Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll. For oss med Model S i gården fra før, skal du bytte ut Model S med X?

Startet av petersv, onsdag 30. juli 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

petersv

Hva gjør dere som har Model S fra før og har bestilt Model X?

satheesh.net

Planen er å beholde begge. Jeg "frykter" at TMX kommer til å bli nr.1 og TMS nr.2. Men det kan hende TMS blir solgt, må nesten se an bruksmønsteret. :)

petersv

Hvordan gjør du det med parkering da, én inne og én ute? Jeg har bare en (trang) p-plass, som du vet. :-\

satheesh.net

Sitat fra: petersv på onsdag 30. juli 2014, klokken 16:06
Hvordan gjør du det med parkering da, én inne og én ute? Jeg har bare en (trang) p-plass, som du vet. :-\

Ja, blir nok en i garasjen og den andre i oppkjørselen. Liker ikke idéen om at den ene blir stående ute (luksusproblem egentlig). Sette opp en enkel carport kanskje? (Forslag mottas med takk!) :P

Du har det faktisk hakket verre. Må nesten sette hjertet i halsen hver gang du skal få navigert det nye gliset inn der. ;)

petersv

Blir nok leie av en ekstra plass hvis jeg beholder to, som jeg ikke skal.. Du kan jo leie på Lysaker Torg? Koster litt (ca 2000 inkl mva.) men er jo en liten spasertur unna. Scandinaviegaarden heter de som har lokalene nærmedt deg, der Peppes og Posten holder til. Kanskje noe for vintermånedene iallefall.

satheesh.net

Jeg har jo kontoret på Skøyen, så innendørsparkering er ingen problem. ;) Jeg kan bare ikke ha begge bilene inne samtidig hjemme. Men oppkjørselen hjemme er det jo plenty med plass, dog ute. :P

Kiefer

Her bliver X nok nærmest både bil 1 og 2, det kommer an på hvad vi skal på dagen.

Model S erstattede en Mercedes S og Model X skal erstatte en Mercedes ML, så om vi kommer til at benytte den ene eller den anden kommer vist an på om hunden skal med eller ej, da reglen hedder ingen hund i Model S :-)

Kommer også an på om der skal trailer på eller ej.

Og med hensyn til garageplads, vi bygger nyt hus med ny garage så der er plads til begge biler :-)


Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

petersv


Også_Øyvind_H

For meg blir et skifte avgjort av mulighet for hengerfeste og hvordan man kan få med seg 10+ par ski. Bil med hengerfeste er jo mulig å låne (=beholde S), men jeg må kunne få med meg skiene - det er ikke aktuelt å låne bil for det. Om ikke X kommer med takstativ, så er det vel et alternativ å legge ned eksempelvis to seter til høyre på andre og tredje rad, men det er ikke en foretrukket løsning.

Jeg tviler på at en løsning under setene på X'en blir romslig nok, men jeg husker at jeg tok feil en gang på midten av 80' tallet.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA