Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ordbok for Tesla-eiere

Startet av bb, onsdag 17. september 2014, klokken 09:21

« forrige - neste »

bb

Litt humor midt i uka må vi ha. Jeg har postet på Facebook også, men det er vel ikke alle som bruker den da :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Pompel

Er det bare jeg som synes at Juice/strøm skulle vært omvendt?

Ellers glimrende liste! :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Cowboystrekk

Fint initiativ! Ta med frunk og teslagliset :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

sisc1337

Wow. "Circlejerken" når nye høyder her!

Vanlig stikkontakt (Schuko) : Overnatting på hotel!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

NegativeElectrode

Gear = jumping through hoops (skulle hatt noe sånt på norsk)
Oljeskift = ? (må finne på noe)
Lade mens du gjør noe annet = Hammer time
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

bb

Mange bra forslag! Vi burde laget en engelsk variant også.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Trøndertesla

I løpet av de siste par ukene var det en som foreslo å bytte ut "fossilbil" med "eksosbil", og jeg ser at flere har plukket opp dette og begynt å referere til eksosbiler. I og med at oljemafiaen kjører et hardt løp for å ødelegge "elbil" navnet, så synes jeg de fortjener at vi oppgraderer terminologien på de ikke bærekraftige bilene til "eksosbil". Det gir litt dårligere assosiasjoner enn "fossilbil" ;)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

RunarBT

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 17. september 2014, klokken 11:02
I løpet av de siste par ukene var det en som foreslo å bytte ut "fossilbil" med "eksosbil", og jeg ser at flere har plukket opp dette og begynt å referere til eksosbiler. I og med at oljemafiaen kjører et hardt løp for å ødelegge "elbil" navnet, så synes jeg de fortjener at vi oppgraderer terminologien på de ikke bærekraftige bilene til "eksosbil". Det gir litt dårligere assosiasjoner enn "fossilbil" ;)

Støtter den. Fossilbil har eg følt vert naturlig å bruke lenge, som felles på bensin og diesel. Eksosbil er vel en grei beskrivelse, som og poengterer ulempen med disse bråkete kjøretøyene.;-)

bb

Jeg liker fossil bedre :P Men når det gjelder eksos så har jeg i det siste begynt å irritere meg over mange fossilbiler som ligger foran meg. Eksosen deres stinker og er sikkert ikke godt for helsen heller. Varebiler av typen TDI med effektboks er de verste. Så snart fossilen tråkker på gasspedalen spyr den ut en sort sky av giftige avgasser. Slike folk kjører jeg forbi ikke fordi jeg ønsker å komme fram raskere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hgs

Jeg liker også fossil bedre. Det har dobbel, om ikke trippel, betydning.

Jeg antar at noen fossiler kommer til å synes det er ganske provoserende å kalle kollektivfeltet for forbikjøringsfelt :-)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

bb

Sitat fra: hgs på onsdag 17. september 2014, klokken 11:50
Jeg antar at noen fossiler kommer til å synes det er ganske provoserende å kalle kollektivfeltet for forbikjøringsfelt :-)
Det får de bare bli :) Vi blir jo kalt både snyltere, snikere og rikinger uten grunn.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 17. september 2014, klokken 16:57
Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 17. september 2014, klokken 11:02
I løpet av de siste par ukene var det en som foreslo å bytte ut "fossilbil" med "eksosbil", og jeg ser at flere har plukket opp dette og begynt å referere til eksosbiler. I og med at oljemafiaen kjører et hardt løp for å ødelegge "elbil" navnet, så synes jeg de fortjener at vi oppgraderer terminologien på de ikke bærekraftige bilene til "eksosbil". Det gir litt dårligere assosiasjoner enn "fossilbil" ;)
Det var meg  ;D
...oooog jeg er en av de som har adoptert begrepet. Kudos!

Havebigfun

Jeg synes også eksosbil er et bedre begrep enn fossilbil- eksos er entydig og udelt negativt- fossil er riktignok flertydig men har også en positiv delkomponent- noen fossiler er ganske coole, eks dinosaurene.

TorAtle

Sitat fra: bb på onsdag 17. september 2014, klokken 11:27
Slike folk kjører jeg forbi
Jeg kan knapt huske å ha sett en Tesla kjøre forbi noe som helst. I begynnelsen synes jeg det var litt snodig, men har etterhvert falt til ro med at de ikke vil ødelegge driveuniten, er nervøs for at de ikke rekker hjem til stikkontakten, er redd for at bakdekka skal ta slutt, at de skal skli av setet hvis de presser litt i en sving, eller at de rett og slett synes at den digre amerikanske skøyta er litt skummel å kjøre fort med.

Uansett årsak, vi "fossiler" takker for at Teslaene i broderskap med Thinker, Revvaer og Buddyer holder til høyre slik at flyten opprettholdes i the fast lane. Mange takk! ;-)
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA