Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp ! Min P106 el virker ikke !

Startet av Franken, tirsdag 30. september 2014, klokken 20:48

« forrige - neste »

Franken

Jeg er en fersk elbil eier, å etter kun ca 14 dager så får jeg problemer .
Var på vei til jobb , batterier var ladet (har gode batterier ca 70 -80 km pr L )
etter å ha kjørt i ca 8 km får bilen et ekstra "puff", den får 1 sek med ekstra fart (uten at jeg gjør noe med gasspådraget) før den mister all motorkraft  :-[ Det kom et "klunk" fra bilen da dette hendte.
Bilen vil etter dette ikke gå i "gir" (får ikke det grønne lyset) Alt annet virker .
Når jeg vrir om tenningen (prøver å sette den i "gir" ) klikker det bare i et lite gult rele under dasjbordet ingen ting annet hender !
Har koblet til evLite , der leser jeg av to feilmeldinger , det er B1 og D4 ?
Jeg greier å fjerne disse , men de kommer tilbake med en gang jeg vrir på tenningen !
Er det noen som har noen gode råd og tips ??
Bilen er en 2001 mod , med 50000 på hjulene !

Elmo

Her er oversikt over feilkodene - på Tysk (ikke min sterkeste side), men D4 betyr at du må reprogrammere computeren.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Dette kan tyde på at motorstyringen har tatt kvelden. Ny koster 175 000 kr hos forhandler. Brukte styringer er lett tilgjengelige for en brøkdel av denne prisen.

Siden du sannsynligvis har kjøpt bilen din i løpet av de siste 2 årene, er dette en reklamasjonsak mot selger. Har du kjøpt hos forhandler kan du reklamere i 5 år. Spørsmålet er selvfølgelig om dette er noe du ut fra pris og tilstand ( km Stand ) burde kunne forvente.

Med 50 000 km på telleren mener jeg dette ikke er noe du burde kunne forvente, men samtidig kan det jo skje. Tror derfor at tiden du har brukt bilen blir et vesentlig argument. Har du kjørt den i en måned eller har du kjørt den i ett år? Har du betalt 30 000 kr og brukt bilen i et år har den kanskje gitt deg valutta for pengene, men neppe etter kun 1 måned.

Vi fikser dette for 6000 kr med ferdig montert brukt motorstyring. Ofte blir likevel regningen større, da vi samtidig gjerne "puscher" på deg et RoboMeter, og da avsløres kanskje skader i Batteripakken som også koster litt.... 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Franken

Takker for svar ! :)
Er det noen måter jeg kan få testet om det ER motorstyringen som er defekt ?
Bilen ble kjøpt "som den er" besiktiget stand ! ::) (sikkert dumt av meg)  :( Så det er ikke mye å hente hos selger !
Å få montert ny(brukt) høres fristende ut ! :D men bor i Bergen , å få transpotert bilen til Stavanger er vanskeligt for meg !
Er dette noe jeg kan skifte selv ? (er bilkyndig å el kyndig men ikke elbilkyndig)
Alle gode råd mottas med takk !  :)

elektrolux

Det er ingen problem om bilen er kjøpt som den er.

Er den derimot kjøpt som delebil sliter du.

Vi har fraktavtale med Fjordline til 1100 kr hver vei. Det er bare å levere bilen på kaien så henter jeg den i andre enden.

Men snakk først med selger. Dette er nok mer hans problem enn ditt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA