Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbytte Q1 2015

Startet av espen1976, onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:27

« forrige - neste »

espen1976

Har fulgt debattene her den siste tiden siden "D-dagen". Eier selv en P85. Sendte en mail til Tesla for å høre om de tok innbytte/trade-in, her er svaret:

"Hei Espen,

Vårt innbytteprogram er dessverre ikke igang enda.
Vi håper å ha det på plass, i løpet av Q1 neste år.


Kind regards.."

Det ser ut til at det kommer altså. Og vedrørende ettermontering av "D" utstyr, er det vel kun Tesla selv som vet hvor komplisert eller enkelt det vil bli og hva det evt kommer til å koste, og dermed ta en avgjørelse på om de vil tilby det eller ei. Verditap eller ei, vi får tåle at utviklingen går videre, og at det vi eier gradvis blir gammelt og faller i verdi. Jeg kan forstå det er surt for de som akkurat har fått bilen, men alle vet at bilprodusenter lanserer nye modeller hvert år, dette er ikke noe nytt folkens....

Nyt bilen dere har og kos dere :-)

Lokführer

Hva er folk villige til å betale for en motor foran egentlig?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

#2
Sitat fra: espen1976 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:27
Har fulgt debattene her den siste tiden siden "D-dagen". Eier selv en P85. Sendte en mail til Tesla for å høre om de tok innbytte/trade-in, her er svaret:

"Hei Espen,

Vårt innbytteprogram er dessverre ikke igang enda.
Vi håper å ha det på plass, i løpet av Q1 neste år.


Kind regards.."

Det ser ut til at det kommer altså. Og vedrørende ettermontering av "D" utstyr, er det vel kun Tesla selv som vet hvor komplisert eller enkelt det vil bli og hva det evt kommer til å koste, og dermed ta en avgjørelse på om de vil tilby det eller ei. Verditap eller ei, vi får tåle at utviklingen går videre, og at det vi eier gradvis blir gammelt og faller i verdi. Jeg kan forstå det er surt for de som akkurat har fått bilen, men alle vet at bilprodusenter lanserer nye modeller hvert år, dette er ikke noe nytt folkens....

Nyt bilen dere har og kos dere :-)


Vi håper å ha det er på plass ... kiss my Ass ..

Nok et betryggende svar til kundene som må selge bilene selve for å oppgradere ...

Dette er dessverre ikke godt nok fra Tesla

De synes altså ikke at det er verdt eller stoler ikke på at deres egne biler kan selges videre ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Mr newbe. Mener du virkelig at Tesla kan leve av å kjøpe bruktbiler av kunder til en pris høyere enn de kan selge dem videre for. Tror du at det er en forretningsmodel som gjør at Tesla er i live som selskap om to år?

Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:11
Mr newbe. Mener du virkelig at Tesla kan leve av å kjøpe bruktbiler av kunder til en pris høyere enn de kan selge dem videre for. Tror du at det er en forretningsmodel som gjør at Tesla er i live som selskap om to år?

Hvem har snakket om pris? Men hvorfor de ikke har en ordning på plass kan diskuteres..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Hva skal du med en innbytteording som ligger lavere enn markedspris newbe? Kan du ikke like godt dumpe bilen på finn? Det er gratis å legge ut gis bort på torget...

Teslanewbie

#6
enhver bilprodusent som synes at deres produkter er best burde signalisere at deres biler er så bra at de er trygge med å kjøpe dem tilbake til omtrent markedspris når kundene ønsker å oppgradere... Trenger ikke være Mensamedlem for å skjønne dette..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AttackOfTheMac

#7
Teslanewbie

Du må roe deg litt ned... Det er kun ca 1 år siden de første bilen kom. Det er ingen KRISE at ikke Tesla tilbyr dette enda.... Det er ikke normalt å bytte bil så fort, selv om det alltid vil være noen som ønsker dette.

Dette kommer etterhvert. Det er mye viktigere ting Tesla Norge må få på plass.

Teslanewbie

#8
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:26
Teslanewbie

Du må roe deg litt ned... Det er kun ca 1 år siden de første bilen kom. Det er ingen KRISE at ikke Tesla tilbyr dette enda.... Det er ikke normalt å bytte bil så fort, selv om det alltid vil være noen som ønsker dette.

Jeeezus ... Ro deg ned? Er helt rolig men lurer på ditt blodtrykk når du skriver slike ting..
Ordningen er oppe og fungerende i statene.. de startet vel utlevering der samtidig?
Synes bare at det er rart at tesla ikke har kommet på banen nå i samband med nylanseringen.

Hallelujakoret her skuffer ikke nei.. :-)

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Epleskreller

#9
De hadde en ordning for dem som ville bytte fra Roadster til Model S. Det sto i mailen jeg fikk at man kunne sende inn VIN og km og få et anslag på innbytteverdi. Noe liknende kommer kanskje når Model X er klar.

Ellers mener jeg det er leggetid for Teslanewbie.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

AttackOfTheMac

Teslanewbie:

Problemet er at du syntes det meste med Tesla er rart for tiden... Som om det er en konspirasjonsteori om å lure kundene. F.eks utsagnet under. Du konkluderer ting helt ut av luften.


Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:00
De synes altså ikke at det er verdt eller stoler ikke på at deres egne biler kan selges videre ?

Teslanewbie

#11
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:36
Teslanewbie:

Problemet er at du syntes det meste med Tesla er rart for tiden... Som om det er en konspirasjonsteori om å lure kundene. F.eks utsagnet under. Du konkluderer ting helt ut av luften.


Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:00
De synes altså ikke at det er verdt eller stoler ikke på at deres egne biler kan selges videre ?

Det er lov å sette spørsmål ved saker , Når? Hvordan? Hvor mye?
Det er greit å ha et konkret svar isteden for viss vass om evt  kanskje når en slik ordning er på plass.. det er ikke konspirasjon ( nok en herskerteknikk som brukes for å miskreditere andre) når man setter spørsmål ved hvorfor en ordning ikke er på plass og evt anledning bak dette.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:29
Ordningen er oppe og fungerende i statene.. de startet vel utlevering der samtidig?

Nei, de startet utleveringen der ca 1 år før de kom til Norge. Har også hørt at de skal til å etablere en slik ordning i statene nå - men ikke at de har kommet i gang enda. Har du noen bekreftelse på at de faktisk har begynt å ta inn innbyttebiler? Kommer nok hit ikke lenge etter at den er etablert der.
Model S 85D

AttackOfTheMac

#13
Teslanewbie: Det er helt ok med spørsmål. Mange her inne som gjør det og jeg er enig i en del av det.
Men jeg syntes du drar "konklusjoner" for fort og på feil grunnlag.


Det er veldig vanskelig for ett firma å gi konkrete svar om de ikke selv vet. Her velger jeg å stole på Tesla Norge og tro at 1: De jobber med det 2: De vet faktisk ikke nøyaktig når dette er på plass enda.
Jeg vet ikke hvilken erfaring du tar med arbeidslivet men det er ofte sånn at man er avhengig av andre og det er mange detaljer som skal på plass før alt er klar. Det er ikke bare å "gjøre det" over natten.

Ett av problemene til Tesla har vel kanskje vært at Elon er litt for løs i munnen og antyder ting som de ikke kan levere. Dette er ingen situasjon som ingen er tjent med. Hadde Tesla sagt at dette var klar 01 Jan og ikke klart å leve opp til det, hadde det vært mye verre i mine øyne.

edorf

Tesla kan ikke begynne med innbytte før det er bussiness for dem også. De har allerede en avanse på bilene de selger, og derfor må det være endel verditap før de kan ta innbytte. De kan jo ikke selge brukte biler dyrere enn nye. Om de er igang Q1 som her antydet, så blir jeg veldig imponert. Da er de eldste bilene 1,5 år gammel.
Vi får nyte bilens våre, slik de er, så får de sutre de som vil det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA