Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmetråder i bakrute!

Startet av Ebbe, onsdag 20. august 2014, klokken 08:28

« forrige - neste »

Ebbe

Hvordan virker varmetrådene i bakrute for Dere? Hos oss kan vi kjøre 15 minutter før utvendig dugg har begynt å forsvinne. Da er det som oftest bare borte ved trådene og et par millimeter utenfor.
P39240

cairnz

Hos meg tar det kort tid hvis bilen er forvarmet, lengre tid om den er kald - jeg bruker sette på HVAC 10-15 min før jeg skal ut på morgenen så tar det det verste.
Elbilist

JohanH

Den feiler av og til for meg. Har ikke skjønt når eller hvorfor. Da den går igang er det effektivt.

kjelsås1978

#3
Bumper denne.

Er det noen med erfaring fra vinter som kan gi en tilbakemelding på varmetrådene takler is/kongvinter på bakvindu. Hvor lang tid tar det å fjerne/is løsner? Har selv også lagt merke til meget dårlig effekt på dugg.. Gitt tilbakemelding til Tesla, men de kunne ikke gjøre noe.

cairnz

Dugg på innsiden er borte i løpet av minuttet, mens utsidig tar lang tid.
Tipper effekten i varmetrådene samt tykkelse på ruta gjør at det ikke lar seg fjerne raskere.

Kan forøvrig ikke huske noe episoder i vinter hvor verken snø eller is var noe problem. Det tinte relativt raskt (og da renner det av).
Elbilist

kjelsås1978

Sitat fra: cairnz på fredag 24. oktober 2014, klokken 12:12
Dugg på innsiden er borte i løpet av minuttet, mens utsidig tar lang tid.
Tipper effekten i varmetrådene samt tykkelse på ruta gjør at det ikke lar seg fjerne raskere.

Kan forøvrig ikke huske noe episoder i vinter hvor verken snø eller is var noe problem. Det tinte relativt raskt (og da renner det av).
Ok. Godt å høre☺

petersv

Noen andre som ikke har varme i 4 øverste varmetrådene i bakruta?

Cookie Monster

De 4 øverste er antennen til radioen. Så skal ikke være varme der ;)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

petersv

Antennene til radioen er endel kortere, og ligger tett inntil. Men kan hende de er dummy de som ligger tvers over hele luka?

Cookie Monster

Har ikke sett så nøye på de. Er mye mulig de bare er dummy ja for at det skal se likt ut oppover. Min smeltet heller ikke is der i vinter så skal nok være sånn :)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

petersv

Takk for svar. Da er det nok som designet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA