Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pengesluk

Startet av elektrolux, fredag 22. august 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

Chillpadden

Jeg tok førerkort i 2012, og betalte da omkring 20 000kr, hadde da en kjøretime utover det som var påkrevd.

Hvis kjøreskolene prøver seg med å forlange at Jr. "må" ta flere kjøretimer, så er det bare å henvise til denne lenken

Link til statens vegvesens modeller for føreropplæring.
http://www.vegvesen.no/_attachment/61088/binary/864937?fast_title=Oppl%C3%A6ringsmodeller+%28trinnene+innen+hver+klasse%29.pdf

elektrolux

#31
Takk for den.

Ser at det er 7 timer obligatorisk kjøring på A1 sertifikat.

Nå skal jentungen til pers, og da kan vi håpe på 10 000 kr for lappen. Frykter likevel at det realistisk blir nærmere 20 000 kr.

Nå er det heldigvis igjen blitt mulig å ta trafikalt grunnkurs på ungdomsskolen/videregående. Bare der kan en spare 4000 kr.

Det rare er at jentungen må vente til hun blir 15 år med å begynne på det trafikale grunnkurset. Siden hun ikke får lov å øvelseskjøre før hun tatt dette kurset betyr jo det i praksis at ingen kan starte kjøretrening før de er flere dager over 15 år. Når en er i den alderen føles dagene lange ut, og det hadde vært fint om en kunne startet kjøring kl 09.00 på 15 års dagen. ::)

Jentungen takket ja til en Yamaha MT125 ABS til komfen i stedet for penger. Syntes ABS er noe av det viktigste en kan ha på en MC, og med kun 2 lettvektere på markedet med ABS og ingen KTM forhandler i nærheten måtte det bli denne. Den er jo ganske så kul, så god grunn til å være fornøyd. Nå blir det å montere på et skolesett med ekstra bakbrems, clutch og speil, så er vi klar så snart grunnkurset er unnagjort.

Er vi heldige blir jeg for tung med alt kjøreutstyret på til å kunne sitte bakpå, og da kan hun kjøre alene med meg på følgesykkel. ;) Må sjekke hva tillat totalvekt er på denne sykkelen og vurdere å bytte til ekstra tung skinnjakke og legge et par turer innom Mc Donald om det står på noen få kilo. Det vil nok være mye enklere å kjøre sykkelen uten en 100 kg kjøttlodd plassert høyt og langt bak på den ellers så velballanserte sykkelen.   
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Nye påfunn for å fordyre sertifikatet er nå innført.

2x oppkjøring; først kjøregården så på vei.

Det betyr 2x leie av skolesykkel.

Skal dette ingen enda ta?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

At kjøreopplæringen ønskes forbedret er sikkert av det gode, men jeg ser absolutt problemet i at førerkort ligger an til å bli noe som bare er (økonomisk) oppnåelig for de "privligerte".   >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA