Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

Kagex

hahah ja, alt det jeg sparer på drivstoff går til gadgets
P29687

Sense

Sitat fra: Kagex på tirsdag 12. august 2014, klokken 10:04
Tja là oss se:

Folie 3m satin svart
Soting av ruter 20 prosent
Div vaskeutstyr
Swissvax opaque voks.  Rens og såpe
Dashcam Blackvue 550
No fuel sin parkeringsur
Bestilt igår poi pilot 5000+ fotoboksvarsler
Led skiltlys
Lamin x tint film til frontlykter
Key fob silicon
Matter til trunk og Frunk Torshov bil antiskli
And the list goes on

Har du installert led-skiltlys selv, eller outsourcet jobben?
Event. hva ga du for det?

cairnz

LED-skiltlys bak skifter du selv på 2 minutter. Trenger vanlig skrujern.
Prosedyre:
* Skru opp to skruer pr lys (plastdekselet - merk hvilken vei det står, reflektor som sender lyset "rett vei")
* Dra ut lyset
* Sett inn LED-lys (bekreft at det lyser (må snus rett vei)) ved å gå i bilen og skru på lys
* Legg på lokk og skru fast.
Elbilist

kristmara

Sitat fra: Harlex på mandag 11. august 2014, klokken 22:52
Så frunkbagen live for første gang idag. Hos Tesla Hamburg.hadde lyst å kjøpe den men orket ikke tanken på å reorganisere den smikk fulle bilen min nå... :P har knapt plass til kvoten når jeg nå snart kommer hjem fra ferie :-*
Noen som vet om frunkbagen passer når man har frunk gummimatte. Kjøpte den clasohlson vesken som har blitt anbefalt her på forumet men den passer ikke i frunkrommet når man har matte :(

Vi har den gamle varianten med litt lenger frunk, men der passer den også med matte
Eier: Tesla model X og Mercedes eqa
Eid: Mizubishi iMiev, Nissan Leaf, Tesla model S, Nissan Leaf

2new

Sitat fra: cairnz på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:16
LED-skiltlys bak skifter du selv på 2 minutter. Trenger vanlig skrujern.
Prosedyre:
* Skru opp to skruer pr lys (plastdekselet - merk hvilken vei det står, reflektor som sender lyset "rett vei")
* Dra ut lyset
* Sett inn LED-lys (bekreft at det lyser (må snus rett vei)) ved å gå i bilen og skru på lys
* Legg på lokk og skru fast.

Link til LED pærer ?
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

Kagex

Tar 2 min som nevnt tidligere.  Trenger ikke outsource det
P29687

kvp


satheesh.net

Sitat fra: 2new på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:33
Sitat fra: cairnz på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:16
LED-skiltlys bak skifter du selv på 2 minutter. Trenger vanlig skrujern.
Prosedyre:
* Skru opp to skruer pr lys (plastdekselet - merk hvilken vei det står, reflektor som sender lyset "rett vei")
* Dra ut lyset
* Sett inn LED-lys (bekreft at det lyser (må snus rett vei)) ved å gå i bilen og skru på lys
* Legg på lokk og skru fast.

Link til LED pærer ?

Sitat fra: kvp på tirsdag 12. august 2014, klokken 15:06
hvor kjøper man led skiltlys?

Disse har jeg brukt (og gitt bort til andre på Mekketreffet i helgen): http://goo.gl/w75NR4
;)

petersv

Sitat fra: 2new på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:33
Sitat fra: cairnz på tirsdag 12. august 2014, klokken 14:16
LED-skiltlys bak skifter du selv på 2 minutter. Trenger vanlig skrujern.
Prosedyre:
* Skru opp to skruer pr lys (plastdekselet - merk hvilken vei det står, reflektor som sender lyset "rett vei")
* Dra ut lyset
* Sett inn LED-lys (bekreft at det lyser (må snus rett vei)) ved å gå i bilen og skru på lys
* Legg på lokk og skru fast.

Link til LED pærer ?

Disse er de kraftigste jeg fant, har samme farge som resten av LEDs-ene på bilen. Koster ikke mye ;)


Veggen

Hvorfor så kraftige lys til skiltet, er det noe poeng å flombelyse det?

Til ryggelys ser jeg poenget, det originale er altfor svakt, noen tips/linker riktig type?

petersv

Sorry, glemte link http://www.buyincoins.com/item/13220.html#.U-p-EVM4XK0

Og ang. styrke, de er uansett svakere enn halogenpærene som er der originalt. Hvis du ser biler med LED så er det ofte kun to små felt på skiltet som er belyst, ser ikke så bra ut imo. Disse har bra spredning og styrke.

fredag

Idag:
Tidligere:
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TRM

Fikk oppheng til UMC'en i posten i dag. Bestilt fra aliexpress.com.

Etter å ha lest omtale av nevnte produkt var jeg forberedt på at den kanskje ikke ville "virke" som den skulle. Og det gjorde den heller ikke.
Passformen er fin, men når jeg trykker på knappen på holderen vil den ikke frigjøre kabelen. Upraktisk.

Skrudde ut "vippekonstruksjonen",  og skar bort ca en mm av plasten på den biten som går inn i hullet på UMC'en. Er tydeligvis en konstruksjonsfeil på disse som gjør at utløsermekanismen blir for tight.

Etter mod virker knappen hver eneste gang! ☺

Anbefales!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

hookmaker

Det ser ikke ut som det er noen i Norge som har lydisolert bilene deres. Da har dere sikkert ikke hørt hvordan en skikelig lyisolert Tesla lyter.... 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA