Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ståhjulinger

Startet av Griffel, fredag 19. september 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

Griffel

http://www.tu.no/t2/2014/09/18/vi-tester-5-ulike-stahjulinger

Tu har testet 5 ståhjulinger.
Klart best i test ble denne:
http://www.tu.no/t2/2014/09/18/du-verden-for-et-synsbedrag
Sitat
Spesifikasjoner, Ninebot Elite:
    Vekt: 23 kilo
    Hjuldiameter: 19 tommer.
    Motorstyrke: 1,35 kW
    Batterikapasitet: 670 Wh.
    Oppgitt toppfart: 20 km/t
    Oppgitt ladetid: 4 timer
    Oppgitt rekkevidde: 20 km
    Kan felles sammen: Nei
    Pris: 35.990


Ninebot Elite: Dette er vinneren. Lett i kilo og lett å kjøre. Den oser av kvalitet uten å koste for mye. Foto: ORV
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

dotten

Sitter åser på enhjulinger selv.. Vurderes sterkt!
S85

P85D fra mars 2015

Griffel

#2
Sitat fra: dotten på mandag 15. juni 2015, klokken 11:47
Sitter åser på enhjulinger selv.. Vurderes sterkt!
Da jeg var ute å spaserte igår ble jeg passert av 2 personer på hver sin enhjulete ståhjuling.
Det så lett ut for disse, men krever nok mer trening enn de tohjulete. Jeg har ikke sett slike før så jeg måtte søke:

http://www.dinside.no/929386/vi-har-provekjort-airwheel
"Husk at det er de samme kjørereglene for selvbalanserende kjøretøy med ett hjul som for de med to hjul. Det stilles også samme tekniske krav til både enhjulinger og tohjulinger.

Det betyr blant annet at kjøretøyet må være utstyrt med lys, refleks og signalhorn eller ringeklokke.

Den norske forhandleren lover at dette skal være på plass på alle modellene ved salg."


BØYGEN: Den største bøygen er å kunne komme i gang uten støtte og balanseremmer -
og bare gli pent videre. (Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Olee

Sitat fra: dotten på mandag 15. juni 2015, klokken 11:47
Sitter åser på enhjulinger selv.. Vurderes sterkt!
Har selv hatt et solowheel, og det tar ikke lang tid å lære seg. Det hjelper bra med en lang vegg eller en "copilot" ved siden av deg :)
Det jeg synes var værst og som gjorde til at hjulet ble lite brukt, var alle relativt høye kanter rundt om kring. Opp og ned av fortau spesielt, og enkelte lyskryss. Er det derimot lite slike kanter der du bor, kan det være en morsom ting å ha ;)

Elmo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 16. juni 2015, klokken 11:38
Det så lett ut for disse, men krever nok mer trening enn de tohjulete.

Jeg testet ståhjulinger for første gang ifm EV2015 i mai.
To-hjuling med håndtak var ingen problem, to-hjuling med knestyring fikk jeg også full kontroll på etter kort tid.

En-hjulingen var neimen ikke lett. Jeg slet nesten ut en "copilot" fra leverandøren :D før jeg klarte å kjøre 10-15 meter "alene". Start alene, og stopp uten at doningen veltet, klarte jeg ikke på den tiden jeg holdt på.

Men det frister veldig å kjøpe.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Øyvind.h

Sønnen min fikk Orbwheel nå (lik som Airwheel). Det var egentlig letter å lære enn forventet (lånt den innimellom). Tipper man kan bli ganske stødig i løpet av en dag. Ekspert ila en uke eller to slik importør hevder er sikkert korrekt om man har god balanse :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Griffel

kjøretøyet må være utstyrt med lys, refleks og signalhorn eller ringeklokke.
Lys og refleks er nok greit, men hvordan er ringeklokke ordnet?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Olee

Sitat fra: Griffel på lørdag 04. juli 2015, klokken 21:43
kjøretøyet må være utstyrt med lys, refleks og signalhorn eller ringeklokke.
Lys og refleks er nok greit, men hvordan er ringeklokke ordnet?
I hånden!  :D Hvis den absolutt må være festet "på kjøretøyet", er det jo bare å sette den oppå toppen en plass, selv om det blir vanskelig å bruke den  ::)

Elmo

Denne har jeg ikke sett før, men den var litt stilig - og sikkert enkelere å mestre enn airwheel (ett hjul).

https://www.youtube.com/watch?v=HqkgVbXqT8A
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kim Karlsen

Nå er det kommet et nytt firma på markedet med flere typer ståhjulinger. http://www.mgimport.no  har startet med import av ett nytt merke. Anbefaler å ta en titt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA