Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.0 screendumps

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 19. august 2014, klokken 22:15

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Kjører med lyset på 100% hele tiden. Aldri opplevd det som et særlig stort problem. Og ja, kjører i tuneller daglig (riktignok ikke veldig lange, og godt opplyste).

Øggen

Kjører med 25% og det er perfekt for meg både dag, natt og i hundrevis av tuneller.

NilsG

Kjører med 10% lys, funker bra i tuneller. Eneste "problemet" jeg har er når den skifter fra dag til nattvisning og skjerme "flasher" opp før den skifter. Savner og bedre planleggingsverktøy for alternative ruter, via-punkter og stengt vei.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

NegativeElectrode

Kun iPhone som kan erstatte FOB visstnok
http://9to5mac.com/2014/08/20/tesla-to-allow-iphone-to-start-model-s-without-keyfobs-with-v6-0-update/

Tesla ansetter visst mange Apple-ingeniører. Kan være bra for brukervennlighet og sikkerhet.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ELTesla

A new Tesla Android app will be available in a few weeks.

2 Tesla uker er jeg redd.....  ;)

Anders Heibø

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. august 2014, klokken 22:06
Hvis du bruker dagmodus på dagtid og har den på f.eks 45% som meg blir det alt for lyst i tunnel. Da justerer jeg manuelt ned til 0% med høyre scrollhjul.

Bilen har jo lyssensor, så den burde kunne justere skjermen selv i trinn på 5% avhengig av hvor lyst det er ute. Så kan vi manuelt få stille maks lysstyrke og følsomhet, da blir det nok bra :)

De som bruker nattmodus hele tiden har nok mindre problemer med dette. Men jeg liker ikke kartvisningen i nattmodus...

Jeg brukte nattmodus fast helt til jeg åpnet takluken. Da måtte jeg over på auto for å se noe. Grådig irriterende at jeg må trykke på jordkloden for å slippe det grå kjedelige kartet hver gang den skifter tilbake til nattmodus. Blir nok låst til nattmodus igjen etter at jeg er ferdig med soltak sesongen hvis de ikke kommer med en fix.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

AttackOfTheMac

Mitt største problem med mobil i stedet for fob er hva man gjør om det ikke er dekning,
som f.eks garasje. Hadde vært kult om de hadde addet NFC eller BTLE støtte mot appen.

NilsRo

Mobil isteden for fob er vel en nødløsning, dersom en har mistet nøkkelen? Virker som en lite praktisk løsning i hverdagen.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

BMW850

Jepp, en nødløsning. Trolig har du fortsatt mobilen om du skulle ha mistet foben. Kjekt!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turfsurf

Sitat fra: BMW850 på lørdag 23. august 2014, klokken 01:11
Jepp, en nødløsning. Trolig har du fortsatt mobilen om du skulle ha mistet foben. Kjekt!

Hadde de hatt dette i sommer etter jeg badet med foben så hadde jeg spart meg en sykkeltur på 4 mil i tordenvær på fjellet. Så ja, dette er virkelig kjekt! Men helst tofaktor autentisering ved start av bilen, f.eks via SMS til registrert telefonnummer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

afitch80

Sitat fra: turfsurf på lørdag 23. august 2014, klokken 08:09
Sitat fra: BMW850 på lørdag 23. august 2014, klokken 01:11
Jepp, en nødløsning. Trolig har du fortsatt mobilen om du skulle ha mistet foben. Kjekt!

Hadde de hatt dette i sommer etter jeg badet med foben så hadde jeg spart meg en sykkeltur på 4 mil i tordenvær på fjellet. Så ja, dette er virkelig kjekt! Men helst tofaktor autentisering ved start av bilen, f.eks via SMS til registrert telefonnummer.
Jepp, som enkelt nettbanker har. Inn i app og taste 4-sifret kode - få sms med link - klikk på link som sender deg tilbake til app - "knapp" for å starte bil kan trykkes på.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Zanka

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Torpedo Ted

Er ikke nødvendig med ekstra PIN etc. Det kan enkelt løses ved at funksjonen kun fungerer på enheter som allerede har blitt paret (bluetooth) med bilen.

petersv

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 23. august 2014, klokken 10:37
Er ikke nødvendig med ekstra PIN etc. Det kan enkelt løses ved at funksjonen kun fungerer på enheter som allerede har blitt paret (bluetooth) med bilen.

Hvor er sikkerheten da? Hvis man har nytte av å starte må man ha bilen, og vice versa? Tyver er ofte ikke så smarte, men tipper de klarer å parre mobilen med bilen ;)

AndersinOslo

Lyssensoren er elendig.
Regnsensoren er elendig.
Navigasjonen er latterlig dårlig.
CC er Mercedes sin, ikke egnet for elbil.
Grensesnittene er pene, men ikke praktiske.

Låse opp med mobil, navn på bilen...
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA