Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor kan man kjøpe skvettlapper til trilling?

Startet av Hawken, mandag 25. august 2014, klokken 13:05

« forrige - neste »

Hawken

Hei

Etter knappe 3 måneder som elbilist så skjemmes jeg nesten over å vaske bilen, siden hver gang jeg gjør dette kommer den "sandblåste" lakken ved bakdørene fram i dagslyset. Det er jo rett og slett tragisk at det ikke leveres skvettlapper til trilling når man ser hvordan resultatet blir.

Jeg vet at noen her på forumet har montert skvettlapper, men spør nå etter konkrete plasser hvor dette kan kjøpes og hvordan disse monteres. Kjøpte meg et par billige skvettlapper via ebay som skulle passe, men dette var selvsagt helt feil.

Tips tas imot med takk!


Håkon
C-Zero (2011)

Mr.Zero

#1
Sitat fra: Hawken på mandag 25. august 2014, klokken 13:05
Hei

Etter knappe 3 måneder som elbilist så skjemmes jeg nesten over å vaske bilen, siden hver gang jeg gjør dette kommer den "sandblåste" lakken ved bakdørene fram i dagslyset. Det er jo rett og slett tragisk at det ikke leveres skvettlapper til trilling når man ser hvordan resultatet blir.

Jeg vet at noen her på forumet har montert skvettlapper, men spør nå etter konkrete plasser hvor dette kan kjøpes og hvordan disse monteres. Kjøpte meg et par billige skvettlapper via ebay som skulle passe, men dette var selvsagt helt feil.

Tips tas imot med takk!


Håkon
C-Zero (2011)

Skvettlappene mine kjøpte jeg hos MotorForum. Alle forhandlere kan skaffe skvettlapper - og det du måtte trenge til din bil. Men husk å ta hjertemedisinen før du ber om pris... 8)
Ellers er de lette å montere. Mener å huske at jeg måtte bore ett hull i kanalplastikken. Det er god bruksanvisning med!

Gode gulvmatter er også å anbefale - særlig vinterstid når snøen følger med inn i bilen.. Du finner de hos Gytek eller noe i den duren. Sjekk her på forumet.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

asbkar

Her finner du gulvmatter. Har disse gummimattene selv, knallbra saker! Koster litt penger, men jeg synes det er verdt det.

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/Mitsubishi-i-Miev-2010-Gulvmatter-4-stk/GAMIT-GM030

|<
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Hawken

Dørmatter og bagasjeromsmatte har jeg ordnet meg via Torshov som jeg skrev i en annen post her inne, så det er i boks til vinteren  ;)

Skvettlapper var ikke noe de kunne tilby på Citroen forhandleren her i Trondheim i alle fall, ei heller gummimatter til bilen. Lakken er jo ikke akkurat fin bak ved hjulbuene, men er det slik på både Peugeot og Mitsubishi sin versjon? Eller er det bare C-Zero som sliter med dette?

Skulle nesten ha klaga på dårlig patent..

bkv

Lakken på min imiev ble temmelig ru på nedre del av dørene. Forleden kjøpte jeg noe som heter Kaldavfetting hos Biltema. Det middelet hjalp virkelig
Mitsubishi i-Miev 2017

Mr.Zero

Sitat fra: Hawken på torsdag 28. august 2014, klokken 16:54
Dørmatter og bagasjeromsmatte har jeg ordnet meg via Torshov som jeg skrev i en annen post her inne, så det er i boks til vinteren  ;)

Skvettlapper var ikke noe de kunne tilby på Citroen forhandleren her i Trondheim i alle fall, ei heller gummimatter til bilen. Lakken er jo ikke akkurat fin bak ved hjulbuene, men er det slik på både Peugeot og Mitsubishi sin versjon? Eller er det bare C-Zero som sliter med dette?

Skulle nesten ha klaga på dårlig patent..

Mente i mitt (litt dårlig formulerte) innlegg at alle Mitsubishi-forhandlere kan skaffe skvettlapper. Og originale matter, noe styling-greier osv. Du får løs pussergummi der slik at du slipper å bytte hele viskerbladet til ca 900,-... Videre er (var) pollenfilteret noe rimeligere.

Trillingene er rimelig identiske karosserimessig. Franskmennene har en minihjulbuelist påsatt bak. At alle "sandblåses" like mye, er sikkert. Kompis' miev ser virkelig slitt ut i lakken der bak. Den er hvit. Min Zero er også hvit, kjørt noe kortere, men ikke på langt nær så slitt i lakken da disse miniskvettlappene begrenser slitasjen. Men de kunne gjerne vært hakket større.
Du kan jo ta den helt ut som bildet viser... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Hawken

Sitat fra: bkv på fredag 29. august 2014, klokken 07:30
Lakken på min imiev ble temmelig ru på nedre del av dørene. Forleden kjøpte jeg noe som heter Kaldavfetting hos Biltema. Det middelet hjalp virkelig

Kan jeg spørre hvordan du kom på dette? Til meg så har lakken "falmet" litt ved hjulbrønnene siden det spretter mye opp langs kanten fra dekkene foran.

Mr.Zero

Sitat fra: Hawken på fredag 05. september 2014, klokken 18:22
Sitat fra: bkv på fredag 29. august 2014, klokken 07:30
Lakken på min imiev ble temmelig ru på nedre del av dørene. Forleden kjøpte jeg noe som heter Kaldavfetting hos Biltema. Det middelet hjalp virkelig

Kan jeg spørre hvordan du kom på dette? Til meg så har lakken "falmet" litt ved hjulbrønnene siden det spretter mye opp langs kanten fra dekkene foran.

Det bkv nok mener her, er at avfettingen fjernet forurensnings-nupper i lakken. Er lakken "sandblåst", helper det ikke med løsemidler eller mild polish.  :(
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Fanafjord

Da har jeg kjøpt skvettlapper fremme til min Peugeot iOn.

De heter Power Flow Pro Fit, størrelse 1. Fåes hos BilXtra til 399. (Koster under halvparten hos Amazon, men vi er jo i Norge...)

Ganske solide greier og pen nok. Skrudde de med vedlagte skruer rett inn i den indre plastskjermen inne i hjulbuen. Ser ut at det fungerer. Da venter vi med spenning til neste regnskyllet i Bergen. (Det blir vel ikke så lenge...)

Bilder her: https://www.google.no/search?q=powerflow+6401+pro+fit+splash+guards&espv=2&biw=1242&bih=585&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMInYiakozCxwIVwRYsCh1aOQTk

M@rtin

Takk for linken.

Er selv interessert i å montere skvettlapper foran (Motorforum skal ha 2340.- for 2 skvettlapper  ::) )

Sikret du skruene på baksiden av plastskjermen? Du har ikke evt. et bilde av de monterte skvettlappene?

Mvh.
Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Fanafjord

Nei, dette var "selvborende" skruer med stor flat hode som sitter greit i materialet. Skulle de likevel løsner etterhvert skal jeg erstatte de med små bolter/skiver/mutter.

Skal se om jeg få tatt et par bilder senere idag.


M@rtin

Tusen takk!

Et siste spørsmål (jeg er akademisk teoretiker  8) ):
Måtte du ta av hjulene for å montere skvettlappene?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Fanafjord


TB

Har montert Power Flow Pro Fit, kjøpt frå BilXtra.

Montering ved å ta ut to plastpluggane som festar innerskjermen. Festa skvettlapp og innerskjerm med desse, samt brukte og skruene som var med. Så langt ser det ut til å henge greit fast.
Ser ut som det blir mindre sprut på sidene.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA