Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nok et problem .....

Startet av cra, onsdag 20. august 2014, klokken 11:19

« forrige - neste »

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Warlock

Tja, det har vel hendt at enkelte elbilister har glemt å plugge ut kontanten før man kjører til jobb en tidlig og trøtt morgen. Er vel en grunn til at enkelte elbiler nå ikke lar deg starte opp om laderen står i :) Så det er/var vel i aller høyeste grad et (tilsvarende) problem for elbilister også?

cra

Levers det i det heletatt biler lenger (om det noengang har gjort det) som lar brukeren kjøre med kabelen i, da? Selv min gamle Think Classic nektet å starte når den stod tilkobla. :)

Og det går fint an å fylle bensin på dieseltanken til Caravella.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electrix

Jeg har glemt å plugge ut kabelen ja, men da vil den jo ikke kjøre. Da må jeg bare ut igjen og plugge ut, ikke installere ny pumpe... Trodde ingen nyere elbiler ville kjøre med kabelen i.

Kanskje man I sikkerhetens navn burde innføre krav om installering av startsperre på alle bensin/dieselbiler dersom pumpepistolen stod i  :o
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

hastmust

Sitat fra: Warlock på torsdag 21. august 2014, klokken 13:38
Tja, det har vel hendt at enkelte elbilister har glemt å plugge ut kontanten før man kjører til jobb en tidlig og trøtt morgen. Er vel en grunn til at enkelte elbiler nå ikke lar deg starte opp om laderen står i :) Så det er/var vel i aller høyeste grad et (tilsvarende) problem for elbilister også?
Intressant att fossilbilarna fortfarande har detta "problem" efter hundra år, och med elbil kunde det lösas på en kaffepaus (IF Connected = True THEN Ready = false  ::) ::)). Ottomotorn har haft flax

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA