Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.0 screendumps

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 19. august 2014, klokken 22:15

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: Lokführer på onsdag 20. august 2014, klokken 09:31
Vil ikke betrakte 6.0 som awesome akkurat...
En funksjon for å slå av cruise control på en skånsom og myk måte må til. Bare dét at elbremsen ikke går på med full kraft umiddelbart når man slå av CC, men økte gradvis, hadde vært flott.
Det er ikke noe problem å ordne dette i dag, det er bare å trykke inn "gasspedalen" sånn ca. der hastigheten på bilen er før du slår av CC.
Tesla Model 3 Long Range

Batteritralla

Sitat fra: HKS på onsdag 20. august 2014, klokken 09:41
Sitat fra: Lokführer på onsdag 20. august 2014, klokken 09:31
Vil ikke betrakte 6.0 som awesome akkurat...
En funksjon for å slå av cruise control på en skånsom og myk måte må til. Bare dét at elbremsen ikke går på med full kraft umiddelbart når man slå av CC, men økte gradvis, hadde vært flott.
Det er ikke noe problem å ordne dette i dag, det er bare å trykke inn "gasspedalen" sånn ca. der hastigheten på bilen er før du slår av CC.

Det stemmer.

Men det er jo mer enn trist at ikke Tesla klarer å programmere inn denne fungsjonen...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

HKS

Sitat fra: Batteritralla på onsdag 20. august 2014, klokken 09:49
Men det er jo mer enn trist at ikke Tesla klarer å programmere inn denne fungsjonen...
Mulig det ikke er prioritert?
Tesla Model 3 Long Range

afitch80

Hadde virkelig håpet at lysstyring av skjermene hadde kommet i V6. Selv med styringen på høyre hjulet er det en plage å kjøre på vestlandet med alle de tunnelene vi har her. Spesielt Bergen - Voss med sine ca 1700 tunneler.  :o
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

cairnz

Sitat fra: Lokführer på onsdag 20. august 2014, klokken 09:31
Vil ikke betrakte 6.0 som awesome akkurat...
En funksjon for å slå av cruise control på en skånsom og myk måte må til. Bare dét at elbremsen ikke går på med full kraft umiddelbart når man slå av CC, men økte gradvis, hadde vært flott.

Da vil jeg i alle fall at det skal være justerbart. Jeg bruker den som den er i dag for alt den er god for, og vil ikke ha den noe annerledes, uten at man kan få velge å beholde den slik den er.
Elbilist

Cato76

Selv så håpte jeg på at det hadde kommet mulighet til endring av "skins" (farger/layout) på både det lille og store displayet. Noe ala det Volvo har i sine nyere modeller, bare myyye kulere  8).
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amoss

Sitat fra: Cato76 på onsdag 20. august 2014, klokken 13:35
Selv så håpte jeg på at det hadde kommet mulighet til endring av "skins" (farger/layout) på både det lille og store displayet. Noe ala det Volvo har i sine nyere modeller, bare myyye kulere  8).

Skins har blitt lovet at skal komme, akkurat som "valet mode". Men det er ikke lovet at det vil komme i ver. 6.0 :p
Model S 85D

Lokführer

Sitat fra: HKS på onsdag 20. august 2014, klokken 09:41
Sitat fra: Lokführer på onsdag 20. august 2014, klokken 09:31
Vil ikke betrakte 6.0 som awesome akkurat...
En funksjon for å slå av cruise control på en skånsom og myk måte må til. Bare dét at elbremsen ikke går på med full kraft umiddelbart når man slå av CC, men økte gradvis, hadde vært flott.
Det er ikke noe problem å ordne dette i dag, det er bare å trykke inn "gasspedalen" sånn ca. der hastigheten på bilen er før du slår av CC.
Ja, la fremskritt og utvikling vente.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

bb

Oppdatert navigasjon er veldig kjekt. Nå får den noe funksjonalitet som TomTom/Garmin har hatt i årevis. Navn på bil og kalender var heller lite nyttig. Det de skulle hatt på plass ASAP var realtime info om SC. Nå går jo folk her og lurer på om Lier er oppe igjen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Johnny

Sitat fra: afitch80 på onsdag 20. august 2014, klokken 10:07
Hadde virkelig håpet at lysstyring av skjermene hadde kommet i V6. Selv med styringen på høyre hjulet er det en plage å kjøre på vestlandet med alle de tunnelene vi har her. Spesielt Bergen - Voss med sine ca 1700 tunneler.  :o

Militant enig! Dette er egentlig den eneste "feilen" bilen har.
TMS og eGolf.

Torpedo Ted

Er det bare meg eller er det vesentlig mye viktigere å få plass mulighet for å SELV velge alternative ruter, enn "luksus-funksjoner" for å spare noen minutter som blir presentert her?

Var MEGET frustrert der jeg satt i bilen på et totalt ukjent sted og en vei var stengt. Komplett umulig å få navigasjonssystemet til å hjelpe meg å finne en annen vei - den insisterte på å kjøre gjennom den stengte veien uansett hva jeg gjorde. Kunne jo selvsagt se på kartet selv hvor det kunne kjøres, men da hadde jeg INGEN idé om hvor mange km veien var, noe som passet dårlig siden jeg ikke hadde full tank...

Så ja, mulighet for å velge alternative ruter er helt klart det jeg savner mest med navigasjonen.

Tuxedo

Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 20. august 2014, klokken 17:49
Er det bare meg eller er det vesentlig mye viktigere å få plass mulighet for å SELV velge alternative ruter, enn "luksus-funksjoner" for å spare noen minutter som blir presentert her?
Så enig, så enig.  Jeg har en portabel Navigon-enhet, samt Navigon installert på mobilen.  Det er helt klart Navigon som Tesla bruker i bilen.  Men de har altså droppet alt av brukergrensesnitt!  Alle disse tingene som du etterspør, samt dusinvis av andre features, finnes i den originale softwaren (som f.eks at det presenteres flere rutealternativer i et oversiktskart, av type kortest, raskest, og enklest - velg og vrak).

Muffinman

Sitat fra: Johnny på onsdag 20. august 2014, klokken 16:40
Sitat fra: afitch80 på onsdag 20. august 2014, klokken 10:07
Hadde virkelig håpet at lysstyring av skjermene hadde kommet i V6. Selv med styringen på høyre hjulet er det en plage å kjøre på vestlandet med alle de tunnelene vi har her. Spesielt Bergen - Voss med sine ca 1700 tunneler.  :o

Militant enig! Dette er egentlig den eneste "feilen" bilen har.
Kjører også tunnel flere titalls ganger i uka, og irriterer meg grenseløst over at noe så elementært ikke er på plass. Hvis de ikke klarer å lage dette kunne de i det minste endre klikk på scrollehjulet fra å gå til 100% lysstyrke til å switche mellom natt og dagmodus, så hadde vi i det minste en manuell løsning som funket.

rene

Beveger meg litt offtopic her, men hva er egentlig problemet når man kjører gjennom en tunnel? Har aldri lagt merke til noe som plager meg verken fra skjermen bak rattet eller den store skjermen i midten, og jeg har kjørt gjennom et par hundre tunneller i løpet av 11' km.

jkirkebo

Sitat fra: rene på onsdag 20. august 2014, klokken 21:49
Beveger meg litt offtopic her, men hva er egentlig problemet når man kjører gjennom en tunnel? Har aldri lagt merke til noe som plager meg verken fra skjermen bak rattet eller den store skjermen i midten, og jeg har kjørt gjennom et par hundre tunneller i løpet av 11' km.

Hvis du bruker dagmodus på dagtid og har den på f.eks 45% som meg blir det alt for lyst i tunnel. Da justerer jeg manuelt ned til 0% med høyre scrollhjul.

Bilen har jo lyssensor, så den burde kunne justere skjermen selv i trinn på 5% avhengig av hvor lyst det er ute. Så kan vi manuelt få stille maks lysstyrke og følsomhet, da blir det nok bra :)

De som bruker nattmodus hele tiden har nok mindre problemer med dette. Men jeg liker ikke kartvisningen i nattmodus...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA