Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 klart billigst på service !!!

Startet av bromm, onsdag 20. august 2014, klokken 11:06

« forrige - neste »

bromm

Dagens Næringsliv har nettopp sluppet en sak om missfornøyde Leaf-eiere (med rette) og en oversikt over priser for service på elbiler - se link/illustrasjon:
http://www.dn.no/privat/2014/08/19/2159/Motor/elbilister-klager-p-serviceutgiftene

Det er vel svært liten tvil om hvem som er vinner her :D

I tillegg så er det verdt å merke seg, at BMW også er noen av de eneste bilmerkene som ikke krever at eieren inngår avtalen før bestilling av første service-besøk (ca. etter 2 år for i3), slik at man ikke behøver å ta den kostnaden samtidig som selve bilkjøpet ;)

Roman

Fantastisk! Moro å høre at man har valgt en bil med så mange fordeler. Men Service avtalen på leafen var dyr, spesielt når Tesla og Leaf er i helt forskjellige prisklasser.

Likevel så er servicen på Lefen billigere enn det den var på min gamle skoda :P

Klykken

#2
Noen steder må de jo hente inn penger.. :p
Serviceprisen var jo ikke noe sjokkerende for min del, da selgeren fortalte dette ganske tidlig. "Bilen er jo omtrent vedlikeholdsfri! Jeg kan selge deg en serviceavtale for rundt 5000kr på 5 år!".  :D

Hvordan er prisene på slitedeler for i3? Vil tro det er standard bremseskiver/klosser og dempere som er anvendt under bygging av bilen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Det er nok nokså standard saker, ja. Ser at på http://www.etk.cc så indikerer de $97 for en skive foran, og $162 for bremsekloss-sett foran. Bak er de $116 for klosser, og $78 for en skive.

Ser for meg at når ting dukker opp på alternative leverandører, så blir det fort halve prisen.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

LMOR

Du kan kjøpe en pakke til ca. 2500.- per år som også dekker bremseskiver og klosser og arbeid. Tror også du da får nye vindusviskere ca hvert år. Mulig det er mer inkludert også.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA