Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:41

« forrige - neste »

BMW850

Har hatt bilen i ett halvt år og aldri opplevd 3G problemer. I kveld var signalet helt borte!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

3G fortsatt totalt borte i dag. Andre som opplever det? Har prøvd reset av den store skjermen uten hell.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

janosat

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:15
3G fortsatt totalt borte i dag. Andre som opplever det? Har prøvd reset av den store skjermen uten hell.

Etter hva jeg har opplevd må den store skjermen resettes 3 ganger etter hverandre for å få signalet tilbake
Gjorde dette senest i går

cra

Opplever at problemet har blitt verre igjen, etter å ha vært relativt bra en stund etter en av de senere 6.0-oppdateringene (husker ikke hvilken). Ganske trasig, nå som det stadig blir mer attraktivt å kunne sette igang varmeapparatet før jeg går ned til bilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Olatho

Sitat fra: janosat på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:19
Sitat fra: BMW850 på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:15
3G fortsatt totalt borte i dag. Andre som opplever det? Har prøvd reset av den store skjermen uten hell.

Etter hva jeg har opplevd må den store skjermen resettes 3 ganger etter hverandre for å få signalet tilbake
Gjorde dette senest i går

Det er nok tilfeldig.  Resatte én gang i morges, og da fikk den kontakt igjen.  Men det tok noen minutter fra reboot til den faktisk var online.

Olatho

For meg ser det ut til å være flere (men trolig beslektede) problemer.

1) Mobildata (enten det nå er 3G eller Edge) faller ut mens bilen står parkert.
2) Mobildata faller ut mens man kjører.

I det siste har jeg stort sett bare opplevd det første.  Det hender at jeg mister dekning mens jeg kjører også, men det er typisk i lange tunneler eller andre steder der jeg vet det faktisk er dårlig mobildekning.  Og dekningen kommer gjerne tilbake igjen i bilen og på mobilen omtrent samtidig.  Bilen er nok litt treigere, men for meg virker det som dette problemet i stor grad er løst etter at Edge-ikonet begynte å dukke opp.
Steder jeg tidligere har mistet dekning helt (og ofte ikke fått igjen dekningen etterpå uten resett) har jeg nå dekning med Edge. Det hender streaming av radio da stopper opp et øyeblikk, eller at kart-oppdateringer går litt treigt.  Men alt i alt virker det som den biten av roamingen nå fungerer bedre enn før.
Mangelen på 4G er også et issue, selvsagt, ettersom det faktisk er en del steder med overraskende god 4G-dekning, men der fallback fra 3G til Edge funker dårlig.

Mens når bilen står stille virker det som den mister dekning ofte, til tross for at "Always connected" er huket av.
Men her også virker det på meg som om dekningen kommer igjen når jeg begynner å kjøre.  Det kan virke litt som om bilen på ett eller annet tidspunkt gir opp å koble til et aksesspunkt, og så skjer det ikke noe mer før den får kontakt med et annet aksesspunkt (dvs. etter at jeg har kjørt noen meter) - eller man gjør en reset.
I garasjen er det dårlig dekning, men en strek eller to pleier det å være.  Så den kan holde seg tilkoblet i mange timer eller flere dager. Men om den først mister kontakt der, så kobler den seg altså ikke til igjen av seg selv.


Oreo

Har ikke tidligere merket noe problematikk med 3G, før i dag.
Fikk ikke kontakt med bil i går kveld via appen. Heller ikke i morges.
På vei til jobb så jeg responsen på 3G-"barometeret" var null. Rebootet skjermen, uten noe resultat. Ca 5min etterpå kom plutselig 3G inn igjen. Får nå kontakt via appen uten problem.
....så får vi se hvor lenge dette varer.
Oppgraderte til 6.0 for ca 14 dager siden, usikker på hvilken versjon jeg har.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

WilliamNilssen

Jeg har også problemer med at 3G faller ut. Har bootet som dere andre. Begynte å bli litt lei denne rebootinga,så nå etter oppgradering til siste software så har jeg satt opp bilen slik at den ikke er "Always connected". En dag så falt 3G ut, jeg lot bilen stå over natta, neste dag var 3G igang igjen  :)
Etter dette så har ikke 3G fallt ut, eller den resetter seg hver natt. Uansett nå fungerer 3G når jeg bruker bilen, og muligens ikke når jeg og bilen sover  ;)
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

Stig O

#143
Ny firmware kom i dag som skal fikse 3G problematikken. Skal på service i morgen og ble lovt dette installert da. Blir spennende.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

cra

Sitat fra: Stig O på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:40
Ny firmwear kom i dag som skal fikse 3G problematikken. Skal på service i morgen og ble lovt dette installert da. Blir spennende.

Så det er det som er poenget med denne? Ser fram til at dette skal stabilisere seg på fungerende nivå. :)  Regner med de ruller ut til resten av folket også om dette ser ut til å fungere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cowboystrekk

Fikk oppdatering idag jeg og, sendte de mail igår om at jeg slet med dekningsutfall samt at skjermen stadig fryster og må resettes. Håper det ordner seg :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ctr46

Fikk selv denne oppdateringen idag. Håper det fikser problemet. Nå skal jeg inn på mandag og få ny drive unit så det blir godt!
.

JohanH

#147
Tenkte på noe idag: syns det vært mye tull med tap av nett samt også hakkende Rdio musikk, langsomme kart osv. i det siste. Nå 2 dager fungert topp. Fikk for så vidt ny Firmware update i slutten av uka men lurer på om det kan være sån at Tesla har et abbonnemang hvor hastigheten strypes etter 5 Gigabyte per måned??? Nå etter månedsskifte går kanskje allt fint men så blir det problemer igjen i slutten av måneden???

Testet nå 2 Nov i garsjen min (2/4 bars 3G) og får et testhastighet på ned 4.27 Mbps og opp 18.45 Mbps(!). Latens 117 ms. Kjørte et par runder med svært lik resultat. Kanskje det bare blir 128 Kbps mot slutten av måneden???




Skal teste igjen mot slutten av måneden...

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på søndag 02. november 2014, klokken 13:18
Tenkte på noe idag: syns det vært mye tull med tap av nett samt også hakkende Rdio musikk, langsomme kart osv. i det siste. Nå 2 dager fungert topp. Fikk for så vidt ny Firmware update i slutten av uka men lurer på om det kan være sån at Tesla har et abbonnemang hvor hastigheten strypes etter 5 Gigabyte per måned??? Nå etter månedsskifte går kanskje allt fint men så blir det problemer igjen i slutten av måneden???

Testet nå 2 Nov i garsjen min (2/4 bars 3G) og får et testhastighet på ned 4.27 Mbps og opp 18.45 Mbps(!). Latens 117 ms. Kjørte et par runder med svært lik resultat. Kanskje det bare blir 128 Kbps mot slutten av måneden???

Det kan godt hende det er slik. Jeg har sjelden kartet oppe, bruker ikke TuneIn overhodet og Rdio ganske lite. Merker ingen forskjell mellom første og siste dag i måneden.

Hadde Spotify vært integrert hadde jeg kanskje opplevd det samme selv (om den ikke hadde hatt offline-mode da).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brede

Det stemmer at abonnementet har en grense på datamengde og at hastigheten blir strupet ut over dette ja, 5GB kan vel stemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA