Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rep. av batteripakke

Startet av Mr.Zero, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:55

« forrige - neste »

Mr.Zero

Nu ryktes det i Mitsubishi-klanen at diagnoseutstyr og "litteratur" ligger klart for å begynne med reparasjoner (utskifting av celler)  i i-Miev. Det er foreløpig - så vidt meg bekjent - ikke reparert noe kundebatteri enda. Batterier med defekter er erstattet med fabrikknye.

Spennende! Så får vi se hva Citroën- og Pygfolket gjør etter hvert.
Kr.264.000 for batteri til Peugeot, men bare kr.204.000 til Citroën. Artige fantasipriser..!  ;D Får en ny Pyg til kr. 139.900,-...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

svingen

er jo dumt dem ikke kommer på bannen med batteri bytte som Leaf til ca 30k.
Ville jo gjort det enda enklere og selger trillinger når man ser att batteri bytte til si 20 tusen (er jo halve batteriet av leaf)
vile vært moro og ha caniOn til tlf og sett mere info om hver cell hva den er på,da ville man jo se hvordan det sto til med cellene :)

Når det er sagt så blir vel trillingene ikke kjørt så langt på volt per celle så bør ta mindre skade enn leaf.
så personlig tror jeg dem komme til og vare lenge :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

goggo

Sitat fra: svingen på onsdag 17. september 2014, klokken 14:39
vile vært moro og ha caniOn til tlf og sett mere info om hver cell hva den er på,da ville man jo se hvordan det sto til med cellene :)
Jeg har Canion, og bor rett borti veien fra deg. Stikk bortom en dag så skal du få låne den mot at du tester litt og skriver om dine resultater her på forumet :)
Selv har jeg problemer med crash på min tablet når jeg bruker Canion

Hugo.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

svingen

Sitat fra: goggo på onsdag 17. september 2014, klokken 15:22
Sitat fra: svingen på onsdag 17. september 2014, klokken 14:39
vile vært moro og ha caniOn til tlf og sett mere info om hver cell hva den er på,da ville man jo se hvordan det sto til med cellene :)
Jeg har Canion, og bor rett borti veien fra deg. Stikk bortom en dag så skal du få låne den mot at du tester litt og skriver om dine resultater her på forumet :)
Selv har jeg problemer med crash på min tablet når jeg bruker Canion

Hugo.

Nå har jeg fåt en Zero som har kjørt 120 mil bare som leie bil (dama ble påkjørt så den er på verksted) hadde vært moro og testet ut hvordan den er vs din,tar og ringe deg en kveld jeg hvis det er ok jeg låner den noen dager :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Hvilken modell er leiebilen? Dersom den er 2012 eller nyere hadde det vært kjekt om du hadde fått mulighet til å sjekke total spenningen og antall celler som rapporterer spenning. Kanskje vi hadde fått bekreftet/avkreftet 14,5 vs 16 kwh myten en gang for alle.
330v ved 100% SOC og 80 celler = 14,5 kwh
360v ved 100% SOC og 88 celler = 16 kwh
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Mr.Zero

Det finnes i Norge Zero'r produser UTEN air condition. Disse har (mener jeg å huske) 10 cellepakker mot 12 i biler med ac. Men - det gir ikke svar på spørsmålet 14,5 kontra 16.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

svingen

Sitat fra: edyrli på torsdag 18. september 2014, klokken 14:02
Hvilken modell er leiebilen? Dersom den er 2012 eller nyere hadde det vært kjekt om du hadde fått mulighet til å sjekke total spenningen og antall celler som rapporterer spenning. Kanskje vi hadde fått bekreftet/avkreftet 14,5 vs 16 kwh myten en gang for alle.
330v ved 100% SOC og 80 celler = 14,5 kwh
360v ved 100% SOC og 88 celler = 16 kwh


Hei!
Ja da var Hugo innom og jeg fikke låne ODB blåtann saken :)
var rask ut i leie bilen og er 80 Celler på den her på 327V mener HUgo sa før han reiste att på han sin 2011 modell så var det 88 celler.
så da er vel den saken her død/oppklart.

er registert i 2014 den ION bilen her men litt usikker på når den er laget,registrert 16.06.2014
Er litt vansklig og se men zoomer du inn på bilde ser du att det står 80 celler og volten stemmer.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Takk for oppklaringen. Ikke at det betyr så mye da jeg har god nok rekkevidde men litt irriterende at PSA gikk ned på batteristørrelsen i en bil som allerede har svakest rekkevidde av alle elbilene på markedet.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

goggo

Her er noen Canion bilder fra min 2011 I-Miev.
Min bil hadde gått rundt 65000 km når disse bildene ble tatt.

Canion virket helt fint hos meg inntil jeg begynte å bruke den på lengre turer. Jeg tror en 4-5 mil var så langt jeg kom før Android Appen begynte å henge. Etter hvert ble det mer å mer vanskelig å få få appen til å gå i det hele tatt.

Fint at du har tid/lyst til å eksperimentere med denne dingsen, @svingen.   :)

Det jeg personlig synes hadde vært fint var hvis det var mulig å bruke Canion til å få et godt bilde av hvor mye batteriet mister kapasitet etter mange kilometer og flere års bruk av bilen.




Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Hamiso

Etter kvart som bilane våre blir eldre enn fem år og reklamasjonstida er over; kan det ikkje tenkjast at det blir ein marknad for uoriginale, billegare og kanskje til og med betre batteri?
https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA