Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått tilbakebetalt for servicepakke?

Startet av Milzit, onsdag 20. august 2014, klokken 21:55

« forrige - neste »

Milzit

I vinter ble prisen på servicepakke satt ned, og beskjed om at dette ble tilbakebetalt for oss som signet på den gamle prisen. Dette begynner jo å bli en stund siden.

Er det noen som har fått tilbakebetalt dette? Evt. hvem kontakter man?

sondell

Fikk tilbakebetalt noe for en tid siden ja. Men kom ikke uten egeninsats tror jeg :). Pröv med
ServiceEU@TeslaMotors.com , var i kontakt med en Don Nordby der.

De trenger IBAN nummer och BIC/SWIFT kode til ditt bankkonto.



Teslaeier

Jeg hadde bilen på service for litt siden. Fikk da vite at service avtalen for oss som hadde bestilt før endringen, ikke ble gjort om uten at man kontaktet noen (husker ikke hvem siden de ordnet det for meg mens jeg var inne). Slik at hvis man ikke ga beskjed om at man ville inn på den nye serviceavtalen var det den gamle avtalen med 4 års service til gammel pris som gjaldt.
Du må altså si i fra at du ikke foretrekker den gamle, dyrere avtalen som gjelder 4 år fremfor ny, billigere avtale som gjelder i 5 år. Man hadde egentlig en tidsfrist på dette også, men de var veldig enige i at det var idiotisk at dette ikke gikk automatisk så tror nok den tidsfristen ikke gjelder, eller praktiseres.
Du må uansett kontakte dem før du får penger tilbake.

ljvarnes

Du har en tilgode saldo hos Tesla som trekkes når du kjøper service eller utstyr, du får ingen penger før du ber om å få det utbetalt

frankofobia

Står ingen steder i noen mail fra Tesla at kunden må gjøre noe som helst så 5-årsavtalen trer automatisk i kraft for de som hadde vanlig servicepakke på 4 år.

Mail fra Tesla 17.02.2014:

"Vår 4-årige servicepakke vil i tillegg bli forlenget til 5 år, og prisen reduseret til kr. 14.240,- (ekskl. mva). Vær oppmerksom på at dette er også tilbakevirkende for kunder som allerede har kjøpt denne pakken med bilen. Vi vil tilbakebetale differansen."


Sitat fra: Teslaeier på torsdag 21. august 2014, klokken 01:31
Jeg hadde bilen på service for litt siden. Fikk da vite at service avtalen for oss som hadde bestilt før endringen, ikke ble gjort om uten at man kontaktet noen (husker ikke hvem siden de ordnet det for meg mens jeg var inne). Slik at hvis man ikke ga beskjed om at man ville inn på den nye serviceavtalen var det den gamle avtalen med 4 års service til gammel pris som gjaldt.
Du må altså si i fra at du ikke foretrekker den gamle, dyrere avtalen som gjelder 4 år fremfor ny, billigere avtale som gjelder i 5 år. Man hadde egentlig en tidsfrist på dette også, men de var veldig enige i at det var idiotisk at dette ikke gikk automatisk så tror nok den tidsfristen ikke gjelder, eller praktiseres.
Du må uansett kontakte dem før du får penger tilbake.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Brede

Et par dager etter at serviceavtalene ble revidert fikk jeg telefon fra Tesla med grei orientering om hva de nye avtalene gikk ut på og jeg gikk da fra 4 års avtale med ranger til 5 års avtale uten ranger.

Jeg oppga også kontonummer og to uker etter var pengene kommet inn på konto.

Teslaeier

Jeg fikk også denne mailen. Gjengir bare beskjeden jeg fikk når jeg var inne til service. For meg hadde de registrert 4 års serviceavtalen til gammel pris. Dette var i slutten av juli. Jeg ville sendt en mail eller tatt en telefon hvis ikke du har fått igjen pengene enda.

frankofobia

Det skal jeg gjøre, takk for tipset :-)


Sitat fra: Teslaeier på torsdag 21. august 2014, klokken 11:49
Jeg fikk også denne mailen. Gjengir bare beskjeden jeg fikk når jeg var inne til service. For meg hadde de registrert 4 års serviceavtalen til gammel pris. Dette var i slutten av juli. Jeg ville sendt en mail eller tatt en telefon hvis ikke du har fått igjen pengene enda.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA