore innom Tesla etter utlevering, men skal på 20000 km service om ei veke. Då skal ladaren oppgraderast til 32A, klikkelyd ved maks rattutslag fiksast (har forresten nesten blitt vekke av seg sjølv), korroderande speglbrakettar skiftast. Og det er det! (3G har falt ut ein og annan sjelden gang, men ikkje så ofte at det irriterar meg).

EDIT: Tesla vil også skifte den vesle skjermen, pga ein svakheit i produksjonsserien. Litt rart, då eg ikkje har lest om nokon som har opplevd feil med denne.

arnkl: gratulerer med "feilfri" bil  ::)  ::)

Tesla P85D

Ja jeg fersk når det kommer til Tesla:) har bestilt nå nylig og har også prøvekjørt en demo bil hos Tesla på Lade. Men kan og vet ikke veldig mye om elbil enda:)

Tenkte på feil/problemer hvor man må ha hjelp fra Tesla. Man hører vel mest om dem som har problemer og mindre fra dem som ikke har hatt problemer. Men har lest meg fram til at det har vært litt barnefeil. Så spørsmålet ble stilt med tanke på om man kunne håpe på å få en rimelig feilfri bil eller om man må innstille seg på verksted besøk tett og ofte. Bor 20 mil unna trheim så litt tidkrevende å måtte få hjelp derifra.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Car-El

#17
@Neon
Bor 115mil fra Lade... Ingen problem!

@RaBalder
Da har æ en amputert finger å vise dæ!

;) Ikke ramle 3G ut. At det er dårlig dekkning er ikke bilens feil.
;) Ladekabel inne i bilen er for tynn for 16A og byttes ut...   Det e ikke en feil bilen virket som den skulle og Tesla Lade fikset det (nesten for) godt.
;) Venstre dørhåndtak bak ville ikke gå inn et par ganger i vinter. Kan være kulda som stoppet mekanismen, men døra virka som den skulle.
;) Vabler i krom på det nevnte dørhåndtak...   Skjønnhets feil som om det ikke blir ordnet denne servicen, så kan æ fint leve med det til neste.
;) Takluka knirke når det er kaldt ute...   Æ kan da vel smøre den gummi lista med silikon sjøl.
;D Den største feilen med bilen er at den er forbrei for garasjeporten når fruen skal ut i en hastighet av minst 40km/t....   Den ripa kosta bare 56 rosa papirlapper fra Norges Bank.



Om æ/vi skal selge Car-El?  Et ord: GLÆM DET!
Etter sommerferien på bare 4700km elsk vi bilen ennå mere! Æ forstår Bjørn og fruen som farter land og strand rundt. Det e gøy å kjøre en Tesla!
(Hørte æ et aldrig så lite "Haleluja" fra mæ sjøl no?)  :o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Twowheels

har bare kjørt 400 mil. Ingen problem bortsett fra 3G som er fryktelig irriterende.
_________

Torpedo Ted

Ingen feil utenom kosmetiske her. 15 000 KM.

sisc1337

Kjørt 11k km. Eneste problemene jeg har hatt er utkobling av 3g og ladeluke knapp til UMC som ikke virker. Storfornøyd med bilen!:D
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

teslaz

Runder snart 40.000 km.  8) 8) 8) 8) 8)
Ingen problemer til nå der jeg ikke kunne ha brukt min Eliza som planlagt.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

RBK

Ingen feil.  :)
6000 km på 4 mnd.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

amund

8,1 k km
Har følgende problemer:
- Takluka knirker av og til. Åpne og lukke den så er den stille i 2 uker.
- Dashbordet knirker av og til. Gi det et klask så er det stille i 2 uker.
- En dråpe vann kommer inn vinduet til bakdøra når jeg kjører gjennom børstevask. Kanskje det er et hint om at jeg burde være mer glad i bilen enn å kjøre den i børstevask?
- Mistenker gal hjulstilling bak da den logrer som en glad labrador når jeg tråkker gassen i bånn. På den annen side, kanskje den bare er glad?
- Regnsensor'n er er litt shizofren, den kan finne på å kjøre pusserne på fullt når det er yr, eller gjøre absolutt null i tropisk monsun. Men 95% av tiden fungerer den som forventet.

De siste 2 punktene er ting jeg løpende vurderer å ta kontakt med Tesla om, men jeg er også usikker på om det er en for liten bagatell til at jeg kan kreve en fiks, og om jeg i det hele tatt gidder å være uten bilen i 1 dag på grunn av det. Jeg kommer til å vente leeeenge før jeg melder det inn i så fall.

Tok av GY 19" etter nærmere 8000 km, og det er ikke synlig slitasje. Og jeg har kjørt det remmer og tøy kan holde med jevne mellomrom.

Ting som at mobilen slår inn på stereo'n ser jeg ikke på som et problem, det samme skjer i stua hvis jeg putter telefonen under forsterker'n.

Har ikke mistet 3g i bilen mer enn i korte perioder pga dekning, men har mistet kontakt fra appen. Som regel kommer det tilbake hvis jeg lar vær å stresse, har rebootet kanskje 3-4 ganger på 3 mnd som 'last resort'. Min teori er at de fleste tilfellene så er det tesla's servere som er nede eller telefonappen som henger, og ikke bilen. Irriterende de få gangene det skjer ja, men det er ikke et problem med selve bilen.

Har kun vært inne hos Tesla for én ting, da jeg fikk den var viskerbladene typ utslitt, la igjen striper med vann på vinduet. Stakk innom, fikk nye. Så per hELGenens definisjon er vel det det problemet jeg har hatt med bilen hittil, som jeg faktisk har vært hos Tesla for å fikse. Krysser finga for at det som er, det er, og blir kanskje fikset på første service om en 2-3 år hvis jeg gidder å skrive det ned.  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Frodebo

21000 km, kun noe småtteri av mindre betydning som Tesla Lade har fikset kjapt og greit. Kongebil!
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Tesla P85D

Flott å høre at det er masse folk som er fornøyde:). Litt lett for at det kun blir fokus på dem som plages og ikke dem som ikke opplever noe problem med bilen. Kjekt å høre at folk faktisk kjører 20.000 km uten noen vesentlige feil/problemer...ja faktisk 80.000 km :) hører gjerne om flere som kjører med et smil og er veldig fornøyde:)
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

mariowing

Blir som på jobben det, ingen som ringer it support og sier "nå har printeren fungert feilfritt i tre måneder". Folk klager når noe er galt, viktig å huske på når man leser her inne :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Arath

Det er lett å glemme at alle de som er fornøyd generelt ikke høres så godt på Internett. Mange misfornøyde finner veien til forumer, mens alle fornøyde som vanligvis ikke oppsøker forum, de kommer ikke ens ærend for å fortelle hvor bra de har det.

Var veldig usikker når jeg skulle bestille bil før sommeren. Alle tråder som var aktive da var om feil og mangler, så det virket som alle biler hadde alle problemer. Men etter å ha lest litt mellom linjene og over tid, så kommer det fram at de fleste er fornøyd alikevel.

Min eneste feil med teslaen foreløpig er at leveringen ble forsinket en måned. Så ventetiden fram til slutten av november/desember er lang
Men håper og regner med at jeg kommer til å bli kjempefornøyd med den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA