Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpte nettopp Leaf 2013 SL, den manglet hattehylle. Er det ekstrautstyr?

Startet av acedynamite, torsdag 24. juli 2014, klokken 12:21

« forrige - neste »

acedynamite

Jeg fikk hentet min "nye" 2013 SL, så oppdaget jeg at hattehylla ikke var der.
Det er feste til det og alt. Er det ekstrautstyr på 2013 SL? Eller kan bilforhandleren glemt den, når de puttet vinterhjula i bagasjerommet?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Leon

Høres ut som det siste ja...  ::)

Ville tatt en telefon til forhandleren!  :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

acedynamite

Sitat fra: Leon på torsdag 24. juli 2014, klokken 12:52
Høres ut som det siste ja...  ::)

Ville tatt en telefon til forhandleren!  :)

Ringte forhandleren, han virket litt nølende, men sa til slutt at det var ekstrautstyr... Er det ikke da rart at det er feste til hattehylla?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Leon

Hattehylle ekstrautstyr??? Den var ny for meg...  ::) Hva slags forhandler var dette???

Med mindre det er andre her som har fått Leaf uten hattehylle, høres det ut som at han forsøkte seg på en bløff...  >:(
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

jkirkebo

Sitat fra: acedynamite på torsdag 24. juli 2014, klokken 13:45
Sitat fra: Leon på torsdag 24. juli 2014, klokken 12:52
Høres ut som det siste ja...  ::)

Ville tatt en telefon til forhandleren!  :)

Ringte forhandleren, han virket litt nølende, men sa til slutt at det var ekstrautstyr... Er det ikke da rart at det er feste til hattehylla?

Jo, den skal være standard. Men om du må kjøpe en kan du få min billig ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

acedynamite

Sitat fra: Leon på torsdag 24. juli 2014, klokken 14:35
Hattehylle ekstrautstyr??? Den var ny for meg...  ::) Hva slags forhandler var dette???

Med mindre det er andre her som har fått Leaf uten hattehylle, høres det ut som at han forsøkte seg på en bløff...  >:(

Det var Autonova på Fjellhamar/Lørenskog.
Ingen big deal, men tenkte at de hadde glemt det, siden det var fester/opplegg til det...
Han mente at det bare var SV modellen som hadde det... (?)
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

emil

Sitat fra: acedynamite på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:58
Det var Autonova på Fjellhamar/Lørenskog.
Ingen big deal, men tenkte at de hadde glemt det, siden det var fester/opplegg til det...
Han mente at det bare var SV modellen som hadde det... (?)

Hadde de sagt motsatt kunne jeg nesten gått med på det, men SL er jo utstyrsnivået over SV: S (ca Visia) - SV (ca Acenta) - SL (ca Tekna).

Du får be dem robbe en annen bil og gjøre tilsvarende til det kommer noen som ikke bryr seg.

Gordon Retriever

Jeg er ganske sikker på at hattehylle kun er standard i SL, så det virker som om denne er blitt robbet for å gi hattehylle til en SV eller S. ;)

E_S

Stemmer det, i USA er det såvidt jeg vet bare høyeste utstyrsnivå (SL) som har hattehylle som standard, av en eller annen grunn. Min bil har ihvertfall hattehylle..

Hadde ihvertfall mast litt for å få den med når det er en SL du har kjøpt. :)
:)

acedynamite

Sitat fra: E_S på tirsdag 29. juli 2014, klokken 08:43
Stemmer det, i USA er det såvidt jeg vet bare høyeste utstyrsnivå (SL) som har hattehylle som standard, av en eller annen grunn. Min bil har ihvertfall hattehylle..

Hadde ihvertfall mast litt for å få den med når det er en SL du har kjøpt. :)

Sorry! Jeg har SV, ikke SL... For mye bokstaver å holde styr på... ;)
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA