Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visste du....at volumet går til 11 [EDIT]

Startet av Nasse, lørdag 30. august 2014, klokken 21:45

« forrige - neste »

cra

Enig; god lyd er langt viktigere enn mye lyd, men begge deler er selvsagt best. :)

Men en artig detalj, som de som kjenner til Spinal Tap ler godt av.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Hører bare nett radio, men overasket over at noen i det hele klarer 11 i volum.
Får vondt i sjela når jeg hører at det begynner å vrenge seg allerede ved 8.
Naturligvis full bass

ElViz55

Prøv "Speed" med Billy Idol, eller "heatseeker" med AC/DC :o 8) ;D  På 11 selvfølgelig...


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Muffinman

Sitat fra: Øggen på mandag 01. september 2014, klokken 14:08
Hører bare nett radio, men overasket over at noen i det hele klarer 11 i volum.
Får vondt i sjela når jeg hører at det begynner å vrenge seg allerede ved 8.
Naturligvis full bass

laumb

Royal Republic - Full Steam Spacemachine, Volbeat - Still Counting og lignende sanger på 11 er i hvert fall genialt. Lyden er kanskje ikke KRYSTALLKLAR, men støyen i bilen ødelegger uansett såpass på lavere nivå at det påvirker. Volum på 11 på disse, soltaket nede og cruising i 80 er perfekt. Trykket og volumet, lett blafring i buksebeinet samt kvaliteten gir absolutt følelsen av å stå på konserten og høre. Det er rett og slett tøft å sitte i bilen og rocke med. Lovely!

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på mandag 01. september 2014, klokken 14:08
Hører bare nett radio, men overasket over at noen i det hele klarer 11 i volum.
Får vondt i sjela når jeg hører at det begynner å vrenge seg allerede ved 8.
Naturligvis full bass
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øggen

Ja har lydpakke. Skal prøve med mindre bass :-)

Philippo10

Hvordan er folket fornøyd med å spille musikk via bluetooth (Spotify, på tlf)?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

laumb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 01. september 2014, klokken 17:39
Full bass? Da blir det helt ubrukelig lyd i min med lydpakke ihvertfall. Ikke rart det vrenger. Jeg har bass på +1 og diskant på -1, mellomtone på 0. Da spiller den helt uanstreng på 10 ihvertfall.

Støtter jkirkebo.
Skru gjerne opp bassen på maks - men da gjerne i "rett øyeblikk" i "rett sang". Noen få sanger trenger en boost i starter for å virkelig skinne, men straks dem tar av må bassen ned igjen.

TeslaSvein63

Jeg synes lydbildet er supert med mer en nok lydtrykk (bass) med ren og klar lyd. Volumet går til level 11, men det er et lyd knepp i mellom hvert hele trinn. For en stund siden endret lydbildet seg drastisk i bilen og jeg begynte å lure på om det var noe gærnt med høytalere, eller noe annet teknisk feil. Fikk en kompis som er god på bilstereo til å se litt i lamme meg og det var litt overaskende det vi fant. Jeg har en varmekjelldress liggende i nederste rommet bak i bilen. Selv om den er rullet kompakt, så hadde den sklidd til høyre og lagt seg mot membranen på subben bak, noe som ga snål lyd.  ::) Hvis man kjenner forsiktig med fingrene i nedkant, kan man ta på membranen på subben. Altså vil subben ødelegges hvis man har noe hardt og løst liggende å slenge nedi rommet. Antakelig har man best lyd ved å ikke ha noe nede i rommet. Det burde kanskje vært en form for gitter til å beskytte membranene i subben.

B_Tesla

Kan jeg foreslå byte av tittel på emne? Ikke veldig fan av at det benyttes tabloidoverskrifter i et forum...
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tesla-man

Sitat fra: laumb på søndag 31. august 2014, klokken 23:09
Nye favoritten er Money for nothing av Dire Straits. Det tar helt av! :)

Nye?? : ;D ;D ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

laumb

Hihi! Ny er kanskje ikke rette ordet - men ny i den forstand at den går oftere enn gjengs låter på mitt anlegg. Fram til jeg blir lei. :)

janmb

Fatter ikke hvordan folk klarer å teste på 11, langt mindre høre en hel sang på det volumet  :o
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Nasse

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 02. september 2014, klokken 13:49
Kan jeg foreslå byte av tittel på emne? Ikke veldig fan av at det benyttes tabloidoverskrifter i et forum...

Fixed.

Men ser du tidspunktet for første post, ser du at det var tabloid med vilje. Diskusjonen holdt seg mot all forventning levende lenger enn ett døgn :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA