Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Troms Elbilforening.

Startet av Car-El, søndag 24. august 2014, klokken 17:28

« forrige - neste »

Car-El

Det ser ut som Troms Elbilforening ikke har noe aktivitet i den senere tid. Jeg lurer på om det er interesse for å få litt liv i denne? At elbilister i Troms fylke kan treffes å forene krefter til å jobbe med saker som gangene oss som kjører elektriskbil. Og så kan vi gjøre andre trivelige ting sammen.

- Felles turer med eller uten piknikk eller med eller uten handel.
- Rebus-elbilløp.
- Felles innkjøp av varer og tjenester (dekk, kabel til Mode3 ladepunkt...)
- Samtale med kommunen/kommuner og eller fylket for at det ikke skjer som i Sør-Trøndelag. (Dem har fjernet et insentiv... "Gratis ferge".)
- Påvirkning/Pådrivning av raskere ladepunkt så elbilen kan brukes mere som en fossilbil.
- Vise samfunnet at det går å bruke elektriske biler og hvorfor dette er bra for lokalt og globalt miljø.
- Vise EU styresmakten at dem er på villeveier med å pålegge elbilen til å støye så blinde kan høre oss.
- Annet som DU syndes er interessant.


Hva mener dere gode damer og herrer?  Skal det kjøres igang med en lokal avdeling i Troms?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Synes dette er en god idé, men kjenner mine begrensninger, så kommer nok ikke til å satse på aktiv deltakelse, annet en arrangementer og støtte som passivt medlem.
Det jeg kan bidra med, er å sette ut rykte på bygda (malangshalvøya), som nå kryr av elbiler...

Det hadde vært fint med en facebook gruppe for elbileiere i Troms, ettersom det pr. i dag ikke finnes noen god kanal for å komme i kontakt med elbileierene. Tror det kan være en fin start.

Her på bygda er det rundt 15 elbiler, men bare 2 av oss er her på forumet.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Niclas

Bra initiativ!

Jeg vil veldig gjøre være med som aktiv bidragsyter, men opplever elbilforeningen i Troms som fraværende.

Dette forumet er fint og flott, men med aktivitet omtrent pr. 60 dag blir rutinen med å sjekke forumet aldri innarbeidet. Jeg tror, som nevnt, det kan være en god ide med en facebookside OG en "medlemsliste" for mail og sms når noe faktisk skal skje.
Jeg kan godt distribuere SMS og E-post om det er en interesse for å være med i en slik liste.

Min arbeidsgiver (iTet As) sine lokaler kan også benyttes utenom arbeidstid dersom det skulle være nødvendig. Vi har 10-20 schuko-stikk i kjelleren slik at de med Leaf som eventuelt trenger strøm enkelt får tilgang på det om de trenger litt for å komme seg hjem til Malangen.
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Car-El

KJEMPE BRA, Niclas!

Da skal æ se om æ kan få informasjon fra Elbilforeninga så kanskje få sendt ut info direkte. Så får vi se der fra.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Da ser det ut som at "NordTroms" setter igang et møte ved Vollan Gjestestue neste helg. ALLE som leser dette og har lyst til å være med på å få opp et lokallag i elbilforeningen...  MØT OPP!

Mere bestemt dato/klokkeslett vil bli kunngjort i denne tråden.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Niclas

Satser på å bli med denne gangen :-) innom kroa å ta en Vålnesburger :-)
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Car-El

Vær no snill med han Håvard.  :-\   Men dem har hamburger med hestkjøtt. Den e vist god.

Spiste en "HestStroganoff" (BiffStroganoff med hestkjøtt) og den va kjempe god.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

"NordTroms" & Æ har blitt enig om å møtes på Vollan Gjestestue nå Lørdag førstkommende (20. sept) klokken 1100.

Det vil bli opprettet et interimstyre som vil jobbe fram et årsmøte/generalforsamling.
Retningslinjer, lover og vedtekter vil bli diskutert og forslått fram mot nevnte årsmøte/generalforsamling.
Enkelte fellesaktiviteter vil bli pratet om.
Skal vi slå sammen Nordland, Troms og Finnmark?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Da rulles det igang!

Dato: 11 oktober. 2014
Tid: 1400. (Dørene åpnes en halvtime før.)
Sted: iTet Tromsø. Stakkevolllveien 41. (Inngang rett nordfør Eurospar Kræmer.)

Så får vi sette igang et lokallag for Troms.

Kom! Kom! Detta blir gøy!  :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA