Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

nagela

Har nå akkurat fått telefon fra Tesla at bilen er klar til å hentes etter bytting av DU.
(Fikk kraftig klunkelyd sist fredag, og de tok bilen inn med en gang. Kjørt 55000 km)

DU som er montert er ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-P).
Noen som kan bekrefte om dette er nyeste versjon for P85 ?

(De nevnte forresten at de ikke hadde DU for standard 85 tilgjengelig, men Performance hadde de på lager)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

sven erik

Sitat fra: nagela på onsdag 25. november 2015, klokken 15:10
Har nå akkurat fått telefon fra Tesla at bilen er klar til å hentes etter bytting av DU.
(Fikk kraftig klunkelyd sist fredag, og de tok bilen inn med en gang. Kjørt 55000 km)

DU som er montert er ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-P).
Noen som kan bekrefte om dette er nyeste versjon for P85 ?

(De nevnte forresten at de ikke hadde DU for standard 85 tilgjengelig, men Performance hadde de på lager)
håpe du får en som holder

stefse

Hvis det er metallspon i oljen er det vel tennene på gearet som slites.

Synes det er på høy tid noen tar med seg noe seriøst vibrasjonsmåleutstyr og får målt hva som er galt med de kassene. Målinger bør tas i tidlig og sen fase av feilforløpet. En ekspert  kan analysere dataene og finne ut hva problemet skyldes på få dager. Men det er ikke så mange alternativ, enten er det tenner eller så er det lager. Hva som kommer først og sist er det mest interessante.

Men å GJØRE noe kan bli værre, da man behøver større eller dyrere gear ;)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Hodetelefoner

Det er måten tennene er i inngrep på som lager lyden..

Sjøhyene

#1084
Sitat fra: bjoris på mandag 16. november 2015, klokken 10:08
Har det vært DU problemer på D modellene eller har de klart å luke helt bort dette nå?

Broren til en kompis har en P85D (halvt år gammel) som nå har tydelig ulyd fra bakre DU. Nøyaktig samme type lyde som jeg hadde for et år siden og som resulterte i DU bytte.
Så nei dette er ikke noe de har kontroll på enda. Selv på biler som da er produsert lenge etter at de da uttalte at de hadde funnet ut av det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RaBalder


  • Oljebadet i driveunit er vel i gearet.
  • Koblingen mellom gear og motor er ikke oljebadet.

Betyr det at tannhjulene som slites (metallpartikler i olje) og feiler er en del av gearet og ikke koblingen mellom motor og gear?

Salvesen

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 26. november 2015, klokken 20:51
Sitat fra: bjoris på mandag 16. november 2015, klokken 10:08
Har det vært DU problemer på D modellene eller har de klart å luke helt bort dette nå?

Broren til en kompis har en P85D (halvt år gammel) som nå har tydelig ulyd fra bakre DU. Nøyaktig samme type lyde som jeg hadde for et år siden og som resulterte i DU bytte.
Så nei dette er ikke noe de har kontroll på enda. Selv på biler som da er produsert lenge etter at de da uttalte at de hadde funnet ut av det.

Er det kun de større motorene som blir byttet? Eller går de mindre også? Tenker da ift at jeg har bestilt 70d med liten motor både bak og fremme.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Spinner

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 09. desember 2015, klokken 23:20
2/3 av alle tidlige TMS må bytte DU innen 60000miles .
May need to != må bytte ::)

Teslanewbie

Sitat fra: Sbr på torsdag 10. desember 2015, klokken 05:48
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 09. desember 2015, klokken 23:20
2/3 av alle tidlige TMS må bytte DU innen 60000miles .
May need to != må bytte ::)

Report: Two-Thirds of Early Tesla Model S Drivetrains May Fail At 60,000 Miles

New analysis of survey data suggests the Tesla Model S owners may face serious reliability issues.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Sitat fra: Sbr på torsdag 10. desember 2015, klokken 05:48
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 09. desember 2015, klokken 23:20
2/3 av alle tidlige TMS må bytte DU innen 60000miles .
May need to != må bytte ::)

Han skrev også "må bytte" og da tror jeg 2/3 er konservativt i så fall da mange vil få kraftig ulyd innen 60 tusen miles, selv om DU ikke nødvendigvis feiler.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

mr_Utopia

Hvordan kan dette stemme? Motoren på elektriske biler har jo bare en bevegelig del!

Dette er fossil propaganda!

/ironi off

Sjøhyene

er fortsatt EN del som er i bevegelse da. Trenger ikke mer enn det :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

SabreMan

Er det bare Tesla som har problemer med ulyder, eller skjer dette med andre merker også?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

o.b.lix

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 10. desember 2015, klokken 14:44
Sitat fra: Sbr på torsdag 10. desember 2015, klokken 05:48
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 09. desember 2015, klokken 23:20
2/3 av alle tidlige TMS må bytte DU innen 60000miles .
May need to != må bytte ::)

Han skrev også "må bytte" og da tror jeg 2/3 er konservativt i så fall da mange vil få kraftig ulyd innen 60 tusen miles, selv om DU ikke nødvendigvis feiler.

!= betyr "er ikke lik", dvs may need to betyr IKKE må bytte
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA