Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Servo død

Startet av Arzkikkr, tirsdag 26. august 2014, klokken 23:05

« forrige - neste »

pberg

I Tyskland koster en 550i x-drive ganske nøyaktig det samme som en model S S85, bare sånn til sammenlikning.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Bowers

@Cobos
BMW's direktekostnad på en 535xd ligger rundt underkanten av 300.000.- veldig grovt anslått.

Ang service så kommer BMW hjem til deg eller dit du er (i hele europa) med erstatningsbil, ved behov dekkes 4-stjerners hotell, flyreise og utlegg på opptil 500 Euro dersom du trenger det for å være mobil.

Skal man sammenligne priser så er BMW M5 eller BMW 750ix mer passende. Så at TMS er ekstremt overpriset i forhold til hvordan den oppleves kvalitetsmessig, utstyrsmessig og sikkerhetsmessig er det ingen tvil om.
Så at de i det aller minste bør hente bilen og fikse den hver gang den går i stykker synes jeg burde være den minste selvfølge ;)


orbitz

Jeg skimtet over et servicebillag hos Tesla Forus med død/defekt servo da jeg var innom for å kjøpe Type-2 kabel, må ha vært din da  ::)

HenningH

Fascinerende hvordan en konkret opplevelse av god service fra Tesla til en uheldig eier utviklet seg til en sutretråd...
Jeg har hittil bare positive opplevelser av Tesla sitt servicenivå. Er bilen feilfri ? Nei, men jeg kan ikke si at jeg har blitt rammet av vesentlige større feil enn jeg hadde på min forrige bil som var en BMW 3 serie. Den kjøpte jeg splitter ny for mer enn jeg betalte for TMSen, hadde den i tre år, og den kostet meg mer på service enn jeg har forhåndsbetalt for 8 års servide på TMSen da BMW krevde betaling for skifte av det de mente var "slitedeler" som feks hjullager to ganger. TMSen kommer rett fra service og der byttet man bremseskiver rund baut uten spørsmål pga rust, og bilen var nyvasket inn- og utvendig. Gratis lånebil hos Tesla, leiebil hos BMW (riktignok svært billig, og full av BMW reklame)
Alle biler er overpriset, men at Tesla koster nesten det samme her som i USA indikerer for meg at den er sympatisk priset i Norge. Alle biler man ikke selv har lyst på er "ekstremt overpriset". Når du betaler for Tesla betaler du også for utbygging og fremtidig lading på Superladerene. Mon tro hva BMW M5 ville kostet inklusive bensin feks de første 5 årene  ;)
P85 Doplhin grey

Leif1

+1, som visstnok sies.

Syns Tesla gjør mye rett. De har dukket opp fra ingenting på svært kort tid.
Om vi tenker oss bittelitte grann om bør det være innlysende at ikke alt er
ferdigutviklet, hverken på produktet, eller servicesystemet. Om de fortsetter i samme
stil vil de andre være totalt frakjørt på hele kundeopplevelsen i løpet av kort tid.
Konvertitt fra S til X

Sigmar

Har hatt samme problem, kjørte innom Tesla Stavanger for diagnosering. Fikk fossil lånebil til neste dag og de skiftet hele servoen, oppdatert programvaren og en liten annen ting.. De beklaget at de ikke hadde tid til å vaske hele bilen innvendig og utvendig, men det var stort trøkk på klargjøring/service. Alt i alt, god service som alltid, litt skuffet med fossil leiebil. Ville jo alltids godtatt Roadsteren som sto der.

AndersinOslo

Sitat fra: snurrehue på onsdag 27. august 2014, klokken 13:33
Sitat fra: Henning76 på onsdag 27. august 2014, klokken 11:58
Og alt dette uten å betale en krone. Jeg har aldri opplevd maken til service.

Nåja, husk tross alt på at prisen du betaler til Tesla for en Model S er skyhøy, tatt i betraktning at du får den uten en eneste krone i støtte til fellesskapet.

Til den prisen jeg betaler for Model S forventer jeg eksepsjonell service. De tar seg SVÆRT godt betalt for hver enkelt Model S de selger, og står dermed i særstilling i forhold til øvrige biler på markedet. Og når slike feil oppstår, hvor bilen er tilnærmet ubrukelig (om servo er død og muskelservo må til for å ratte en bil på 2,2 tonn), så hadde jeg blitt ekstremt skuffet om Tesla ikke hadde hentet bilen og gitt leiebil.

Hvis du sammenligner en modell S med andre småskala biler i øvre liga, så er en modell S eksepsjonelt billig. Vi snakker om biler som knapt kan kalles masseproduserte, så økonomisk sett er Aston Martin eller Maserati Qudroporte bra biler å sammenligne med. De koster +1 mill før avgifter.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA