Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betaling Lyse Hurtiglading Nordjæren fra 1. September

Startet av BE, onsdag 13. august 2014, klokken 17:22

« forrige - neste »

Dannyboy

Sitat fra: kvignes på søndag 07. september 2014, klokken 15:36
Var og lada i går. Hadde med brikke. Brukte ho ikkje. Altså er det framleis gratis. Rart.

Så flott! Dette betyr kanskje at våre meldinger på Facebooksiden til Lyse har virket? Ser også her http://www.dinside.no/930145/her-kan-alle-betale-for-lading-av-elbil at andre har langt mer fornuftige prismodeller på gang! Vi slipper å bruke Lyse's landeveisrøvere  :o
Da er det bare å få e-Golfen i hus, den skal i produksjon neste uke ;D
E-Golf Intro 2015 (solgt)
Hyundai Kona 2020

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sist fredag var i alle fall påkrevd betaling i Stavangerområdet..

K S

Som blivende elbil eier, så lurer jeg på om det er noen som "tar tak" i "problemet Lyse"?

Lyse, som vi har latt ta over monopolet som Televerket i sin tid hadde! Nå også på hurtiglading rundt Sandnes-Stavanger.

Hvis Lyse ikke skjerper seg, så må vi oppfordre Grønn Kontakt eller andre til å satse. Jeg betaler gjerne det samme, men ikke til monopolkassen til Lyse!

Rio

Sitat fra: K S på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:14
Som blivende elbil eier, så lurer jeg på om det er noen som "tar tak" i "problemet Lyse"?

Lyse, som vi har latt ta over monopolet som Televerket i sin tid hadde! Nå også på hurtiglading rundt Sandnes-Stavanger.

Hvis Lyse ikke skjerper seg, så må vi oppfordre Grønn Kontakt eller andre til å satse. Jeg betaler gjerne det samme, men ikke til monopolkassen til Lyse!

Det hadde sikkert vært nyttig for de som leser innlegget ditt hvis du faktisk forklarte hva du var misfornøyd med, utover at du mener Lyse har monopol...
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

K S

Sitat fra: Rio på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:45
Sitat fra: K S på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:14
Som blivende elbil eier, så lurer jeg på om det er noen som "tar tak" i "problemet Lyse"?

Lyse, som vi har latt ta over monopolet som Televerket i sin tid hadde! Nå også på hurtiglading rundt Sandnes-Stavanger.

Hvis Lyse ikke skjerper seg, så må vi oppfordre Grønn Kontakt eller andre til å satse. Jeg betaler gjerne det samme, men ikke til monopolkassen til Lyse!

Det hadde sikkert vært nyttig for de som leser innlegget ditt hvis du faktisk forklarte hva du var misfornøyd med, utover at du mener Lyse har monopol...

Siden du Rio sansynligvis ikke bor i Rogaland, så kunne du kanskje lest tråden, så hadde du muligens forstått hva jeg var ute etter.

Rio

Sitat fra: K S på tirsdag 30. september 2014, klokken 20:23
Siden du Rio sansynligvis ikke bor i Rogaland, så kunne du kanskje lest tråden, så hadde du muligens forstått hva jeg var ute etter.

Sikkert, men jeg antar du ønsker å få frem meningen din til mange lesere, og du kan trygt anta at mange av de leserne ikke gidder å lese gjennom en gammel tråd du har funnet, så da er det opp til deg.

Personlig er jeg ikke interessert om du misliker Lyse; jeg ville bare tipse deg om hvordan få meningen din ut til flere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

LMOR

Er det noen som har betalt 99.- for lading?
Når forstår Lyse at dette er for høy pris, siden de fleste av oss bare trenger å lade 5-10kWh på drop-in.
For min del blir det diesel hver gang jeg skal til Stavanger pga dagens prising. Ikke akkurat det Transnova så for seg antar jeg...
Ser ut som alle de andre som opererer på Vestlandet har tilpasset seg til 15min/per minutt prising.
Ser frem til mer konkurranse og forstår ikke hvorfor Lyse er med på å fremtvinge denne ved sin prispolitikk.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

elektrolux

#37
Er helt enig i å unngå leverandører som helt tydelig kun er ute etter å stappe lommene sine fulle.

Folk flest ser galskapen i disse prisene, og reagerer deretter. Vi vil også velge alle mulige andre løsninger enn å betale 99 kr for en lading eller 15kr/min = 30 kr/kW i praksis. Da blir det heller en 16A/32A ladepause, En Zoe, eller kjøre Diesel for vårt vedkommende.

Men er ikke Statoil like om hjørnet med sin fornuftige prismodell?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

K S

Grønn Kontakt er nærmer seg jo....Helleland i det minste, og Røldal. Jeg har ytret ønske om flere ladestasjoner til Grønn Kontakt, kanskje flere kunne gjøre det??? Slik at de ser at det er behov?

Er det noen som har ide om Statoil sin prispolitikk?

knutgrr

Jeg tror ikke Lyse er ute etter å stappe lommene sine fulle, og prisen er heller ikke TOTALT skandaløs, men den er likevel på et nivå som gjør det lite attraktivt å kjøre el-bil "i distriktet" på Nord-Jæren - og det er jo leit.
Deal breakeren for meg er at systemet deres er statisk, upraktisk og lite kundevennlig.

Håper å se kr. pr. min så snart som mulig på Lyses ladere!

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

K S

Jeg har nesten aldri behov for hurtiglader, og jeg er ikke villig til å betale 100 kr for kanskje 10-15 kWt, jeg synes det er drøyt med 5 til 10 kr per kWt. Men det er nå min mening. Da fyller jeg heller på min egen drivstoffstasjon! :-) For de som hurtiglader ofter derimot, er faktisk 200 kr per måned rimelig, eller? Jeg ønsker minuttpris.....men med Lyse blir vel det 10 kr minuttet..... Ja til Grønn Kontakt i Rogaland!

E_S

Ikke noe bedre på denne kanten. Jeg skal kjøre fra Oslo til Flisa til helgen. Det er 143 km og ikke realistisk med vanlig kjøring uten lading underveis med min bil. Kongsvinger ligger 9 mil fra Oslo og passer utmerket for en hurtiglading. Her er det Eidsiva som driver laderen. Drop-in koster 100,-/lading. Ja, det er billigere å kjøre elbilen enn å kjøre eksosbilen denne turen uansett, men jeg er tilbøyelig til å velge eksosbilen bare på trass all den tid jeg kan lade elbilen det jeg behøver til halve prisen med Fortum eller hos Statoil, og da sparer jeg også en snau time + evt. ventetid.

Hadde det vært Fortum- eller Statoil-lader hadde jeg ikke vært et sekund i tvil. Det handler ikke om å være gnien, men det handler om manglende vilje til å betale "ågerpris" på en tjeneste andre tilbyr til halve prisen.
:)

LMOR

Sitat fra: K S på torsdag 30. oktober 2014, klokken 06:03
Grønn Kontakt er nærmer seg jo....Helleland i det minste, og Røldal. Jeg har ytret ønske om flere ladestasjoner til Grønn Kontakt, kanskje flere kunne gjøre det??? Slik at de ser at det er behov?

Er det noen som har ide om Statoil sin prispolitikk?
Statoil har en OK pris synes jeg, 44.- for 15 min, og 74.- for 30 min. Da kan en velge, og passer for både de som kjører kort, og de som trenger nesten full tank.
For meg hadde tilsvarende hos Lyse vært greit, hvis de ikke klarer minuttprising.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

edyrli

La tilfeldigvis merke til at Lyse har satt ned prisen på lading noe. Nye priser er:
159,20 pr/mnd for inntil 15 ladinger pr måned.
79,20 pr/lading for enkelt lading.
Fortsatt dyrt for enkeltlading men de har tydelig innsett at de hadde prist seg ut av markedet for alle andre en dem med stort behov for hurtigladning. Det er rimelig for de som kjører mye. 15 ladinger på en måned blir jo 10,6 kr/pr lading.

Jeg mener også Lyse burde satt laderne litt mer spredt utover fylket. Nå står de unødvendig tett.
Bryne -5,9km- Klepp -15km- Sandnes -10,7km- Stavanger -9,4km- Randaberg
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

knutgrr

79 kroner er til å leve med. Da blir det el-bil til Sirdal 2/3 av året likevel.

Hvor står denne nye informasjonen, btw?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA