Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Tesla Model M!

Startet av petersv, torsdag 24. juli 2014, klokken 13:15

« forrige - neste »

petersv

Tesla Model M(onstertruck)

I dag opplever jeg for andre gang at luftunderstellet har "justert" seg opp en tomme eller så. Står på normal, men er like høy som very high, very hih er lile høy som monster truck. Sist det skjedde måtte de rekalibrere, men det er ikke mer enn noen måneder siden, begynner å bli litt slitsomt. Komforten er jo helt elendig nå siden den blir utrolig hard og stump, ikke ideelt med kone høygravid ved tvillinger...

Noen andre som har opplevd tilsvarende, og ev fått en plausibel forklaring/fix som er permanent?

Alle fire hjul har "justert" seg like mye.

Håper jeg ikke må vente 4 mnd for å få det fikset. :P

sebbamok

Opplever også at min bil står for høyt i blant. Spesielt ofte på vinteren. Fikk forklart på Drammen karosseri at dette skyldes kalibrering når bilen starter. Den justerer høyden med utgangspunkt til et eller annet målepunkt ved hjulene. Visstnok var dette et kjent problem som ble rettet opp ved service. Høres logisk ut, men aner ikke om det stemmer. Skal sies at jeg opplever bilen som ganske høyt innstilt i utgangspunktet. På autobahn i sommer var jeg oppe i 200 km/t ved en anledning for å teste bilen. Det føltes ekstremt ustabilt fra 170-180 km/t og oppover. Selv om bilen stod i low setting var det veldig vinglete.

Vet ikke om dette gir svar på noe, men jeg deler iallefall din erfaring med at bilen er justert for høyt.

petersv

Du skriver "for høyt iblant", betyr det at det er ok innimellom? Hos meg er den for høy permanent når det først har skjedd (hittil iallefall.)

petersv

Se vedlagte bilder. Det er det absolutt laveste jeg klarer å få bilen, i det første bildet.

petersv


Quintilian

Min bil blir også like høy som på det nederste bildet i "very high"....

petersv

Får du en og en halv knyttneve på høykant inn i mellom dekk og skjerm?

Speeder

Sitat fra: petersv på lørdag 26. juli 2014, klokken 13:56
Får du en og en halv knyttneve på høykant inn i mellom dekk og skjerm?

Er det en standard på knyttnevemål?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

petersv

Sitat fra: Speeder på lørdag 26. juli 2014, klokken 21:56
Sitat fra: petersv på lørdag 26. juli 2014, klokken 13:56
Får du en og en halv knyttneve på høykant inn i mellom dekk og skjerm?

Er det en standard på knyttnevemål?

Ja, norsk knyttneve er dog større enn imperialsk. :P Du har (iallefall de fleste av oss) alltid med deg de.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA