Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

F_P

Sitat fra: Sense på fredag 13. november 2015, klokken 20:46
...
Istedet bestilite jeg 39 mm led-skiltlys via "Ekstralys.no", fordi leverandørens nettsider angav at denne passet TMS. Men den var jo for stor til innfestet. Så jeg bestilte 36 mm også, men denne ble for liten og blir helt løs i festeordningen!
http://www.ekstralys.no/products/c5w-led-36mm-hvit-4c

Da tenkte jeg: "Den som gir seg er en dritt"!
Så jeg kontaktet et verksted som profilerer seg på sine tekniske kunnskaper. Verkstedmesteren der hadde selv TMS, og skulle prøve på egen bil først, men ringte meg og sa han bare fikk feilmeldinger.

Derfor spør jeg forumet en gang til:
Noen som har erfaring med lyspære-leverandører eller verksteder som har LED skiltlys som virkelig passer uten feilmeldinger?
Kan jo ikke kjøre rundt med halogenlys....

Jeg selger de 39mm i min egen nettbutikk. Du må bøye til plastholderne som holder pæren for å få plass til 39mm + sette inn pærene før du setter inn holderen/dekselet. Originalpærene som står i bilen må være basert på US målesystem. Det ser ut til å være nesten 38mm (ikke kontrollmålt).
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

thilo

Sitat fra: Sense på fredag 13. november 2015, klokken 20:46Derfor spør jeg forumet en gang til:
Noen som har erfaring med lyspære-leverandører eller verksteder som har LED skiltlys som virkelig passer uten feilmeldinger?
Kan jo ikke kjøre rundt med halogenlys....

Jeg bestilte dem:

http://led4car.de/Auto-LEDs/Tesla/LED-Kennzeichenbeleuchtung-Tesla/LED-Kennzeichenbeleuchtung-Tesla-S.html

Passer bra hos meg, lovlig med E4 merking, veldig mye lys.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

sigurdi

Sitat fra: Hord på onsdag 25. november 2015, klokken 10:22
Fikk endelig investert i bedre lys til trunk'en:



Bilen hadde lyspakke fra før, men den består av kun to ekstra pærer:



Resultatet er som dag og natt, og løsningen virker meget solid. Selv nysgjerrige fingre fra fireåringen har ikke klart å plukke ned LED-listene.

LED-pakken ble bestilt fra Sigurdi fra teslabutikken.com. Han stod for rask, effektiv og hyggelig montering!
4 åringen får de nok ned om han ønsker, er laget slik at de sitter men kan fjernes om en ønsker å ta dem bort for en eller annen grunn. Det skal da ikke limresten igjen.

Selv takk for hyggelig møte og skyss fra flyplassen til hotellet i Bergen.
Mye bedre å prate litt Tesla og lyse litt opp vintermørket en å sitte på et kjedelig hotell rom.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

P85_Norway

Sitat fra: ingare på mandag 16. november 2015, klokken 13:32
Vår bil fra oktober 2015 var levert med LED-skiltlys  :)
Har du bilde av dette ledlyset, kan du evt. skru ut ta bilde, og se delenummeret?
Tesla M3 Performance

lunitiks

Forskjell mellom halogen og LED på min titanium metallic 70d.
Hovedsakelig fargetonen som skiller dem.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sliter med å montere slike uten at de kortslutter pga at kroppen er av metall. Gikk det strøkent hos deg?

lunitiks

Nope. Grunnen til at bildene under viser 1 led og 1 halo er fordi den ene ledpæra nektet å holde seg påslått. Kontaktfeil eller noe. Rart, for den andre gikk strøkent. Oppdaget da jeg ga opp at kineserne hadde sendt meg 39mm og ikke 36mm. Så jeg la inn en ny bestilling
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#262
Jeg bestilte to nye pærer uten metallkropp. Har brukt mye av helga til å montere dashcam, mobilholder, gummimatter, skvettlapper, bedre lys i bakluka, klar film på nedre lyktepar, karbonfolie på den smale øverste delen av nosecone, nappet av modellbetegnelse etc. 64gb minnekortet jeg testet og satte i dashkameraet i sommer var dødt nå og da venter jeg spent på pakke i posten før det bakre (billig)kameraet kan monteres. 10" ledbar blir neste prosjekt. Da må skiltholderen foran byttes med den fra 2013-modellen, den nyeste dekker deler av åpningen ekstralyset skal stå i. Deretter blir det vel lys i bakre fotbrønner og under bakdører. Og til våren blir det støydemping.

Skal si det er slitsomt med ny bil.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på søndag 29. november 2015, klokken 21:58
Har brukt mye av helga til å montere [...] bedre lys i bakluka

Brukte du samme LED-lampe som i DIY-tråden din? Jeg skulle til å montere en slik i bakluka i går, men oppdaget at originallykta er vesentlig smalere og at det kun er hardplast rundt. Orker ikke skjære i plasten... Den uoriginale LED-lampa vil vel ligge utenpå/oppå nedsenkingen (stygt)?

Tok derfor i stedet og vippa frem filtet der nede hvor "lyspakken" sine lamper skal være, og fant en kontakt som passet til de der LED-lampene. Smatt ut de ferdigkutta hullene og skjærte de noen millimeter større med tapetkniv. Passet som støpt!! Mulig du får et innlegg fra meg i DIY-tråden på dette. Kan ikke se at denne fremgangsmåten er nevnt (selv om jeg har sett snakk om den i andre tråder her inne).
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#264
Sitat fra: lunitiks på mandag 30. november 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Muffinman på søndag 29. november 2015, klokken 21:58
Har brukt mye av helga til å montere [...] bedre lys i bakluka
Den uoriginale LED-lampa vil vel ligge utenpå/oppå nedsenkingen (stygt)?
Brukte denne, ja. Tok tapetkniven fatt og utvidet hullet. Man kan vel ikke si at det ble perfekt, men på den andre siden ser man det jo ikke med mindre man leter etter det. På den andre bilen har jeg limt på 2 ledstriper på hver side av originallampa. Den ene lille uoriginale gir nesten like mye lys alene som 1 original + 4 ledstrips. Og synes nesten ikke.

SitatMulig du får et innlegg fra meg i DIY-tråden på dette.
Please do! Det vil bli veldig lyst der bak med tre av disse, og det er mye enklere enn å fikle med ledstrips.

TRM

Nylig innkjøpt:

1. Folie til å ha under føttene til takstativet. Kjøpt på Mekonomen.


2. Parkeringsur. Bestilt fra Elbilforeningen.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


cairnz

Elbilist

lunitiks

Fett, nå blir det P70D  ;D  Mangler bare LUDI-detaljen så er jeg i mål  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA