Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Softclose på bakluka virker ikke lenger

Startet av Muffinman, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:18

« forrige - neste »

Muffinman


https://www.youtube.com/watch?v=Vux4zuq7Fco

Flere som har dette?

EDIT: Eller kan det være den elektriske løftesylinderen som begynner å bli slapp i fisken? Merker at om jeg stopper luka på tur opp gynger den noen ganger mens den går ned 10-20cm for så å stabilisere seg.


Muffinman

Bevisst valg for å få med kun det som var nødvendig, og unngå at detaljer som ikke skulle på nettet ble med.

Beklager hvis det gjør deg ukomfortabel. Tilbake til topic?

sirtom

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:18

https://www.youtube.com/watch?v=Vux4zuq7Fco

Flere som har dette?

EDIT: Eller kan det være den elektriske løftesylinderen som begynner å bli slapp i fisken? Merker at om jeg stopper luka på tur opp gynger den noen ganger mens den går ned 10-20cm for så å stabilisere seg.

Merket noe lignende på min her om dagen, dog var den kun slik når lading pågikk.. Etter avsluttet lading fungerte den som normalt.

Bil levert 31.april

Muffinman

Står på lading nå, men mener at det skjer ellers også. Skal uansett sjekke.

Cries

Jeg merket noe lignende i helgen, og erindrer samme problem på Onsdag forrige uke. Det har skjedd ca 4 av 7 ganger jeg har lukket bakluken siste dagene (har ikke kjørt mye). Luken virker forsvarlig lukket ut i fra det jeg har opplevd, men føles som om luken "tar fart" og smeller igjen på slutten

Kan det være knyttet til siste softwareoppdatering?

Muffinman

Tviler på at dette har med software å gjøre, det er vel grenser for hva som lar seg styre?

Uansett høres det ikke bra ut, regner med at mekanismen får seg en bra dask.

Trustno1

Har lagt merke til det samme selv. Noen ganger skjer dette, andre ganger lukker den normalt.  Har ikke tenkt over om det skjer når jeg lader eller ikke.

ELTesla


ToreS

Dette skjer på min hvis side-dører er åpene, hvis dørene er lukket fungerer Softclose fint.

torerikd

Samme opplevelse her. Har aldri opplevd dette før siste oppdatering (tror det var 1.67).
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Muffinman

Sitat fra: ToreS på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:14
Dette skjer på min hvis side-dører er åpene, hvis dørene er lukket fungerer Softclose fint.
Kan vel kanskje ha noe med mottrykket i kupeen å gjøre. Er noe annet åpent får ikke luka demping av "luftpute" like før lukking. Mitt har uansett fungert fint uavhengig av om dører har vært åpne eller lukket helt til nylig.

cra

Sier ikke at luka skaø være sånn, og får sjekke om jeg har noe lignende når jeg kommer hjem. For min del er jeg mye mer bekymret for pasasjerer som ikke er vant med nye biler, og som "tar fart og bruker begge armene" når de skal lukke igjen dørene. Spesielt unger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

LA-Thing

Merket dette for ca. en ukes tid siden jeg også. Luka faller fritt de siste 2-3 cm før låsemotoren suger den på plass.

Rart om dette skal være software-relatert, på den annen side blir jo ikke mekaniske deler slitt over natta. Skal sjekke om det er noe slakk i åpen stilling.
Drammen, Tesla Model S #2510

Muffinman

Sjekket litt mer, og luka smeller ikke lika hard nedpå når dørene er lukket. Men hardere enn før. Har også inntrykk av at den faller de siste centimetrene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA