Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterpakken - pros and cons?

Startet av Fush, mandag 06. oktober 2014, klokken 20:49

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Vinterpakken har varmetråder i fronruten under parkeringsplassen til vindusvikerene. Du sparer deg altså for en del turer for å slå av is og snø fra viskerene.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Fush

Vekker denne til live igjen ved å nevne at vinterpakken nå har varme i rattet. Og at jeg bestilte min S85D MED vinterpakke :)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

sn0le

Er vi nå sikker på det? Mente det ennå er litt usikkerhet rundt det rattet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

lurium

Tesla Bergen har også bekreftet at det kommer med varme i rattet. Det er vistnok nord amerika som får først så fra 2015 så får alle som har bestilt vinterpakke.

joda

Har også via en mailutveksling med Tesla i dag fått bekreftet at det vil komme i Vinterpakken på nye biler som produseres etter nyttår.

Har selv en S85D i bestilling uten Vinterpakken (levering April 15), men har bedt om å få denne med nå etter at denne nyheten ble kjent :)
TMS 85D

darthy001

Sitat fra: Joda på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:25
Har også via en mailutveksling med Tesla i dag fått bekreftet at det vil komme i Vinterpakken på nye biler som produseres etter nyttår.
Kun de som produseres etter nyttår? Hva er eksakt ordlyd?

Hvis det stemmer så er det nesten så jeg ber om en endring på min bil slik at produksjon blir litt utsatt. Ut ifra VIN hos meg så er det en 2014-bil...

:'(

joda

Her er svaret jeg fikk fra min kontaktperson:

SitatDa bilen din ikke skal bygges før over nyttår vil du få dette om du har valgt Vinterpakken så om du ønsker varme i rattet så bør denne vurderes. Dette vil ikke kunne ettermonteres.
TMS 85D

darthy001

@Joda Hehe ser ut som de har lært av gamle feil og innformerer proaktivt om at det ikke kan ettermonteres i hvert fall...

Da får vel jeg også sende av gårde en mail og spørre min DS. Ordlyden i det svaret var jo direkte tilpasset din situasjon.

joda

SitatOrdlyden i det svaret var jo direkte tilpasset din situasjon.

Det har du helt rett i... :-/ 
Men at det er med i pakken fremover er hvertfall bekreftet  ;)
TMS 85D

frosken


Sitat fra: darthy001 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:07
@Joda Hehe ser ut som de har lært av gamle feil og innformerer proaktivt om at det ikke kan ettermonteres i hvert fall...

Da får vel jeg også sende av gårde en mail og spørre min DS. Ordlyden i det svaret var jo direkte tilpasset din situasjon.

Fikk du tilbakemelding? Jeg har også D i bestilling og har fått 2014-VIN. Med levering "sent februar" bør den bygges en gang i tidsrommet uke 51-3.

Dette er akkurat som i fjor da jeg ikke visste om bilen min hadde elektrisk innfellbare speil før jeg så knappen i døra ved utlevering :) Ble bygget i skjæringspunktet; bilen ved siden av som ble levert samtidig hadde ikke el-speil.

darthy001


adahl

Jeg snakket med en hos Tesla i Drammen nå. Han sa de ikke har noe info om at oppvarmet ratt kommer. Jeg var påståelig og henviste til at andre har fått beskjed om at det er med fra januarproduksjon. Han sjekket med kolleger - samme svar der.

ihlhaug

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. oktober 2014, klokken 07:47
Sitat fra: El-Ing på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:26
Har du skinnseter ville jeg valgt pakken pga baksetevarmer da skinn er kaldt å sette seg i om vinteren uansett om du har forvarmet bilen.
Lurer på hvorfor dette ikke er tilfelle på min bil?

SitatVinterpakken har vel ellers ikke varme i dysene, men i feltet nederst på frontruten der viskerne hviler når de ikke er i bruk.
Vinterpakken har også varme i spyledysene.

Min står i delvis oppvarmet garasje og jeg forvarmer bilen ca 20 minutter hver gang. Allikevel er setene kalde når man skal ut å kjøre. Sånn er det jo bare med skinn.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Asarin

Nå har det kommet bekreftelse (bilder fra det amerikanske forumet) av at rattvarme er med i vinterpakken. Helt klart at vinterpakken er verdt pengene nå (synes jeg).
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

adahl

Veldig enig.
Rattvarmen på Leafen blir brukt hver dag, og Tesla uten dette vil føles som en nedgradering.

Nå gjenstår bare å få Tesla i Norge til å bekrefte at man faktisk får dette nye rattet..

Se også annen tråd om samme emne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18236.90.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA