Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk 15.000,- på en protest som svir! (EDIT: Eller gi de til Kirkens Nødhjelp)

Startet av Nasse, onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12

« forrige - neste »

cra

Humor og Kanari-tråden er der borte  ------>

Men denne tråden passer strengt tatt ikke inn der heller. Jeg skriver av og til innlegg som dette selv når jeg er frustrert, men jeg lar nettleservinduet stå et par minutter før jeg lukker det uten å poste meldinga. Det hjelper for å få ut frustrasjonen der og da; anbefales til alle. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bushy

Nå ser det ut som jeg får med den siste oppdateringene på bilen. Så det er ikke aktuelt. Men vis jeg hadde fått uten. Så hadde jeg nok tatt tapet på 15k. Isteden for å ta den ut...
For så bestilt meg s85d. For 25k ekstra inkl. 15k tapt i depositum....
Så gammel vs ny med 4x4 for 25k... Glatt byttet

Nå ser det ut som jeg kan være fornøyd med bakhjulstrekk og ny hw.
S75D sept. 17

RunarBT

Sitat fra: Bushy på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:48
Nå ser det ut som jeg får med den siste oppdateringene på bilen. Så det er ikke aktuelt. Men vis jeg hadde fått uten. Så hadde jeg nok tatt tapet på 15k. Isteden for å ta den ut...
For så bestilt meg s85d. For 25k ekstra inkl. 15k tapt i depositum....
Så gammel vs ny med 4x4 for 25k... Glatt byttet

Nå ser det ut som jeg kan være fornøyd med bakhjulstrekk og ny hw.

Den er meget god på vinterføre, så trur ikkje du kjem til å savne AWD, egentlig. :-)

Når det er sagt, så hadde eg nok tatt eit tap på 15k sjølv, for å få muligheten til å oppgradere med autopilot og awd.

No har eg hatt bilen siden august 2013, så for meg er det litt seint. Vurderte å selge, men ender opp med å beholde den som planlagt I 10års tid tenker eg. Den er så nydelig å kjøre, "tusen ganger" bedre enn alt annet på veien, at eg skal nok overleve med denne 8-9 år til. :-)

cairnz

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:09
Haha, dette må være den dummeste tråden jeg har lest her noensinne :)

Men seriøst, det finnes nok forskjellige kjøpere til at de fleste konfigurasjoner vil være greit salgbare. F.eks ville jeg selv sterkt vurdert en P85 om jeg bestilte i dag, da P85D er for dyr og jeg har aldri hatt bruk for AWD. S85D er jo mye tregere. Tech-pakken hadde jeg sterkt vurdert å droppe da det nå er kun elektrisk bakluke av alt utstyret i den jeg har lyst på etter at xenon-lys og park-sensorer ble standard. 27k for elektrisk bakluke er nok litt i overkant av betalingsviljen ;)
Så da ville du også droppet luftfjæring?
Elbilist

jkirkebo

#19
Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:09
Haha, dette må være den dummeste tråden jeg har lest her noensinne :)

Men seriøst, det finnes nok forskjellige kjøpere til at de fleste konfigurasjoner vil være greit salgbare. F.eks ville jeg selv sterkt vurdert en P85 om jeg bestilte i dag, da P85D er for dyr og jeg har aldri hatt bruk for AWD. S85D er jo mye tregere. Tech-pakken hadde jeg sterkt vurdert å droppe da det nå er kun elektrisk bakluke av alt utstyret i den jeg har lyst på etter at xenon-lys og park-sensorer ble standard. 27k for elektrisk bakluke er nok litt i overkant av betalingsviljen ;)
Så da ville du også droppet luftfjæring?

Det er jo ulempen med å droppe tech. Skjønner egentlig ikke hvorfor de to tingene er linket sammen. Men om jeg altså ikke kunne fått sportsunderstellet hadde jeg vurdert å gå for 19" felger og en ellers vesentlig billigere bil. Lydpakke, skinn og pano-tak må med, men siden ikke-luft understellet er litt høyere og komforten nok uansett blir ok med 19" hadde jeg vurdert å droppe det og tech ja. I følge de som har teste begge er stålfjær-understellet mer sportslig satt opp enn luft uten +.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:37
Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:09
Haha, dette må være den dummeste tråden jeg har lest her noensinne :)

Men seriøst, det finnes nok forskjellige kjøpere til at de fleste konfigurasjoner vil være greit salgbare. F.eks ville jeg selv sterkt vurdert en P85 om jeg bestilte i dag, da P85D er for dyr og jeg har aldri hatt bruk for AWD. S85D er jo mye tregere. Tech-pakken hadde jeg sterkt vurdert å droppe da det nå er kun elektrisk bakluke av alt utstyret i den jeg har lyst på etter at xenon-lys og park-sensorer ble standard. 27k for elektrisk bakluke er nok litt i overkant av betalingsviljen ;)
Så da ville du også droppet luftfjæring?

Det er jo ulempen med å droppe tech. Skjønner egentlig ikke hvorfor de to tingene er linket sammen. Men om jeg altså ikke kunne fått sportsunderstellet hadde jeg vurdert å gå for 19" felger og en ellers vesentlig billigere bil. Lydpakke, skinn og pano-tak må med, men siden ikke-luft understellet er litt høyere og komforten nok uansett blir ok med 19" hadde jeg vurdert å droppe det og tech ja. I følge de som har teste begge er stålfjær-understellet mer sportslig satt opp enn luft uten +.

Man må velge tech for å få autopilot og ACC, eller?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øggen

Det lurer jeg også på. Dette med autobrems skal jo være standardutstyr og ikke tilvalg for å bli godkjennt i testen

Gogool

Sitat fra: Nasse på onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12

Så hva er min hevn? Jo, nå er det bestilt en fryktelig dyr, men særdeles ukurrant P85. Den betaler jeg gjerne 15.000,- for å se Tesla bygge.

Om jeg skal ha den? Nei ikke faen, og det skal bli fryktelig vanskelig å finne en kjøper til den her i Norge for Tesla også - når jeg dagen før levering "avbestiller".

Fra spøk til (litt) alvor - kan man juridisk avbestille uten at Tesla kan foreta dekningssalg og deretter avkreve deg for et evt tap? Normalt vil det være resultatet av å inngå en bindende avtale - med mindre Tesla positivt tillater kansellering mot kun å tape de 15.000. Noen som har lest kontrakten?
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:52
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:37
Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:09
Haha, dette må være den dummeste tråden jeg har lest her noensinne :)

Men seriøst, det finnes nok forskjellige kjøpere til at de fleste konfigurasjoner vil være greit salgbare. F.eks ville jeg selv sterkt vurdert en P85 om jeg bestilte i dag, da P85D er for dyr og jeg har aldri hatt bruk for AWD. S85D er jo mye tregere. Tech-pakken hadde jeg sterkt vurdert å droppe da det nå er kun elektrisk bakluke av alt utstyret i den jeg har lyst på etter at xenon-lys og park-sensorer ble standard. 27k for elektrisk bakluke er nok litt i overkant av betalingsviljen ;)
Så da ville du også droppet luftfjæring?

Det er jo ulempen med å droppe tech. Skjønner egentlig ikke hvorfor de to tingene er linket sammen. Men om jeg altså ikke kunne fått sportsunderstellet hadde jeg vurdert å gå for 19" felger og en ellers vesentlig billigere bil. Lydpakke, skinn og pano-tak må med, men siden ikke-luft understellet er litt høyere og komforten nok uansett blir ok med 19" hadde jeg vurdert å droppe det og tech ja. I følge de som har teste begge er stålfjær-understellet mer sportslig satt opp enn luft uten +.

Man må velge tech for å få autopilot og ACC, eller?

Ja, det må man. Men ingen av de har jeg noen som helst interesse av.

Uten tech får man bare sikkerhetsfunksjonene, ikke komfort-funksjonene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

#24
Hadde jeg hatt en P85 eller hvilken som helst Tesla på vei nå så hadde jeg glatt vinka farvel til 15000 og bestillt på ny. P85D uten å tenke ett millisekund mer på det. Nå det er sagt er jeg superfornøyd med den jeg har og kommer til å ha den lenge. Merker hver gang jeg skriver det får jeg en litt trist følelse i magen  :-\ MEN - det går fort over, hadde aldri solgt bilen med betydelig tap for å bytte i en P85D. Tenker at jeg har akkurat den bilen jeg ville ha. Fargen som for meg uten tvil er absolutt den fineste og ikke produseres lenger, røde calipere og skinnpakke inkl. ekte nappa-skinn oppå dash som ytterst få har utenom Signatur. Dette fåes heller ikke i dag ser det ut som, ikke engang på P85D.

691hk hadde vært sooo nice, men hvis du tenker etter... NÅR har du bruk for dette om du har P85 idag? Jeg liker å kjøre aktivt av og til men for å være ærlig har jeg aldri hatt følelsen av at jeg kunne trengt enda mer power.Fordi om det jo unektelig hadde vært kult ;)

Så, om du virkelig kunne tenkt deg en unik P85 si ifra og kanskje , bare kanskje jeg vurderer å selge  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

frosken

Sitat fra: Gogool på torsdag 16. oktober 2014, klokken 13:32
Sitat fra: Nasse på onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12

Så hva er min hevn? Jo, nå er det bestilt en fryktelig dyr, men særdeles ukurrant P85. Den betaler jeg gjerne 15.000,- for å se Tesla bygge.

Om jeg skal ha den? Nei ikke faen, og det skal bli fryktelig vanskelig å finne en kjøper til den her i Norge for Tesla også - når jeg dagen før levering "avbestiller".

Fra spøk til (litt) alvor - kan man juridisk avbestille uten at Tesla kan foreta dekningssalg og deretter avkreve deg for et evt tap? Normalt vil det være resultatet av å inngå en bindende avtale - med mindre Tesla positivt tillater kansellering mot kun å tape de 15.000. Noen som har lest kontrakten?

Ja, man kan når som helst tre ut av kjøpet frem til kontrakten er signert og du har fått nøkkelen. Ditt eneste tap vil være depositumet på 15.000.

Ble ringt opp tidligere i dag av Tesla på bakgrunn av at jeg har lagt inn en ubekreftet bestilling på en P85D. Han sa at dersom jeg ikke får kvittet meg med nåværende bil innen den nye bilen kommer til landet trengte jeg ikke bekymre meg; det er det ingen ting i veien for å velge å ikke ta i mot bilen. Mitt eneste tap vil være depositumet.

frankofobia

Sitat fra: BMW850 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 16:20
Hadde jeg hatt en P85 eller hvilken som helst Tesla på vei nå så hadde jeg glatt vinka farvel til 15000 og bestillt på ny. P85D uten å tenke ett millisekund mer på det. Nå det er sagt er jeg superfornøyd med den jeg har og kommer til å ha den lenge. Merker hver gang jeg skriver det får jeg en litt trist følelse i magen  :-\ MEN - det går fort over, hadde aldri solgt bilen med betydelig tap for å bytte i en P85D. Tenker at jeg har akkurat den bilen jeg ville ha. Fargen som for meg uten tvil er absolutt den fineste og ikke produseres lenger, røde calipere og skinnpakke inkl. ekte nappa-skinn oppå dash som ytterst få har utenom Signatur. Dette fåes heller ikke i dag ser det ut som, ikke engang på P85D.

691hk hadde vært sooo nice, men hvis du tenker etter... NÅR har du bruk for dette om du har P85 idag? Jeg liker å kjøre aktivt av og til men for å være ærlig har jeg aldri hatt følelsen av at jeg kunne trengt enda mer power.Fordi om det jo unektelig hadde vært kult ;)

Så, om du virkelig kunne tenkt deg en unik P85 si ifra og kanskje , bare kanskje jeg vurderer å selge  8)

Ser at du også har en av disse "unike" bilene. Personlig har jeg en helt vanlig P85+, synes ikke den ser så unik ut sammen med alle de andre like bilene. Men for å spille ball her så har jeg selvsagt "rett fargekombinasjon".....hva enn det måtte bety :p hehe
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

BMW850

Det betyr at du har den rette fargekombinasjonen for deg  ;D Forresten, har du grå du også da? hehe
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Nasse


Må innrømme at den nye gråfargen er nesten like rett som helt sort ::)

Skulle gjerne hatt min nye P85D i sort metallic isteden.

Men skal den bestilles med sort alcantara i taket?

Trustno1

Har fargene så mye å si om du ikke skal hente bilen uansett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA