Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Valg av taktrekkfarge

Startet av Amoss, onsdag 20. august 2014, klokken 13:05

« forrige - neste »

hennla

Svart taktrekk er mye finere. Blir forstyrret av det lyse trekket på A-stolpene og i taket! Skjønner ikke hvorfor Tesla ikke har hatt dette som standard valg hele tiden, istedet for det heslige beige tak interiøret!
Tesla S85: sølv metallic, tekstil, piano svart, dobbeltlader, tech, park, luft.

BMW850

Sitat fra: bull på onsdag 20. august 2014, klokken 16:14
Snakket med Tesla i forrige uke om når dem trodde svart taktrekk ville komme, fikk til svar at de ikke hadde hørt om at det skulle komme i nærmeste fremtid. Bekreftet derfor bilen forrige onsdag. Nå har jeg snakket med dem om å få endret fargen, så håper det lar seg ordne :)

Når taktrekk ville komme?! Man kan jo velge sort i konfiguratoren i dag så da er vel dette i produksjon allerede. For min del så ble bilen feil-levert med stoff tak. De skal og skulle bytte dette i sommer, leverte bilen i Drammen men det ble ikke utført da de ikke hadde fått alle delene. Er totalt villig til å vente noen ekstra måneder dersom det lar seg gjøre å få dette i sort isteden :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Trustno1

Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. august 2014, klokken 17:49
Før dere drømmer om å evt bytte tak/taktrekk selv bør dere vite at dette krever demontering av frontrute.

Sikker på det? Nå har jeg ikke studert trekket i bilen, men dette hørtes utrolig tungvint ut. Ikke vært borti noen biler tidligere det har vært nødvendig.

jazzwheel

Jeg fikk også feil taktrekk og skulle hatt alcantara, men har ikke fått meg til å avtale tid for å levere fra meg bilen på verksted ennå. Jeg valgte bort panoramatak og liker sånnsett egentlig at taket er lyst, men mistenker at mørk alcantara sammen med det sorte interiøret føles mer sportslig slik som i BMW/Audi... Eventuelt er jo en refund på 9500kr heller ikke å kimse av siden de nå har priset det.

jkirkebo

Sitat fra: hennla på onsdag 20. august 2014, klokken 18:01
Svart taktrekk er mye finere. Blir forstyrret av det lyse trekket på A-stolpene og i taket! Skjønner ikke hvorfor Tesla ikke har hatt dette som standard valg hele tiden, istedet for det heslige beige tak interiøret!

Smakssak. Jeg vil absolutt ikke ha sort taktrekk, sort interiør føles trangt og innestengt synes jeg. Lyst og luftig er best ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Hadde meg en kjøretur nå og er faktisk ikke helt sikker lenger. Om taktrekket er mørk grått som det kan se ut til i konfiguratoren kan det bli fint. Om det er sort tror jeg det blir too much. Iallefall siden jeg har sort interiør. En annen ting... sort kan ha en tendens til å falme med årene.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

B_Tesla

Min forrige BMW hadde sort tak, og det var rått. God følelse inni bilen. Spesielt om kvelden med glasstak. Hadde den til den rundet 8 år, og kan ikke si at det falmet. En annen fordel var også at det var helt uten flekker som var synlig. Det samme kan ikke sies om bilene jeg har vært borti med lyst tak.

Hadde jeg kunnet endre det hadde jeg nok valgt sort tak i min TMS. Men slik det er nå blir det lyst. Ikke krise, men ville valgt anderledes om lommeboken og tiden hadde latt det gjøres.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Amoss

Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. august 2014, klokken 21:34
Om taktrekket er mørk grått som det kan se ut til i konfiguratoren kan det bli fint.
...
En annen ting... sort kan ha en tendens til å falme med årene.

Og hvilken farge får sort når den falmer i så fall? :p
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på onsdag 20. august 2014, klokken 21:53
Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. august 2014, klokken 21:34
Om taktrekket er mørk grått som det kan se ut til i konfiguratoren kan det bli fint.
...
En annen ting... sort kan ha en tendens til å falme med årene.

Og hvilken farge får sort når den falmer i så fall? :p

Har du ikke sett OMO Color reklamen? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. august 2014, klokken 22:08
Har du ikke sett OMO Color reklamen? ;)

Jo, har det. Rett nok lenge siden jeg har sett noen som helst reklame men... Mener meg da på å huske at det ble litt sånn mørkt grått ;)
Model S 85D

BMW850

Sitat fra: Amoss på onsdag 20. august 2014, klokken 21:53
Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. august 2014, klokken 21:34
Om taktrekket er mørk grått som det kan se ut til i konfiguratoren kan det bli fint.
...
En annen ting... sort kan ha en tendens til å falme med årene.

Og hvilken farge får sort når den falmer i så fall? :p

Min gamle MB ble litt lillaaktig, men det var stoff og ikke alcantara. Muligens er alcantara mer motstandsdyktig mot sollys...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turbolurbo

Min Porsche 996 turbo fra 2001 har svart alcantara i taket og det er like svart som nytt. Det finnes kanskje forskjellige kvaliteter på alcantara også, men jeg tror ikke det blir noe problem.
2019 TM3P

bull

Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. august 2014, klokken 18:43
Sitat fra: bull på onsdag 20. august 2014, klokken 16:14
Snakket med Tesla i forrige uke om når dem trodde svart taktrekk ville komme, fikk til svar at de ikke hadde hørt om at det skulle komme i nærmeste fremtid. Bekreftet derfor bilen forrige onsdag. Nå har jeg snakket med dem om å få endret fargen, så håper det lar seg ordne :)

Når taktrekk ville komme?! Man kan jo velge sort i konfiguratoren i dag så da er vel dette i produksjon allerede. For min del så ble bilen feil-levert med stoff tak. De skal og skulle bytte dette i sommer, leverte bilen i Drammen men det ble ikke utført da de ikke hadde fått alle delene. Er totalt villig til å vente noen ekstra måneder dersom det lar seg gjøre å få dette i sort isteden :)

Sort taktrekk ble jo en valgmulighet fra og med igår.. så ja, når sort taktrekk ville komme ;)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

olav69

Fikk bilen min levert med feil taktrekk. Skal jeg forsøke å byttet det ut med det nye sorte trekket, eller skal jeg går for det lyse alcantara trekket? Sliter litt med å velge sort trekk når jeg ikke får sett det i en bil.

Noen synspunkter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA