Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk 15.000,- på en protest som svir! (EDIT: Eller gi de til Kirkens Nødhjelp)

Startet av Nasse, onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12

« forrige - neste »

Nasse

Vel, akkurat nå er jeg forbanna på Tesla.

Ikke fordi de lanserte 4WD - det var forventet
Ikke fordi de lanserte ACC og lane assist - det var forventet

men - forbannet -

Fordi det ikke er retrofit som lovet (heller ikke på deler av systemet, som ACC)
Fordi de tilsynelatende øker effekten på feks P85 - uten å opplyse om at de ikke egentlig har gjort det likevel (ødelegger verdien på min bil ytterligere)
Fordi de ikke engang har hintet om at oppgraderingen av tech skulle være omfattende - altså et kvantesprang med autopilot
Fordi de i Norge ikke gidder få på plass et innbytteprogram som i USA, og derfor heller ikke bidrar til å bevare bruktverdien på bilen som i USA

Alt dette betyr at tidligere snakk om at det ikke skulle straffe seg å være tidlig ute bare er pjatt. Det gjør meg sint.

Så hva er min hevn? Jo, nå er det bestilt en fryktelig dyr, men særdeles ukurrant P85. Den betaler jeg gjerne 15.000,- for å se Tesla bygge.

Om jeg skal ha den? Nei ikke faen, og det skal bli fryktelig vanskelig å finne en kjøper til den her i Norge for Tesla også - når jeg dagen før levering "avbestiller". Jeg har ikke råd til ny bil likevel, det er umulig å selge min gamle... Og så viste det seg jo at nye P85 var nesten lik gamle P85 likevel.

Det er min hevn.

Hva er din?


EDIT: Ble editert etter innlegg nr 3. P85D endret til P85.

sisc1337

Forstår ikke at du blir sint på tesla. Heller vær sint på deg selv som ikke forutså dette. Skal tesla begrense sine nye produkter til dårligere produkter slik at vi som handlet biler tidligere skal få muligheter for retrofit. Det er ikke slik verden fungerer. Få beina plantet i bakken!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Nasse


Og - skal du hente bil i disse dager? Da er den eneste fornuftige økonomiske beslutningen å takke nei til bilen og "tape" 15.000,- i depositum.

Alternativet er å tape 1/3 av kjøpesummen når du kjører hjem i den i steden.

Er det ikke lov å bli forbannet av det?

Trustno1

Min hevn er å svelge priskorreksjonen og bestille en ny P85D

Billigere brukte Tesla'r på markedet betyr økning av antall biler på veien. Dette fører igjen til økning i satsing på elbiler, og ikke minst lade-infrastruktur. På sikt vinner vi forbrukere og ikke minst miljøet.


Sorry mac, men å bruke 15k for å understreke ett poeng? Det blir for dumt i mine øyne, men bruk gjerne pengene på hva du vil for min del.

Hyperstress

Vet ikke om det er en spøk fra TS, men tror ikke det er så mange i Teslasystemet som kommer til å legge merke til din protest, og ingen utenfor.
Da var han misfornøyde eieren i Kina litt bedre til å få oppmerksomhet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Sitat fra: Nasse på onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:12
Vel, akkurat nå er jeg forbanna på Tesla.

Ikke fordi de lanserte 4WD - det var forventet
Ikke fordi de lanserte ACC og lane assist - det var forventet

men - forbannet -

Fordi det ikke er retrofit som lovet (heller ikke på deler av systemet, som ACC)
Fordi de tilsynelatende øker effekten på feks P85 - uten å opplyse om at de ikke egentlig har gjort det likevel (ødelegger verdien på min bil ytterligere)
Fordi de ikke engang har hintet om at oppgraderingen av tech skulle være omfattende - altså et kvantesprang med autopilot
Fordi de i Norge ikke gidder få på plass et innbytteprogram som i USA, og derfor heller ikke bidrar til å bevare bruktverdien på bilen som i USA

Alt dette betyr at tidligere snakk om at det ikke skulle straffe seg å være tidlig ute bare er pjatt. Det gjør meg sint.

Så hva er min hevn? Jo, nå er det bestilt en fryktelig dyr, men særdeles ukurrant P85. Den betaler jeg gjerne 15.000,- for å se Tesla bygge.

Om jeg skal ha den? Nei ikke faen, og det skal bli fryktelig vanskelig å finne en kjøper til den her i Norge for Tesla også - når jeg dagen før levering "avbestiller". Jeg har ikke råd til ny bil likevel, det er umulig å selge min gamle... Og så viste det seg jo at nye P85 var nesten lik gamle P85 likevel.

Det er min hevn.

Hva er din?


EDIT: Ble editert etter innlegg nr 3. P85D endret til P85.
Nå har jeg gått på limpinnen flere ganger mtp humor og ironi de siste dagene her på forumet. Dette er en spøk går jeg ut fra?


Epleskreller

Jeg tror Nasse mener det. Jeg skulle vært bra sint for å kaste bort 15k på den måten.  MEN, hadde jeg fått P85 om en uke ville jeg nok kansellert selv..

Det positive for oss andre er at Tesla endelig får nok lånebiler :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ELTesla

Det var vel en del som var nervøse med tanke på at de var ansvarlig for en nyinvestert bil som i mange tilfeller har kostet det dobbelte av bilen de hadde tidligere  ;)

Har bare gode erfaringer med Tasla på vinterføre.

JohanH

Du kan gi meg 15k i stedet og fortsette være sint. Eller Amnesty.

Lokführer

For all del Tesla, ikke lansér hengerfeste! #ironi
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JohanH på onsdag 15. oktober 2014, klokken 07:17
Du kan gi meg 15k i stedet og fortsette være sint. Eller Amnesty.
Eller Leger Uten Grenser. Det skjer jo litt på Ebola-fronten om dagen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Jepp. Folk dør som fluer og så leser man slik som dette. Snakk om luksusproblem.

Fremdeles med forbehold om at det er en spøk.

Trøndertesla

Smart trekk Nasse - dette kommer virkelig til å svi for Tesla...

Get real! Om du bestiller deg en bil til 700.000,- så har de ca. 175.000,- i bruttomargin på den, så de vil sikkert være ganske fornøyde. Og du taper 15.000,-. Lurer på hvem det kommer til å svi for  ;)

Det virker som du seriøst tror at Tesla kommer til å "brenne inn med" en P85 som de ikke får solgt. Du er nok blendet av en ubegrunnet frykt for massivt verdifall som flere her inne på forumet. Selv om et lanseres en D-option så betyr det ikke at alle vil ha "D". Selv er jeg totalt likegyldig til alt det nye med "D" bortsett fra 690hk. Om man er så dårlig sjåfør at man trenger autopilot da bør man heller vurdere buss som alternativ. Og hva skal man med AWD på en bil som fungerer helt utmerket på vinterføre?

Nei, bruk heller pengene dine på noen av forslagene over her.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

mariowing

Sitat fra: Nasse på onsdag 15. oktober 2014, klokken 01:37
Alternativet er å tape 1/3 av kjøpesummen når du kjører hjem i den i steden.

Hvillken bil taper seg ikke minst 20% når du kjører den ut av døra? Tips mottas med takk, jeg har aldri hatt en sånn bil! Til gjengjeld har jeg hatt mange leasingbiler, de er bare verdt 55% etter tre år.

Forstår at folk blir irritert over at de ikke har det siste utstyret men å si at Tesla har gjort feil som har lansert noe nytt eller at de skylder deg penger av samme grunn? Hallo! Prøv å møte opp hos Møller og si at du vil ha det siste lanserte utstyret på nye Passat montert på din to år gamle modell og se hva du får til svar. Eksempelet er ikke tilfeldig valgt; jeg leverte akkurat tilbake en to år gammel Passat. Nypris 700 000 og har betalt 250 000 i engangsleie og leasingutgifter på den. Fratrukket litt renter så er det et verditap på minst 200 000, ca 30% på to år.

Og jada, kunne helt sikkert hatt rimeligere bil og bilhold. Det er ikke poenget - poenget er at en bil taper seg i verdi! Det samme skjedde når jeg kjøpte Samsung TV til 26000 som ble solgt for 18000 i samme butikk fem uker senere. Ble jeg irritert? Ja! Kunne det falt meg inn å si at Ekjøp hadde snytt meg? Nei.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jkirkebo

Haha, dette må være den dummeste tråden jeg har lest her noensinne :)

Men seriøst, det finnes nok forskjellige kjøpere til at de fleste konfigurasjoner vil være greit salgbare. F.eks ville jeg selv sterkt vurdert en P85 om jeg bestilte i dag, da P85D er for dyr og jeg har aldri hatt bruk for AWD. S85D er jo mye tregere. Tech-pakken hadde jeg sterkt vurdert å droppe da det nå er kun elektrisk bakluke av alt utstyret i den jeg har lyst på etter at xenon-lys og park-sensorer ble standard. 27k for elektrisk bakluke er nok litt i overkant av betalingsviljen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA