Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul/Felgpakke 19`og 20`- Montert i Bergen (kan også sendes)

Startet av Bjoris, mandag 18. august 2014, klokken 09:50

« forrige - neste »

B_Tesla

#15
Høres veldig bra ut. Er det noen som har erfaringer med 20" og Hakka8? Har hørt at de kan få litt problemer med subbing i hjulbuer. Jeg har (snart) S85 uten luftfjærer.

Ser at Tempe Dekk Service leverer 255/35 R20 på disse felgene, som Nokian R2 leveres i. Da får man vel ca 2% mindre diameter. Kan du sjekke bjoris om dette kan leveres også. I så tilfelle er jeg kun avhengig av at jeg får avbestilt mine 19" med vinterdekk fra Tesla - gitt same gode pris (+- litt). 20" Polar er jo rått på TMS
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Øggen

Jeg kjører 20" Hakka 8 og er meget fornøyd. Beste dekkene jeg har hatt. Litt støy, men det er ikke dekkenes skyld. Har heller ikke problemer med subbing. Dette er uansett individuellt fra bil til bil.

B_Tesla

Snakket med Tesla idag, og det skulle nok la seg ordne å avbestille 19" som jeg har bestilt. Da heller jeg veldig mot Polar 20" dersom det kan bli satt noen skikkelige dekk på de. Håper det kan dukke opp en pris på Hakka8 og R2 i 255/35 R20. Veldig fornøyd med Nokian siste årene, og vil gjerne ha de på min nye bil.

Må si de 19" som følger med bilen rett og slett blir bedrøvelige når man skal ta av 21" fra sommeren. Kjenner meg selv godt nok til at jeg kommer til å synes det er en bedrøvelig avfære.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjoris

Ok, bra nå begynner vi å bli 13-14 som har meldt interesse så jeg håper og tror vi kan bli over 20.

Skal etterlyse Hakka 8 tilbudet!

orjan

Jeg er også interessert i en pakke med Polar Izar, Michelin X-Ice XI3 og sensorer. Må isåfall sendes til Møre og Romsdal.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

B_Tesla

Jeg må nok melde avbud, da jeg fikk et knakende godt tilbud hos lokal forhandler. Tror jeg da ordner det her lokalt. Har ikke meldt interesse på PM, men tenkte å nevne det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjoris

Da har jeg oppdatert hele første innlegg med endelig tilbud fra QWT som nok er litt mer oversiktlig enn det første som ble til underveis:)

Her er nå også priser på pigg, hakka pigg både 7 og 8.

Til de av dere som ønsker R2 i 20 tommer så kommer også pris på disse, men QWT påpeker at disse ikke er godkjent pga for lav load indeks.

Mitt håp nå var at vi fikk over 20 stk som skal ha både hjul og felger, innen neste fredag, da får vi de aller beste prisene:)

Bjoris


snd

Hva med 255/35/20? Tenker på subbing i hjulbuen om man bruker 255/40.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

B_Tesla

Sitat fra: bjoris på torsdag 21. august 2014, klokken 17:33
Sitat fra: cstromme på onsdag 20. august 2014, klokken 15:31
Hvordan ligger det an med Hakka 8 tilbudet?

Det har vi fått nå, ligger i første innlegg i tråden

Det er mulig det siktes til mangel på Hakka 8 på 20". Dere har vel fortsatt bare fått et dekkalternaltiv der.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjoris

#26
Sitat fra: B_Tesla på torsdag 21. august 2014, klokken 20:03
Sitat fra: bjoris på torsdag 21. august 2014, klokken 17:33
Sitat fra: cstromme på onsdag 20. august 2014, klokken 15:31
Hvordan ligger det an med Hakka 8 tilbudet?

Det har vi fått nå, ligger i første innlegg i tråden

Det er mulig det siktes til mangel på Hakka 8 på 20". Dere har vel fortsatt bare fått et dekkalternaltiv der.

Oppdatert nå med prisene på 20 jeg fikk i ettermiddag, ser når jeg skal legge inn at det står R og ikke R2 på 20`, har spurt om de mener R2 her, siden det bare er ett "R" dekk tror jeg det skulle vært R2, men lar det står R inntil det er avklart:) Nå begynner det å bli bra komplett.

Når det gjelder Mich 255/40 så ville iallefall ikke jeg valgt dekk med større omkrets enn standard på denne bilen, det kommer til å bli problem med snøpakking som jo allerede er ett problem på standard dekkene, men det kommer jo annpå hvordan bilen brukes selvsagt

Bull26

S85d lev 31/3-16

afitch80

Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

cstromme

Veldig interessert i Polar Izar 19" med Hakka 8!

Betales dette når man henter / får lagt om felgene? (Forsåvidt rart at de ikke sender til Møre og Romsdal?)
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA