Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:41

« forrige - neste »

Brede

#15
Etter å ha hatt 3G i fire (4!) hele dager og feiret dette med kake og brus, så har den nå fallt ut tre ganger på litt over ett døgn.

Svæææært ubeleilig for en som sitter og venter på 6.0...  >:(

Thinker

Har siste versjon av SW 6.0, og faller ut hver dag. Håpløst nå, blir verre utover høsten, da det blir kjedelig å ikke få varmet opp bilen før vi skal ut å kjøre i minusgrader. Uten 3G dekning, snakker ikke appen med bilen.

TESLA & TELENOR? Se å fiks dette NÅ!
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Tuxedo

Har v6.0  Jeg er en av dem som ikke hadde 3g-problemer før oppdateringen, og har heller ikke hatt det etter.

Leaf_2014

Endre tittel på tråd? Tydeligvis IKKE fikset.
Leaf 2014

Torpedo Ted

Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 27. september 2014, klokken 12:11
Endre tittel på tråd? Tydeligvis IKKE fikset.

Noe er i alle fall gjort, etter å ha mistet dekningen nesten daglig har det kun skjedd 3 ganger på like mange uker.

JTB

Fungerer like dårlig hos meg, men det er en endring. Før forsvant 3g symbolet, men man hadde utslag på signalet. Nå forsvinner både 3g symbolet og signalet.

I tillegg til at den store skjermen booter nesten hver gang jeg velger USB eller mobil som media source. Kunne tenkt meg å blitt oppgradert til forrige versjon igjen egentlig...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Øyvind.h

Varierer hvor lang tid det tar før 3G faller ut. Alt fra daglig til å være oppe en uke eller to. Jeg kommer ikke til å friskmelde før 3G har vært oppe minst et par måneder sammenhengende. Å friskmelde tidligere er bare tøv når jeg vet hvor lang tid det kan ta mellom hvert utfall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JTB

Jeg tror aldri det har gått over 3 dager uten det har falt ut hos meg...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

tklev

Faller ut hos meg også... Både i garasje og på tur..

SR

Jeg hadde min på 20.000 km service denne uken. Blant flere feil jag hadde bedt de fikse, så var også bortfall av 3G. Dette står i min Repair order etter servicen:

Confirmed customer complaint.
3G issue is under investigation and when a fix for the issue is ready this will be provided.

Så dette er nok enda ikke løst.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

RoadRunner

Ustabil 3G før oppdatering til 6, også ustabil etter oppdatering.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Bjoris

Nytt for min del etter 6.0 er at 3G også faller ut ved kjøring, det har jeg aldri opplevd før, jeg vil si at det er mer trøbbel med 3G nå enn før oppdateringen.

Nå er det også slik at appen kan virke/ikke virke/virke uten at jeg er i bilen, før var det slik at enten virket den eller så virket den ikke. Dvs er det slik at appen faller ut også uten at bilen miister 3G... Men kan være at min bil såvidt kan få inn WIFIen fra huset og det går jo ikke ann å slå av, dvs bilen slår den på igjen hver gang, kanskje hvis jeg legger inn feil passord ved oppkobling til WIFI igjen ... Vel, men jeg elsker kalenderen som er midt i blinken for slike som meg med litt for mange baller i luften samtidig...

BDA

Stor skuffelse at 3G problemet ikke er fikset i ver 6.0.   Jeg tror ikke der noe slikt som:  litt bedre, litt verre enn før.  Det er akkurat samme som før, ustabilt,  ergo virker ikke.   Jeg synes det er rart at det ikke er bygget inn enkel funksjonalitet som restarter modem når 3G faller ut automatisk.

jenswer

Fra en tekniker fikk jeg vite at Tesla og Telenor nå har funnet kjernen av problemet og at ny software testes. Han viste ikke noe om tidspunkt når dette ville sendes ut. Som all ikke formell info tar jeg dette med en klype salt, men ser det som positivt at løsning er på gang.
For meg har det ikke falt ut når bilen står i energy saving, men faller ut innen 48 timer på allways connected.

GOS

For min del så har 3G stort sett aldri forsvunnet. Fikk bilen 25.06 og den falt ut første gang etter 9 dager. Deretter har storskjermen låst seg to ganger i lange tuneller i september og dette skyldes muligens at den mistet 3G i tunellen og ikke "taklet dette" for navigasjonen på storskjermen (men den lille navigasjonen virket så vidt jeg husker). Dette er de enste 3G utfordringene jeg har hatt. Bilen ble levert med 5.11 og har vært på 6.0 (1.65.15) nå i en god uke, og kjøres stort sett i Rogaland.

Har ett inntrykk av at 3G problemene er størst på Østlandet og i Bergen!?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA