Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service for Leaf

Startet av hydrogen, fredag 10. oktober 2014, klokken 10:49

« forrige - neste »

hydrogen

Jeg har nå hatt Leaf i godt over 2 år, jeg er svært misfornøyd med priser på service fra Witro. De er høyere enn hva selger fortalte ved salg. Synes også de jeg snakker med på verkstedet har en arrogant tone og blir bare frustert etter å snakket med de.

Jeg skulle ha vært på 2.års service og de skal ha 4850,- på Witro. Skal jeg selge bilen etter 4-5 år så tviler jeg på at jeg får igjen de pengene jeg har investert på service. Selvsagt fordeler med at det lettere å selge, men skrur jeg ned prisen noen tusenlapper så får jeg nok solgt den. Men når man har brukt 280.000 på en bil som er halvert i pris etter 2 år så frister det ikke gi noe mer penger til Witro, spesielt når de som kjøpte etter meg betalte mye mindre og tillegg fikk 3 års service inkludert.

Jeg har tatt en ringerunde om service, Nardo Bil avd Fannrem/Orkanger (tidligere Bjørnstad) Skal ha 3800,- for 2.års service. Trio Bilsenter på Stjørdal skal ha 4500,-
Ringte også Vinjes bilverksted som tidligere jobbet mye med Think sier de skal begynne med Leaf service neste år.
Er det noen som vet om enda billigere service i Trøndelag?

Strømbil

Sitter med akkurat samme tankene som deg når det gjelder Witro. Valgte derfor å droppe 1.års service og tok selv en grundig gjennomgang av bremsene(alt var på stell og tipp topp), samt byttet kupefilter.
Når det nå snart er klar for 2.års service, er jeg på nippet til å droppe dette også. Skal ta en kjapp runde å se over bremseveska, men ser for meg at den er helt fin. En kjapp måling på kjøleveska forteller meg nok at også denne er helt fin.
Da blir det nok en runde med kupefilterbytte, samt en kjapp gjennomgang av bilens understell.

9000,- spart.
Svart Nissan Leaf 2013.

Lynet

#2
Hvilket som helst verksted kan ta service på Leaf.
Eventuelt bør kanskje batteristatus taes hos Nissan....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Delvis

Men gjelder garantien hvis man dropper servicen da?

kengjer

Sitat fra: Delvis på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:00
Men gjelder garantien hvis man dropper servicen da?

Normalt gjelder bare nybilgaranti dersom serviceintervaller og vedlikeholdsinstruksjoner fastsatt av produsent overholdes. Ville ikke tatt sjansen på å ikke utføre service, det er tross alt snakk om nye biler.

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Lynet

Sitat fra: kengjer på torsdag 12. februar 2015, klokken 21:56
Sitat fra: Delvis på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:00
Men gjelder garantien hvis man dropper servicen da?

Normalt gjelder bare nybilgaranti dersom serviceintervaller og vedlikeholdsinstruksjoner fastsatt av produsent overholdes. Ville ikke tatt sjansen på å ikke utføre service, det er tross alt snakk om nye biler.

-Kent

Alle autoriserte verksteder kan ta service. I følge EU sitt gruppeunntak kan ingen bilmerker kreve at service skal utføres hos forhandler. Dette gjelder også rustkontroll.
Batteridiagnose kan man jo selv utføre med Leaf spy :-)
De fleste verksteder har bildiagnose som kan lese ut eventuelle feilkoder på Leaf også.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA