Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med Charge-amp til Ford Focus

Startet av Anders.mlbk, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:22

« forrige - neste »

Anders.mlbk

Hei
Har noen erfaring med bruk av Charge-amp til Forden?  Jeg har nettopp kjøpt ny kabel i Sverige men den fungerer ikke ( ring rundt ladekontakt blinker  som er tegn på at det er en feil og den ikke lader). Har sjekket den på en Nissan leaf og der fungerer den utmerket.  Trodde at både Ford og Nissan kunne bruke samme ladekabler??

emil

Har ingen erfaring med Focus på noen som helst måte, men det kan være at den er litt mer følsom for ustabil jording enn Leafen.

Ville prøvd å gjøre forsøk et par forskjellige steder for å se om det er det som er årsaken, men det løser jo ikke problemet med at man ikke får ladet enkelte steder.

Det kan jo være at det er noe galt med Charge-Amps kabelen også, har du mulighet burde du få lånt deg en annen å teste med.

Charge-Amps kabel og Leaf er derimot en veldig fin kombinasjon.

svingen

Jeg har en justerbar lader fra elbilhjelpen.no ration sak.
Den fikk jeg eller ikke brukt på en 2014 IOn modell.
fungere fint på en 2011 ION (hadde låne bil 2 uker )
så er vel kanskje noe med ny standar som ikke er 100% ok her? som lader "kladden" eller kabel eller hva man skal si henger med på
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ghsdevel

Jeg har brukt charge-amps på min Focus siden den var ny. Har aldri hatt noen problemer med den.
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

Anders.mlbk

hei GHSdevil
Jeg bor i Oslo og skulle svært gjerne testet om det er feil på kabel eller bil.  Bor du i Østlandsområdet slik at det er mulig å beste min bilen mot din kabel og visa versa for å finne hvor feilen er.  (ikke mye hjelp å få fra Bilia på Økern)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA