Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Rio

Man se jo ofte både 2 og 3 slike biler dele én ladeplass. Det er faktisk effektivt, siden 2-3 sjåfører bruker plassen som én stor bil vanligvis trenger.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Philip Marlowe

Sitat fra: Rio på torsdag 25. august 2016, klokken 23:06
Man se jo ofte både 2 og 3 slike biler dele én ladeplass. Det er faktisk effektivt, siden 2-3 sjåfører bruker plassen som én stor bil vanligvis trenger.
Det kan jo være at det kommer en Tesla med 5 voksne og to barn.....
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Rio

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 26. august 2016, klokken 15:19
Sitat fra: Rio på torsdag 25. august 2016, klokken 23:06
Man se jo ofte både 2 og 3 slike biler dele én ladeplass. Det er faktisk effektivt, siden 2-3 sjåfører bruker plassen som én stor bil vanligvis trenger.
Det kan jo være at det kommer en Tesla med 5 voksne og to barn.....

2 biler vil ha minst 2 sjåfører.

1 bil vil nok, i gennomsnitt, ha under 2 personer, enten det er Tesla, e-GOLF, Leaf eller annet.

:)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sirup



Slik så så det ut på IKEA i Åsane i ettermiddag, alle ladeplassene var opptatt og vi hadde 4km rekkevidde igjen. Denne bilen sto og opptok en av ladeplassene uten å være koblet til. Utrolig irriterende med slike wattnisser.

La lapp på ruten
VW e-Golf
Tesla Model X75

Olee

Sjelden jeg ser kun tilkoblede biler på IKEA...  :-\

nr1rayner

Kom til nesten tom elbil parkering på IKEA Trondheim i dag, så hadde luksusproblemet å velge HVOR jeg skulle stå  ;D
Men da jeg kom ut var det ikke mange ledige plasser.
Siden jeg selv fikk ladet, og derfor ikke var så forbannet, skrev jeg, til meg å være i et slikt tilfelle en svært hyggelig lapp:

Det går helt fint å parkere elbil på vanlig P-plass.
Prøv det neste gang = )

Den ene av de 2 var jo (selvsagt) en Tesla..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

65lars

Lading på jobb.
Vi har ti ladeplasser her, og alle el-bil ansatte har et eget "jobb-identitet-kort" som må legges på dahbordet.  Ladeplassen er alltid full - ikke sjans til å lade på jobben.

MEN.  Så tok jeg en titt der, og kun 5 av 10 biler hadde ID kort på dash-bordet.
Og mistenker sterkt at folk som jobber i kontor-bygningene ved siden av - bare parkerer her også.
(Det hadde vel kanskje også jeg gjort....)
Må få en slutt på dette.  Trenger lading, nå og da.
Trilling, bestilt KIA

tomrh

Vi vil jo tro at folk som opptar ladeplass uten å lade kanskje er uvitende eller late (ikke orker å lete) etc. Men dagens elbil.no-artikkel handler om en skikkelig drittsekk som bevisst ønsker å blokkere.
http://elbil.no/ikke-gjor-dette-pa-ladeplass/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

boxer72

Var en tur i hovedstaden idag,nedslående syns møtte meg på Frognerparken. 7 ladestolpene, 14 elbiler hvor 9 stk ikke var tilkoblet lader.



Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Rio

Sitat fra: boxer72 på søndag 04. september 2016, klokken 20:42
Var en tur i hovedstaden idag,nedslående syns møtte meg på Frognerparken. 7 ladestolpene, 14 elbiler hvor 9 stk ikke var tilkoblet lader.



Sent fra min SGP511 via Tapatalk



Det er fordi akkurat der er de fleste uten strøm, fordi den lokale transformatoren er overbelasted. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

boxer72

Ok. Det forklarer endel.  Betalte for meg på Colosseum p hus og. Fikk strømmende trengte for å komme meg hjem etter sightseeing i frognerparken

Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Navl1

På fredag snakket jeg med en fersk elbileier (like fersk som meg). Hun parkerte på ladeplass samtidig som jeg parkerte. Når jeg begynte å koble til ladingen så kommenterte hun at: "bare så du vet det så ble jeg frastjålet ladekabelen min her i går kveld" (Bjølsen, Oslo forøvrig).

Siden vi begge hadde leaf så viste jeg henne hvordan hun låser fast kabelen med hengelås. Også spurte jeg henne om hvorfor hun parkerte på ladeplass når det var mange vanlige plasser ledig rett siden av uten tidsbegrensing.

Hun trodde hun måtte parkere på ladeplass.........
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

3irikur

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 10:57
Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det har stått en Passat plugin på en offentlig ladeplass (Sagene, Oslo) siden mandag/tirsdag, jeg mener ganske bestemt at det lyste grønt i ladestolpen allerede da (den er plugget i). Den har heller ikke urskive.
I oslo er det bymiljøetaten som tar seg av dette
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

john

#853
Kom over denne en kveld.
Heldigvis for Teslaen var det ledig på gateparkeringen rett bak, og kabelen var lang nok.

Dette er gateparkering med lading til 12 biler, stort sett alltid over halvfullt, og helt fullt hver kveld.


Jeg er nok av de som mener det ikke bør være "påbudt" å lade, spesielt i oslo sentrum, hvor det er håpløst å finne en vanlig plass, men ofte flust med elbilplasser. Er jo bare stress å kople opp for et kvarter når jeg uansett har 90% batteri. Men setter man elbilen her over natta er saken annerledes.

eisa01

Overhørte en plug-in bil diskutere om det var greit å koble fra en elbil siden den stod feilparkert. Hva er konsensus her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA