Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Originale gummimatter vs Gytis Autek matter

Startet av Spiffster, mandag 01. september 2014, klokken 11:52

« forrige - neste »

Spiffster

Hvordan er de originale gummimattene til Japan-Leaf kontra disse til Gytis Autek? Jeg tenkte på hvor mye av fotbrønnen de dekker. Jeg har lyst på matter som dekker mest mulig uten å være i veien for pedalene.

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/Nissan-Leaf-2011-Gulvmatter-2-stk-Fram/GANIS-GM044

Midgard

Jeg har kjøpt matter fra Gytis og kan anbefale disse, de dekker hele fotbrønnen og er ikke i veien for pedalene. De originale var så små at jeg satt med føttene på teppet i brønnen. Dårligste gummimatter jeg noen gang har sett, de kommer aldri til å bli brukt igjen. Så min anbefaling før vinteren er å kjøpe de du linket til. Husk at du får rabbat om du skriver noelfo og brukernavn på kpmmentarfeltet hos gytis. 15% tror jeg.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

JanBrede

Midgard: opplever du mattene fra Gytis som glatte? Har erfaring med tilsvarende matter fra før, og selv med til og med hard gummisåle på skoene opplevde jeg at helene ikke fikk ordentlig feste...
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Midgard

De er muligens litt glattere enn standardmattene, men jeg har ikke tenkt over det. Skal ta på et par sko med hard såle når jeg skal ut å kjøre i kveld så kan jeg gi tilbakemelding :)
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Midgard

Tok på meg de hardeste skoa jeg fant idag, synes fortsatt ikke det var nevneverdig glatt på mattene.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

JanBrede

Wow, inkludert test, takk skal du ha :)
Da bestiller jeg nok et sett, orginalførersidematten er jo helt ubrukelig...
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Spiffster

Takk for svar og tips om rabatten! Da blir det Gytis matter på meg også. Bak har jeg forresten denne matten fra Jula. Den dekker hele bakgulvet
http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/bilmatter/bilmatte-606023/

Kim81

Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Lasse G. Dahl

Jeg kjøpte nettopp en California-Leaf fra 2015. Denne kom med kun stoffmatter, noe som sikkert fungerer bra i California, men ikke i Nord-Norge. Jeg fant denne tråden etter et Google-søk, og kjøpte disse fra Gytis etter å he lest anbefalingene i denne tråden: https://www.gytisautek.no/nissan-leaf-2013-gulvmatter-4-stk

De passet helt perfekt, og de dekker hele gulvet. De er uten noen synlige logoer, så de gjør ikke noe ut av seg. De har også gode kanter, slik at regnfulle dager og sko med søle på går helt fint.

Anbefales på det varmeste!

Howard

Fikk matter fra Gytis nå i helgen, både til kupé og bagasjerom. Suverene matter! Originalmattene er jo en vits, skjønner ikke helt hva Nissan har tenkt der...

nr1rayner

Hmm, dette så jo knall ut  :D

Skulle de være glatte er det mest sannsynlig fett som ligger i mattene fra produksjonen. Da er det bare å prøve med noe avfetting. Har man ikke garasjen full av bilpleieprodukter holder nok vanlig zalo-spray.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA