Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva viser KW displayet?

Startet av olaover1, søndag 31. august 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

olaover1

Sikkert et fryktelig tåpelig spm, men fikk tatt et bilde ved fullt pådrag med en standard 85. Viser da displayet rett ytelse?? Er det dette som er 270kw?

Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

RaBalder

Displayet til høyre er logaritmisk skalert. For hver strek dobler effekten seg.

Den effekten som skalaen på bildet ditt viser skulle være omtrent 270 kW så langt jeg kan skjønne.



Tesla-man

Sitat fra: RaBalder på søndag 31. august 2014, klokken 10:43
Displayet til høyre er logaritmisk skalert. For hver strek dobler effekten seg.

Den effekten som skalaen på bildet ditt viser skulle være omtrent 270 kW så langt jeg kan skjønne.
Skaleringen er vel eksponensiell - ikke logaritmisk...
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Tuxedo

Sitat fra: Tesla-man på søndag 31. august 2014, klokken 11:06
Sitat fra: RaBalder på søndag 31. august 2014, klokken 10:43
Displayet til høyre er logaritmisk skalert. For hver strek dobler effekten seg.

Den effekten som skalaen på bildet ditt viser skulle være omtrent 270 kW så langt jeg kan skjønne.
Skaleringen er vel eksponensiell - ikke logaritmisk...
Logaritmisk skala er den vanlige betegnelsen for dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/Logaritmisk_skala

bb

Bilen har for lavt batterinivå. Lad til 90 % eller mer og gjør testen på nytt. Da vil du få mye høyere tall.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA