Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring P85D?

Startet av Nasse, mandag 13. oktober 2014, klokken 20:37

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: edakcots på onsdag 22. oktober 2014, klokken 16:10
Tror du må snakke med de en gang til, infoen om bilen må være lagt inn feil. Husk at alle Tesla har sporing, det vet ikke agenten og må legge det inn manuelt. Da blir nok prisen en helt annen skal du se:)
Den sporingen er ikke FG-godkjent, siden den ikke er i nærheten av å oppfylle FG-kravene. Den kan blant annet slås av fra bilen.  Selv om Tesla sentralt fremdeles kunne spore bilen, er ikke de godkjent som sporingssentral.  Følgelig er det ingen forsikringsselskaper som tar hensyn til sporingsmuligheten i Tesla Model S.

edakcots

Joda, det kan de gjøre hvis du spør de. Jeg fikk ihvertfall den rabatten selv :)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

mr.rs4

Jeg spurte DnB på forsikring av min kommende TMS P85D, og fikk dette til svar:
Vedlagt ligger tilbud på Tesla, samt vikår for Kasko Best og Basis. I tilbudet har jeg lagt opp Kasko Best tilsvarende som du har på BMW. Dersom du ønsker Kasko Basis med leiebil (med egenandel på 4000,-) blir prisen 15 053,- og  Kasko Basis uten leiebil blir årspris 14 286,-
Det er ikke stor prisforskjell på Kasko Best og Kasko Basis, og dersom du velger Kasko Best får du også dekningsgaranti. Dette kan du lese mer om her: https://www.dnb.no/privat/forsikring/dekningsgaranti.html

Tesla P85D
Km 12000
80% bonus
40år
Ingen under 30år kjøre bilen
Sikkerhets pakke på bilen


Jeg har nå idag(hos DnB) min BMW M5 e61 med super forsikring(motor & gir & understell forsikring), og samme forhold, og da betaler jeg rundt 12tusen.
For min dele så er TMSP85D dyrere, og med det så velger jeg nok annet forsikrings selskap om det ikke blir bedre pris.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Sitat fra: edakcots på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 09:53
Da har jeg snakket med min forsikringsmann. Han er svært interessert i nye kunder :)
Parametere som legges inn er alder, adresse, kjørelengde osv, så det vil selvfølgelig variere en del fra person til person. Men for nye kunder blir det gjerne 10-15% rabatt på de prisene som står nedenfor sier han:
TMSD 60 20.000km 75% bonus ca 7.500 minus 10-15% gir ca 6.500
TMSD 85 20.000km 75% bonus ca 8.500 minus 10-15% gir ca 7.500
Ta kontakt hvis dere ønsker tilbud fra han, han pleier å finne svært gode løsninger ;)
Det var en del forskjell iforhold til mitt tilbud ifra DnB(se innlegg over her).
Har du kontakt info til Tryg?
Og har du mer info på selve forsikringen? Hva som dekkes osv(verdi inni bilen, felger & dekk, hærverk osv)?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

MrGekko

Angående rabatt for bilalarm, så spiller det ingen rolle om du har sikkerhetspakken eller ei - det er fabrikkmontert alarm på Tesla og man oppnår dermed rabattfordelen med den :)

Dennis

Ser ut som DNB er veldig dyr, fikk pris på rett over 11 000 for P85D. Sjekket med å velge P85 bare for å se forskjellen og da havnet den på rett over 10 000.
Hos feks Gjensidige så har de ikke P85D i lista ,men får pris på 4900 for P85 med 16k kjørelengde, 75% bonus og fører over 23.

nivve

Jeg synes også DNB er dyrt, til sammenligning her er prisen min + tilbudet fra DNB:

S85, 20k km, 60% bonus, fører over 25, står i egen garasje, toppkasko, egenandel 14.000,-.

Sparebank 1: 9700,-
DNB: 15.000,-

Ikke mye vits å bytte her, med andre ord.

lurium

#52
Gjensidige ga meg i kveld et muntlig 8500 for P85D. Synd Tesla har økt HK utregning fra 421 til 470 og 690 for D. For hvis det ikke er HK på hjul så vil forsikringen se på tallet og prise bilen for høyt.

Men Men vi får se :)

For seint å snu nå....

Hyperstress


Sitat fra: nivve på torsdag 06. november 2014, klokken 22:30
Jeg synes også DNB er dyrt, til sammenligning her er prisen min + tilbudet fra DNB:

S85, 20k km, 60% bonus, fører over 25, står i egen garasje, toppkasko, egenandel 14.000,-.

Sparebank 1: 9700,-
DNB: 15.000,-

Ikke mye vits å bytte her, med andre ord.

Så Sp1 ville forsikre altså?
Det ville de ikke i mars. Deres "eksperter" hadde vurdert dette til en livsfarlig sportsbil som de ikke skulle forsikre. De kunne likevel til nød forsikre min bil pga at jeg hadde vært god kunde i 15 år, men bare med meg eller min kone som sjåfører. Talentløst, og rimelig uaktuelt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Thor2014

Sitat fra: Thomas M på torsdag 06. november 2014, klokken 23:21
Gjensidige ga meg i kveld et muntlig 8500 for P85D. Synd Tesla har økt HK utregning fra 421 til 470 og 690 for D. For hvis det ikke er HK på hjul så vil forsikringen se på tallet og prise bilen for høyt.

Men Men vi får se :)

For seint å snu nå....

Jeg fikk beskjed fra Gjensidige å ringe igjen om en mnd.
Storebrand har den ikke i kalkulatoren.

Mippen

Sitat fra: Thor2014 på fredag 07. november 2014, klokken 23:19
Sitat fra: Thomas M på torsdag 06. november 2014, klokken 23:21
Gjensidige ga meg i kveld et muntlig 8500 for P85D. Synd Tesla har økt HK utregning fra 421 til 470 og 690 for D. For hvis det ikke er HK på hjul så vil forsikringen se på tallet og prise bilen for høyt.

Men Men vi får se :)

For seint å snu nå....

Jeg fikk beskjed fra Gjensidige å ringe igjen om en mnd.
Storebrand har den ikke i kalkulatoren.


Gjensidige sa ring i mars til meg
Fremtiden er elektrisk.

lurium

Ja de er jo morsom. Hvordan skal man få overlevert en bil uten forsikring.

mr.rs4

Sitat fra: Thomas M på torsdag 06. november 2014, klokken 23:21
Gjensidige ga meg i kveld et muntlig 8500 for P85D. Synd Tesla har økt HK utregning fra 421 til 470 og 690 for D. For hvis det ikke er HK på hjul så vil forsikringen se på tallet og prise bilen for høyt.

Men Men vi får se :)

For seint å snu nå....
Det er vel ikke store forskjellen på en Tesla og hk på hjul? Det er ikke en girkasse, og mellomaksling osv her.
På en BMW er det et tap på ca 12-15%, på bil bil er det 507hk i motor, og ca 430hk på hjulene, i en Tesla er det vel ikke mange %tap ifra motor hk til hk på hjul?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Mippen

En ting er pris på forsikringen, men hvem er best? Hvem dekker mest? Gjensidige for eksempel dekker skade på soltak uten bonustap. På andre må man betale. Trygg dekker vel bulker av ukjent årsak opp til 20.000 uten bonustap.
Fremtiden er elektrisk.

mr.rs4

@mippen
Ja det er vel det viktigste, betaler gjerne litt ekstra for å være sikker på god dekning og ikke tape bonus for et lite uhell.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA