Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lysaker - Skien (2 alternativ)

Startet av bestorp, torsdag 14. august 2014, klokken 09:33

« forrige - neste »

bestorp

Hei! Ser på kartet at følgende ruter: Lysaker - Skien (via FV 32 over Siljan) er cirka 130 KM med en del oppover bakker. Videre ser jeg på et annet alternativ: Lysaker - Skien , med hurtigladestopp i Tønsberg.

Er det kanskje litt optimistisk å tro på tanken vil holde helt inn på Lysaker - Skien (med kjøring via Siljan)? Det er en del oppoverbakker fra Steinsholt og opptil Vindfjelltunet Hotel.

Hva tenker dere andre?

Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

emil

Hvis Leafen din har batteri uten noe særlig tap i kapasitet vil jeg tro at det skulle gå uten større problemer nå om sommeren. Lavere hastighet enn E18 gir også lavere forbruk.

E18 og lading i Tønsberg gir derimot ingen overaskelser annet enn eventuell status på hurtigladeren.

Kommer selv til å kjøre Skien-Siljan på neste tur fra sørlandet til Oslo, men da har jeg muligheten til å ta et stopp i Drammen hvis jeg føler at gjenværende kapasitet er liten.

Se an været før du kjører, er det regnvær hadde jeg kjørt via Tønsberg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA