Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

AndreS

#960
Sitat fra: Mr. P85D på fredag 30. januar 2015, klokken 20:02
Er det noen som mener at de får bilen i februar ? Bekreftet ?

Vel, min har vært i transitt siden 7.Jan. Så blir skuffa hvis jeg ikke får i februar.
I3 i bestilling

turfsurf


Sitat fra: auduny på fredag 30. januar 2015, klokken 21:08
Hum. Min er også i Transit \o/

Men så plutselig at jeg muligens har gjort en tabbe. Jeg oppgraderte fra s85D til P85D og dyttet mye frem og tilbake før jeg endelig tok tak.

Men da ser det ut som jeg har klart å velge Tekstil stofftak (som er default for S85D) i stedenfor hvit Alecantra (som er default for P85D)

Det var jo ikke meningen. Men det skal jeg stå over. Men når jeg klikker litt frem og tilbake på designstudio nå så ser det ut som det også bytter ut ting på dashboardet, pluss at bjelka i taket blir svart når man har tekstil.. Hum. Hva er egentlig forsjellene. Burde jeg være trist? Hvor langt ned går stofftaket?

Jeg har forøverig 2gen seter, men fikk aldri noen tlf om bakseter..

Det var vel en av de tingene jeg likte minst med min S85, den sorte takbjelken. Valgte alcantara nå bare for å bli kvitt den.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RonnyØ

Sitat fra: auduny på fredag 30. januar 2015, klokken 21:08
Hum. Min er også i Transit \o/

Men så plutselig at jeg muligens har gjort en tabbe. Jeg oppgraderte fra s85D til P85D og dyttet mye frem og tilbake før jeg endelig tok tak.

Men da ser det ut som jeg har klart å velge Tekstil stofftak (som er default for S85D) i stedenfor hvit Alecantra (som er default for P85D)

Det var jo ikke meningen. Men det skal jeg stå over. Men når jeg klikker litt frem og tilbake på designstudio nå så ser det ut som det også bytter ut ting på dashboardet, pluss at bjelka i taket blir svart når man har tekstil.. Hum. Hva er egentlig forsjellene. Burde jeg være trist? Hvor langt ned går stofftaket?

Jeg har forøverig 2gen seter, men fikk aldri noen tlf om bakseter..
Så lenge du ikke skal ha svart taktrekk, hadde jeg brydd meg mindre om det var stoff eller alcantara. Har alcantara selv, fint, men ikke verdt penger imo.

Teslanewbie

Jeg hadde gitt beskjed . Stoff takket er billigere og blir lettere skittent .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trustno1

Jeg tok en titt på prisen på bestillingen min nå.

Når jeg konfigurerte opp bilen så kom den på 833.700,-
Denne prisen står fortsatt i Delivery Configuration under dokumentene mine på MyTesla

Derimot om jeg trykker view design så viser den prisen 829.500,- pga premium interiørpakken har blitt billigere.

Leste litt nøyere på avtalevilkårene, og det ser ut som det er prisen under bestilling som gjelder.
Noen som har en formening om hva man kan forvente å måtte betale?

jazzwheel

Jeg har ventet i over et halvt år på å få ettermontert alcantara i taket fordi de ikke klarer å få det tilsendt fra USA. Blir ren spekulasjon, men kan tenkes at det har noe å si for leveringstid på bilen.

Syns stofftaket er ganske fint, men siden jeg har betalt for alcantara så vil jeg at de ettermonterer det. Om du må betale full pris så hadde jeg droppet det.

Omnilord

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 31. januar 2015, klokken 12:13
Derimot om jeg trykker view design så viser den prisen 829.500,- pga premium interiørpakken har blitt billigere.
Da er det 829.500 du må betale. Tesla har så langt, inkl. nedgangen i prisen på premium interiørpakken, latt prisnedgang på et tilvalg komme kunden til gode.
X Sig reservert

auduny

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 31. januar 2015, klokken 09:26
Jeg hadde gitt beskjed . Stoff takket er billigere og blir lettere skittent .

Joa. Men bilen er i transit... Neppe enkelt å bytte.


auduny

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 31. januar 2015, klokken 09:23

Så lenge du ikke skal ha svart taktrekk, hadde jeg brydd meg mindre om det var stoff eller alcantara. Har alcantara selv, fint, men ikke verdt penger imo.

Nei. Men det er/var ikke noen prisforskjell på P85D, kun på S85D. Det utgjør vel bare en forskjell om man har pano-tak. Som jeg har.. Da får man den litt rare svarte takbjelka..

auduny

Men der rausa bilen min tilbake til "I produksjon på fabrikk" fra å ha vært i "transit" i nesten en uke.. Hmpf.

Kanskje sende en mail om taket likvel da.

Meldola

Etter 4 dager i produksjon er min allerede i transitt. VIN 723xx. Får håpe den ikke smetter tilbake i produksjonsstatus igjen som for flere andre :P
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

lurium

Smetter den tilbake så er det pga feil på mytesla. Det har Jerome gått langt i å bekrefte med min bil. Et den først i transit så er den ferdig.

Dessuten så snur de opp ned på himmelen for å få ut biler nå pga kvartalsavslutningen nærmer seg og de ønsker flest mulig salg.

DanielWA

Er det noen av dere som har fått noe båtinformasjon eller lignende, eller i hele tatt hvilken havn de blir sendt fra?

Tesla bruker vel fortsatt APL til frakt av bilene?
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

ELTesla

Det blir litt vanskeligere å anså dette enn tidligere dadet påstås at noen biler nå har blit shippet  fra vestkysten med båt.

Typisk scenario.
De første produserte ble sendt fra vestkysten med rimeligere frakt og de som har blitt produsert senere blir satt på toget til østkysten. (kvartalsoptimalisering)

Tesla P85D

Noen som har peiling på hvor mange P85D som er bestilt til Norge? Finnes det noen oversikt på dette? Hadde ikke Tesla et kart som viste oversikt over bestilte Tesla i de forskjellige distriktene i Norge?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA