Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

AndreS

Hei

Kanskje dette kunne være en post for P85D eiere med tanke på å finne ut når de første kommer, forsikringspremier, mer detaljerte specs osv.

Jeg har bestillt grå med grå felger. Dobbeltlader, tech, luft, carbon, panorama, Finalized klokka 10 lørdag morgen. Levering februar. Prelimenært forsikringstilbud 10000 kr pr år for 16000 km.
I3 i bestilling

Lokführer

#1
Husker du hvilken rn nummer du fikk?

Sort-sort-karbon og grå felger
Alt utenom dobbeltlader, panoramatak og barneseter.
Begrunnelse: dobbeltlader fordi det ikke trengs, lader kun med SC og den bidrar til ekstra vekt :-)
Panorama er droppet for å droppe ekstra vekt øverst og lekkasjefarer.
Barneseter er droppet for ekstra vekt og bedre bagasjeplass.
Ingen forsikring ennå.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Mippen

Sitat fra: AndreS på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05
Hei

Kanskje dette kunne være en post for P85D eiere med tanke på å finne ut når de første kommer, forsikringspremier, mer detaljerte specs osv.

Jeg har bestillt grå med grå felger. Dobbeltlader, tech, luft, carbon, panorama, Finalized klokka 10 lørdag morgen. Levering februar. Prelimenært forsikringstilbud 10000 kr pr år for 16000 km.

Hvilket forsikringsselskap?
Fremtiden er elektrisk.

AndreS

#3
RN54xxxx. Bestillte en p85 for snart to uker siden, den hadde 43xxxx så tror nok ikke disse går i sekvens?

Flere som har låst/finalized enda eller?

Sparebanken.
I3 i bestilling

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

AndreS

Sparebank som har avtale med eika forsikring. Det er vel noe alle lokalbankene har
I3 i bestilling

AndreS

ser de har flyttet mitt antatt leveringstidspunkt fra februar til mars på MyTesla nå....  :-\

Flere som har fått denne?
I3 i bestilling

Siggen

Sitat fra: AndreS på onsdag 15. oktober 2014, klokken 07:18
ser de har flyttet mitt antatt leveringstidspunkt fra februar til mars på MyTesla nå....  :-\

Flere som har fått denne?

Jepp. Har skiftet til fra sent februar til mars og nå sent mars.

AndreS

kjedelig. man kan jo fortsatt bestille en ny med levering februar...
I3 i bestilling

Tesla P85D

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

AndreS

I3 i bestilling

darthy001

#11
Late mars(god norsk) står det hos meg også nå. Spøkte om dette når jeg bestilte, men trodde ikke de skulle bli forsinket bare 4-5dager etterpå...

Sikkert noen signatur-kunder etc som har sneket i køen;)

Edit: jeg trykket "bekreft" en gang mellom 1000 og 1100 på lørdag 11.okt.

AndreS

jeg tipper de driver med kvartalsoptimering. Det var sikkert mange som bestillte P85D i USA og da prioriterer de desemberprod. dit, og det medfører forsinkelse for oss her. Tviler sterkt på om noen får den før Mars...
I3 i bestilling

Øyvind.h

Mtp at de her kommer med en revidert plattform og nytt utstyr ville jeg erfaringsmessig ikke forventet å få bilen før nærmere sommeren.
Det kan være ting går etter planen, men jeg anbefaler ingen å gjøre seg avhengige av å få bilen før noen måneder senere enn dagens estimerte datoer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AndreS

ser den Øyvind. Jeg sliter litt og må finne en alternativ løsning hvis det blir noe senere enn utgangen av April...

Alt ordner seg, men litt uheldig er det jo.
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA