Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

bb

Sitat fra: sisc1337 på fredag 03. oktober 2014, klokken 12:16
Sitat fra: bb på fredag 03. oktober 2014, klokken 10:52
77,5k nå. Jeg bikker vel 80k over helga.

Imponerende kjørelengde, hvordan greier du det?! Kan ikke være mange teslaer som er gått så mange KM i norge, kanskje heller ikke i USA;)
Spørsmålet er hvordan jeg klarer å la være å kjøre når jeg heller burde redigere videoer :P I USA skal det visstnok være en Model S 85 kWh som har gått over 100k miles. Men det er vel en urban myth. Jeg lurer i grunnen på hvilken norsk bil som har gått lengst nå.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

HåkonE

Sitat fra: bb på fredag 03. oktober 2014, klokken 14:15
Sitat fra: sisc1337 på fredag 03. oktober 2014, klokken 12:16
Sitat fra: bb på fredag 03. oktober 2014, klokken 10:52
77,5k nå. Jeg bikker vel 80k over helga.

Imponerende kjørelengde, hvordan greier du det?! Kan ikke være mange teslaer som er gått så mange KM i norge, kanskje heller ikke i USA;)
Spørsmålet er hvordan jeg klarer å la være å kjøre når jeg heller burde redigere videoer :P I USA skal det visstnok være en Model S 85 kWh som har gått over 100k miles. Men det er vel en urban myth. Jeg lurer i grunnen på hvilken norsk bil som har gått lengst nå.

Det har gått flere som Taxi her i Oslo en stund. Flere som hevder å ha passert 100k i USA, men lengste jeg har sett dokumentert er denne (160 000km):

http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/08/100000-model-s.jpg

Så det er bare å kjøre på.... ;)

Tuxedo

Brukeren My5bAby på forumet til teslamotors har passert 100 000 miles (ingen grunn til å tro at han lyver; han er en meget flittig poster):

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/100000-miles-tesla-grin-still-intact

ctr46

Jeg foreslår at vi lager en poll på hvor mange som har klunkelyd/problemer med drive unit. Kanskje i en ny tråd?
.

Torz

Kan noen forklare hva som inngår i drive unit på en tms?

Harlex

Har av og til en liten klunkelyd når jeg skifter fra forward
og revers. Altså når jeg kjører svært sakte.... Dette er noe annet anmoder jeg....? Har inntrykk av at dette er noe med bremsene.....Har ikke klunkelyd ved regenerering overganger......eller ulyder for den saks skyld....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Høgis

Fikk byttet DU. for noen uker siden, men hadde gjerne ventet noen mnd. til en "forbedret" versjon er på banen. Klakke/klunkelyden var veldig irriterende og alle som satt på, lurte på om det  sulle være sånn? Etter byttet føler jeg at bilen har mistet endel av kreftene, nesten som den er degradert fra en P85 til en S85 utgave. Dette er veldig vanskelig å bevise, men tenker og ta en test med kollega som eier en S85. Hadde uten tvil ventet med og bytte dersom jeg hadde visst resultatet, greit nok med stille start/stopp, men føler at jeg har betalt 80.000,- ekstra for en rød "P" på bakluken. Har snakket med Tesla i Drammen og de sier jeg har fått en Performace + versjon, men ba meg komme innom slik at de kunne få testet det, er det forskjell på P og P+ i motoren? Trodde forskjellen på Performace bare gjaldt understell og dekk dim?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TS

Sitat fra: Høgis på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:48
Fikk byttet DU. for noen uker siden, men hadde gjerne ventet noen mnd. til en "forbedret" versjon er på banen. Klakke/klunkelyden var veldig irriterende og alle som satt på, lurte på om det  sulle være sånn? Etter byttet føler jeg at bilen har mistet endel av kreftene, nesten som den er degradert fra en P85 til en S85 utgave. Dette er veldig vanskelig å bevise, men tenker og ta en test med kollega som eier en S85. Hadde uten tvil ventet med og bytte dersom jeg hadde visst resultatet, greit nok med stille start/stopp, men føler at jeg har betalt 80.000,- ekstra for en rød "P" på bakluken. Har snakket med Tesla i Drammen og de sier jeg har fått en Performace + versjon, men ba meg komme innom slik at de kunne få testet det, er det forskjell på P og P+ i motoren? Trodde forskjellen på Performace bare gjaldt understell og dekk dim?

Det skal være samme Drive Unit i alle versjoner så vidt jeg vet .. Det er vel kun inverteren som er kraftigere på P.  Mulig de har programmert en mykere start (?)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Pompel

Er ikke Drive-Uniten lik motor + inverter?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

jazzwheel

DU inkluderer inverter, og siden det er forskjellig inverter på P/P+ og S så må det finnes to forskjellige typer DU.

Lacaixxa

Jeg opplevde det samme i sommer. Ødelagt DU og bilen på Vikingbil1t senere. Ny DU og bilen tilbake 3 dager senere. Imponerende service underveis. Tror kanskje jeg må bytte igjen før ferieturen neste år. P85 - 20k km
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Lokführer

Hvor langt har folk kjørt uten å skifte DU?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

32k km etter bytte - gjelder det?

jgilberg

fikk klunkelyd på 11.000 km (april), fikk den byttet 14 juli, og da hadde bilen gått 19.000. Nå har den gått 27.000 og fortsatt "fin".
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA