Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

Jørgen Jevne

Jeg kjøpte en C-Zero november 2015 som var demobil i Asker. Den hadde kjørt 3000km.

Lampa til service begynte å blinke på forsommeren her på 10.000km, men så har jeg helt glemt meg bort. Jeg syns også det er noe voldsomt med service hvert halve år.

Kan noen gi noen råd for hvordan man best mulig skal forholde seg til dette som C-Zero kunde? Skal man virkelig på service hvert halv år i fem år?

Uansett, nå har den kjørt 12.000, og jeg tenkte å ta den på service lokalt her. Men er garantien bortfalt allerede eller hvordan blir det nå? Kan det ses gjennom fingre med slike ting?

Takk for svar!

TB

Citroën verkstad eg har brukt informerte meg for ca 1 år sidan at Citroën endra service intervall til 20000 / 12 mnd slik Pegeaot og Mitsubishi har praktisert frå starten av. Men, service interval er nok satt til 10 000 av gammal vane tenker eg?

Du har dermed neppe mista nokon garanti. Men, bør ta service for å sikre du får med deg eventuelle garanti reprasjonar.

Alternativ er å få det utført ved alternativt verkstad. Dei kan normalt ikkje ta test av batteri, men enkelte har skaffa seg slikt utstyr og. Om det oppstår garanti spørsmål er det klart minste motstand ved å bruke autorisert verkstad. (Men, og den høgste prisen. )
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elekTrond

Sitat fra: Jørgen Jevne på torsdag 14. juli 2016, klokken 13:59
Uansett, nå har den kjørt 12.000, og jeg tenkte å ta den på service lokalt her. Men er garantien bortfalt allerede eller hvordan blir det nå? Kan det ses gjennom fingre med slike ting?
Jeg kan ikke svare for hva Citteträng gjør, så spør dem direkte du. :) Men:
Sitat fra: elekTrond 2016-06-29Bortfall av garanti (på Midtstuggubikkja):
Årskontroll må gjøres innen +/- én (1) måned fra barnets bursdag. I mitt tilfelle tok forrige eier 2. og 3. års kontrollene på samme dato. Garantiansvarlig gjorde meg derfor oppmerksom på at jeg formelt og teknisk sett ikke lengre har nybilgaranti på min bil. Derimot pleier de (etter hams utsagn) å være runde i kantene og bruker sunn fornuft, spesielt så lenge feilen ikke er relatert til manglende servicehistorikk.
'13 Mjau

elektrolux

Jeg kjøpte en slik: http://www.diagnoseteknikk.com/icarsoft/562-peugeot-citroen-icarsoft-multi-system-i970-scanner.html

Koster mindre enn en service, og er genial for resetting av service, eller sjekk av bilen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

65lars

Sitat fra: Jørgen Jevne på torsdag 14. juli 2016, klokken 13:59
Jeg kjøpte en C-Zero november 2015 som var demobil i Asker. Den hadde kjørt 3000km.

Lampa til service begynte å blinke på forsommeren her på 10.000km, men så har jeg helt glemt meg bort. Jeg syns også det er noe voldsomt med service hvert halve år.

Kan noen gi noen råd for hvordan man best mulig skal forholde seg til dette som C-Zero kunde? Skal man virkelig på service hvert halv år i fem år?

Uansett, nå har den kjørt 12.000, og jeg tenkte å ta den på service lokalt her. Men er garantien bortfalt allerede eller hvordan blir det nå? Kan det ses gjennom fingre med slike ting?

Takk for svar!

Vel, jeg er fremdeles en "Newbie" - men kjøpte også en C-Zero demo-bil, først registrert november 2015 - og vil absolutt foreslå at du tar bilen tilbake til forhandler, og får klarlagt alt dette.  Alt "papiret" jeg fikk, garantier, service, osv. - så veldig greit ut.

Har kun rundt 2K km på min, og venter på første vinter - med piggfrie vinterdekk!  :-)
Trilling, bestilt KIA

Solveig

Jeg hadde min i-Miev på 1.gangs service i juli 2016. Lette litt etter bra pris og god service. Fant god pris hos en Mitsubishiforhandler og da jeg refererte til denne hos Motor Forum Lillestrøm fikk jeg samme pris. (og allerede ved prisforespørselen fornemmet jeg servicenivået) Betalte 2490,- alt inkludert (også filter)
Fikk også gratis lånebil, da de hadde ledig. Har vært på endel verksteder i løpet av livet, men aldri fått så god service noe sted før. Servicemindede, hyggelige, høflige og ryddige medarbeidere. Jeg hadde også spørsmål omkring elbil av generell karakter, og disse ble utførlig besvart av kunnskapsrik medarbeider. Alt i alt en positiv opplevelse.
Mitsubishi  i-MiEV 2015

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

65lars

Ja, og enig, glad Solveig hadde en god erfaring her.
Jeg kommer til å ta min inn til forhhandler når service trengs, og regner med samme god erfaring, her.
God Helg tilbake   :)

Sitat fra: Solveig på fredag 26. august 2016, klokken 14:44
Jeg hadde min i-Miev på 1.gangs service i juli 2016. Lette litt etter bra pris og god service. Fant god pris hos en Mitsubishiforhandler og da jeg refererte til denne hos Motor Forum Lillestrøm fikk jeg samme pris. (og allerede ved prisforespørselen fornemmet jeg servicenivået) Betalte 2490,- alt inkludert (også filter)
Fikk også gratis lånebil, da de hadde ledig. Har vært på endel verksteder i løpet av livet, men aldri fått så god service noe sted før. Servicemindede, hyggelige, høflige og ryddige medarbeidere. Jeg hadde også spørsmål omkring elbil av generell karakter, og disse ble utførlig besvart av kunnskapsrik medarbeider. Alt i alt en positiv opplevelse.
Trilling, bestilt KIA

Beamer Screamer

Sjekket pris på 2. års service hos BOS på Skøyen i dag: "i overkant av 6000"!
Noen høyere?

Jeg får sjekke litt mer rundt.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

AmocoCadiz

Sitat fra: Beamer Screamer på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:28
Sjekket pris på 2. års service hos BOS på Skøyen i dag: "i overkant av 6000"!
Noen høyere?

Jeg får sjekke litt mer rundt.
Husk du lett kan skifte pollenfilter selv, kjøp fra bl.a. elbildeler.no eller ebay.
Da kan du i hvert fall trekke en 1000lapp fra service prisen.

Men var stiv nok fra BOS Skøyen, høres ikke riktig ut, de tar vel heller ikke 24timers batterikontrollen på 2gangs service, som koster en del ekstra?

elektrolux

Er det ikke feil å kalle disse kontrollene for service?

Service er vanligvis smøring og stell for å forlenge levetiden på en komponent.

Et av salgsargumentene på elbil er at disse ikke trenger så mye servise, noe som er helt riktig.

En må omtrent tilbake 50 år for at bilens hjuloppheng trengte service, og 20 år tilbake i tid da elmotoren i elbiler trengte service.

Det som henger igjen er en sprut kjedespray på div panser og dørhengsler, og bytte av eventuelle filter. ( Kupeluft og batterilufting på noen biler ) Bytte av bremseveske er kraftig opphypet. Har 16 år gamle Think classic med original bremseveske uten at dette er problematisk.

Det er lurt å smøre bevegelige deler i bremsene ved dekkbytte.

Uttover dette er den såkalte servicen kun en sjekk at alt virker. Det er faktisk kunden som yter bilselgeren service ved å ta bilen inn til en slik kontroll.

Installerte et par apper og i følge dem skal bilene inn omtrent annen hver måned for et eller annet. Med 6 biler i drift ville dette vært en heltidsgesjeft, og et utgiftsluk uten like.

Er derfor glad for at bilene er servicefrie elbiler. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Jeg hadde stor service pluss EU kontroll på min 2012 C-Zero hos Vågsbygd Bilverksted (i Automester kjeden) i dag.

Totalpris 5008,- kroner , inklusiv EU kontroll.

Som det fremgår av vedlagte kvittering så kostet differensialoljen hele 1220,- kroner av dette.
Verksmesteren ringte meg underveis og sa at ifølge Citroen så var denne original oljen den eneste som de godkjente. Han kunne skaffe billigere olje, men ville at jeg skulle ta valget. 
Jeg ba han å bruke originaloljen for å være helt sikker på at det ikke skal bli noe garantikluss hvis min bakaksel skulle finne på å "eksplodere" slik som det har skjedd for noen andre her på forumet.

Batteritesten tar jeg selv - og dokumenterer ved utskrifter - med CaniOn og EvBatMon.

Jeg har et godt inntrykk av Vågsbygd Bilverksted. Hovedgrunnen til at jeg ikke benytter merkeverksted er arrogansen hos det lokale Citroen verkstedet i Sørlandsparken, som ikke gidder å besvare prisforespørsel på epost og som bare sier at "prisen kommer an på hvor mye arbeid det er" ved personlig oppmøte for å få pristilbud.



mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

erik e

Oooopppps. Det er vel 10 X prisen av den oljen enn hos Motor Forum.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

asbkar

Hadde akkurat min på service hos Bilforum Follo. Skifte av denne giroljen kostet hele 59 kroner og 25 øre + mva.
Selve servicen tar de fastpris 2490,- for: http://www.b-f.no/services/fastpris-pa-service
Nevnte for verksmesteren at Citroen tar overpris for den oljen. Han sa da at de hadde fått godkjent av Mitsubishi å bruke normalt priset girolje.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

tomrh

Sitat fra: goggo på onsdag 21. september 2016, klokken 17:05
Som det fremgår av vedlagte kvittering så kostet differensialoljen hele 1220,- kroner av dette.
De tok ca det samme da jeg fikk byttet, men det var oppgitt feil enhet på regningen. De hadde tatt seg betalt for 0,3 enheter av en 20-liters dunk istedet for 0,3 liter. Jeg klaget og fikk det 1000 kroner billigere.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA