Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solcelle-lader på telttur

Startet av Go-carter, tirsdag 22. juli 2014, klokken 15:59

« forrige - neste »

Go-carter

Hei!

Jeg og min kjære har fått sansen for villmarkslivet(eller, hun har vel alltid hatt det), og over lengre turer i skogen holder det ikke med selv to batterier til kameraet(gopro), og iphonen dør jo etter et knapt døgn.

Har satt opp en ladeløsning jeg tror vil fungere OK både gående og i kanoen, men kunne tenkt meg litt synsing fra dere som har litt mer erfaring på regulering av spenning, etc.

Oppsettet består altså av et 5v 7,5w solcellepanel, en diode som hindrer at strømmen går tilbake til panelet, en 6ah lithiumpakke og en USB-hub. Må jeg ha noen kondensatorer eller spenningsregulatorer i tillegg til dette, eller fungerer det? Har hatt det med to turer slikt det står nå, men litt usikker på om elektronikken er fornøyd.



TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA