Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enkel mobilovervåkning av om min Think m Zebra har strøm og lader

Startet av Kethorp, mandag 18. august 2014, klokken 14:32

« forrige - neste »

Kethorp

Har litt angst for å forlate bilen på lading på fremmede steder over noen dager ettersom du ikke vet om noen napper ut kontakten eller om sikringen går. På en Litium bil skjer det jo ikke noe annet enn at du ikke har mer strøm enn da du forlot den, men på Zebra så bruker den strøm mens den står uten lading og du kan risikere helt flatt batteri på f.eks. Gardermoen eller liknende steder der det er kamp om ladekontaktene.

Har noen laget en enkelt overvåkning med mobilvarsling pr sms som kan koples bilen på slik som en ikke-teknikker kan montere? Eneste jeg er interessert i er ladestatus (prosent på batteriet) og om den har nettspenning. Ser at det finnes flere om har laget overvåkning på masse fine greier, men ingen enkle løsninger slik jeg har sett.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

svingen

Har du sett på ovms? Kjører det på en trilling veldig enkelt og greit til det du beskriver,ser status på batteri hvor mye man lader med og beskjed hvis noen tar ut kabelen. Kan og få ordet med fjernstyring av defa har jeg lest på think
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA