Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk 15.000,- på en protest som svir! (EDIT: Eller gi de til Kirkens Nødhjelp)

Startet av Nasse, onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12

« forrige - neste »

Nasse

Sitat fra: Trustno1 på fredag 17. oktober 2014, klokken 20:19
Har fargene så mye å si om du ikke skal hente bilen uansett?

Selvsagt skal jeg ha bilen ::) Men fristende å bestille en toppspekket P85 som hevn >:(

cra

Opp med hånda alle som bestiller en ny hamburgermeny med alt tilbehør og så går fra den på disken uten å betale dersom du ikke fikk ost på den burgeren du først hadde bestilt!  ::)

(Sorry, klarte ikke å dy meg....)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Trustno1

Sitat fra: cra på fredag 17. oktober 2014, klokken 22:47
Opp med hånda alle som bestiller en ny hamburgermeny med alt tilbehør og så går fra den på disken uten å betale dersom du ikke fikk ost på den burgeren du først hadde bestilt!  ::)

(Sorry, klarte ikke å dy meg....)

Osten bør la seg retrofitte  ;D

Pompel

Sitat fra: Trustno1 på fredag 17. oktober 2014, klokken 23:08
Osten bør la seg retrofitte  ;D

Ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere, ettermontere

(Sorry, klarte ikke å dy meg....)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

TS

#35
Sitat fra: Nasse på onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12
Vel, akkurat nå er jeg forbanna på Tesla.

Ikke fordi de lanserte 4WD - det var forventet
Ikke fordi de lanserte ACC og lane assist - det var forventet

men - forbannet -

Fordi det ikke er retrofit som lovet (heller ikke på deler av systemet, som ACC)
Fordi de tilsynelatende øker effekten på feks P85 - uten å opplyse om at de ikke egentlig har gjort det likevel (ødelegger verdien på min bil ytterligere)
Fordi de ikke engang har hintet om at oppgraderingen av tech skulle være omfattende - altså et kvantesprang med autopilot
Fordi de i Norge ikke gidder få på plass et innbytteprogram som i USA, og derfor heller ikke bidrar til å bevare bruktverdien på bilen som i USA

Alt dette betyr at tidligere snakk om at det ikke skulle straffe seg å være tidlig ute bare er pjatt. Det gjør meg sint.

Så hva er min hevn? Jo, nå er det bestilt en fryktelig dyr, men særdeles ukurrant P85. Den betaler jeg gjerne 15.000,- for å se Tesla bygge.

Om jeg skal ha den? Nei ikke faen, og det skal bli fryktelig vanskelig å finne en kjøper til den her i Norge for Tesla også - når jeg dagen før levering "avbestiller". Jeg har ikke råd til ny bil likevel, det er umulig å selge min gamle... Og så viste det seg jo at nye P85 var nesten lik gamle P85 likevel.

Det er min hevn.

Hva er din?


EDIT: Ble editert etter innlegg nr 3. P85D endret til P85.

Allerede før jeg bestilte var jeg 100% sikker på at adaptive cruisecontrol, lanekeep og annet snacks skulle komme iløpet av et års tid.  Og det gjorde det.  Jeg hadde egentlig for 3 års iden bestemt meg for at jeg skulle ha dette på min neste bil og ble skuffet da den ikke ble lansert med det.
Men, de måtte få Model S på markedet og rakk ikke engang å lansere den 2m brede bilen med el-innfellbare speil.
Retrofit av ACC/Radar ble det sagt av en "selger"at det muligens var lagt opp ledninger til, men
jeg kan ikke finne noe skriftlig eller muntlig opptak på.
Ps. Det er ikke noe kvantesprang de har kommet med. Det er kun utstyr for å tilpasse seg konkurransen i land hvor Model S koster det samme som en S500 med slikt utstyr.
Med en og annen forskjell..

Nå vurderte jeg å oppgradere til en 2015 versjon med et lite mellomlegg etter 1 år/25`km, men pga bytte av driveunit etc så rakk jeg ikke å selge den til innkjøpspris før D dagen.. 
Nå må jeg forholde meg til et marked hvor selgere og kjøpere er usikre på hva bilene er verdt...
Så, da får jeg bare avvente å se hva Tesla gjør igt innbyttepris om det kommer eller om markedet stabiliserer litt under der det var... 
Det jeg vet, er at fåtallet av nordmenn har bruk for 4wd og at autopilot er noe endel godt voksne er ikke bryr seg om eller tror på uansett..
Og at Tesla fortsatt har et halvt års leveringstid på bilene.

Og at jeg er strålende fornøyd bilen uten disse hjelpemidlene.. 
Om markedet skulle bli så dårlig som enkelte media spår, så bruker jeg det potensielle "mellomlegget" på en splitter ny 2015 Mercedes B klasse Electric Drive til kona.. Den så får i alle fall hun adaptiv Cruise Control .. Og blir en "Tesla Light"

Vurderer også å bestille en 15`mod. S85 (ikke D) "just in case", og så selge den til litt over kost om jeg ikke får solgt min 2013 til 90% av prisen på den nye. Men, ikke i protest. Jeg ønsker Tesla fremgang og tåler at de lanserer en oppgradert versjon etter to år..  (Ja, 2012 i USA..)
Husk at veien blir til mens de går da det meste er nytt for de også..


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

hma

[Moderator kommentar]
Tråden ryddet for upassende blindspor.

Håkon Markussen
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Tesla-man

Iflg angrerettsloven er det vel anledning til å angre på internettkjøp (fjernkjøp), ref. §§20 & 21. 
Du har 14 dagers angrerett etter å ha mottatt varen dersom det medfølger skriv/informasjon om denne rettigheten.  Dersom denne informasjonen ikke medfølger er vel rettigheten utvidet til en måned.  Det som kan ødelegge for angrefristener vel §22e som sier at tilvirkede varer ikke omfattes.  Usikker på rettspraksis her når det gjelder bil, de fleste biler er jo etter kundens spesifikasjoner, men begrenset av leverandørens spesifikasjoner.  Noen som vet?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Tuxedo


Nasse


Da har jeg fra flere hold bekreftelse på at ny og gammel P85 har eksakt like mange hester. Altså 422 reelle hk og 470 motorhk...  ::)

Se feks denne artikkelen:
http://www.greencarreports.com/news/1095000_puzzling-new-power-numbers-for-tesla-model-s-whats-the-deal


Atore

Hehe, nå må dere ta dere i sammen! Dette blir for dumt!

Nasse

Sitat fra: Atore på lørdag 18. oktober 2014, klokken 17:33
Hehe, nå må dere ta dere i sammen! Dette blir for dumt!

Hva blir for dumt?  :o Komme med fakta?  :-\

Atore

Å bestille en Tesla for så å avbestille fordi dere ikke får siste teknologi..

Nasse

Sitat fra: Atore på lørdag 18. oktober 2014, klokken 17:42
Å bestille en Tesla for så å avbestille fordi dere ikke får siste teknologi..

Å, det  ;) Du skal ikke tro alt du leser  ::) Men leser du hva som irriterer meg i første post er i alle fall 3 av 4 helt legitime  :'(

Hyperstress


Sitat fra: Tesla-man på lørdag 18. oktober 2014, klokken 13:52
Iflg angrerettsloven er det vel anledning til å angre på internettkjøp (fjernkjøp), ref. §§20 & 21. 
Du har 14 dagers angrerett etter å ha mottatt varen dersom det medfølger skriv/informasjon om denne rettigheten.  Dersom denne informasjonen ikke medfølger er vel rettigheten utvidet til en måned.  Det som kan ødelegge for angrefristener vel §22e som sier at tilvirkede varer ikke omfattes.  Usikker på rettspraksis her når det gjelder bil, de fleste biler er jo etter kundens spesifikasjoner, men begrenset av leverandørens spesifikasjoner.  Noen som vet?

Mener det har vært en høyesterettsdom på dette. En som kjøpte en bentley eller hva det var. og leverte den så tilbake iht angrefrist.
Han endte med skjegget i postkassen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA