Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi A3 e-tron

Startet av Ferry, fredag 18. juli 2014, klokken 09:30

« forrige - neste »

JaguarPace

Sitat fra: tobbeluj på torsdag 14. juli 2016, klokken 16:28
Noen som har funnet en grei mobilholder som passer inn i e-tronen? :)

Denne har jeg funnet på ebay, og som jeg vurderer å bestille :):

https://www.youtube.com/watch?v=fhXEC-MzI-8
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

JaguarPace

#211
For de som vurderer senking av sin e-tron, har jeg nettopp fått utført senking med Eibach senkefjærer 35/30. Kjøpt fra Koolart.no. Jeg er veldig fornøyd både med hvordan det ble seende ut og kjøre komforten. 8)

Før senking:


Etter senking:
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

SuperPG

Noen andre som har hatt problemer med MMI og simkort?

sluttet å virke for en del uker siden. Prøvde med nye simkort( 3 forskjellige , både data og vanlig), men får bare opp "insert simcard"
VW ID.3 1st plus

SuperPG

Simkortleser på mmi var røket så fikk ny mmi på garanti. Skiftet også låsen på ladeluken som var løs.
VW ID.3 1st plus

SuperPG

ser det nå står at kartet somkan lastes ned fra myaudi er fra 2016-/17 er det nytt kart eller samem bare gjeldene for et år til? noen som har lastet ned og sjekket? 2016 kartet manglet jo mange nye veier  feks nede ved bjørvika /barcode..
VW ID.3 1st plus

olekvi

Sitat fra: SuperPG på mandag 26. september 2016, klokken 13:52
ser det nå står at kartet somkan lastes ned fra myaudi er fra 2016-/17 er det nytt kart eller samem bare gjeldene for et år til? noen som har lastet ned og sjekket? 2016 kartet manglet jo mange nye veier  feks nede ved bjørvika /barcode..

Det er nytt i forhold til det jeg hadde tidligere i hvert fall.  Har f.eks med nye E6 oppover langs Mjøsa fra Minnesund .
'19 TM3P

chram

Flere som fortsatt har problem med registreringen til myaudi? Appen fungerte fint noen uker etter at jeg fikk bilen, men etter at den slutten å fungere prøvde jeg å slette og registrere meg på nytt på myaudi. Får kun opp at km stand ikke stemmer overens med det jeg har skrevet inn.

SuperPG

Sitat fra: chram på fredag 27. januar 2017, klokken 23:33
Flere som fortsatt har problem med registreringen til myaudi? Appen fungerte fint noen uker etter at jeg fikk bilen, men etter at den slutten å fungere prøvde jeg å slette og registrere meg på nytt på myaudi. Får kun opp at km stand ikke stemmer overens med det jeg har skrevet inn.

har aldri brukt den appen, (er den i drift lenger? )

for å styre lading, varme osv er den mmi connect som en skal bruke https://play.google.com/store/apps/details?id=de.audi.mmiapp

VW ID.3 1st plus

superiselin

Hei!

Jeg er rykende fersk eier (rettere sagt leaser) av en Audi A3 e-tron 2017-modell. Hentet den i går fra forhandler, og er foreløpig storfornøyd!

Beklager på forhånd langt innlegg: kortversjonen er at jeg lurer på hvordan jeg skal få til å bruke kupévarmer/appen.

I kjøpsprosessen sendte jeg mail med mine ønsker om ekstrautstyr til forhandler, deriblant kupévarmer. Forhandler sa da til meg at kupévarmer er standard på bilen. Siden jeg flere ganger har forsøkt å bygge bilen på audi.no, har jeg sett at kupévarmer der står som ekstrautstyr til i overkant av 17.000 kr. Jeg sendte derfor en mail til forhandler uka før bilen skulle produseres, for å dobbeltsjekke at kupévarmer var på plass, slik at det ikke skulle ha blitt en misforståelse der. Han gjentok at kupévarmer var standard på denne bilen, så jeg skulle ikke måtte bekymre meg for isskraping framover. Flott, tenkte jeg!

I går hentet jeg altså bilen, og det var en annen selger hos forhandleren som leverte bilen til meg, så han vet jo ikke hva jeg har avtalt med ham jeg har handlet med. Anyways, jeg glemte bort hele kupévarmeren da vi gikk gjennom bilen, men jeg kom på det rett før vi skulle reise. Da var vi ikke i nærheten av bilen, men jeg spurte ham hvordan jeg skulle gå fram for å bruke kupévarmeren. Han bare forklarte at jeg måtte lage meg konto på myAudi og så laste ned MMI Connect-appen.

Dette har jeg nå knota med helt siden i går kveld. Jeg har laget konto på myAudi og lastet ned appen, men det står "forbindelse til bilen er ikke mulig". Det står en PIN-kode jeg skal taste inn i MMI, men hvor skal jeg taste inn den?! Jeg finner ingen meny i bilens MMI der jeg kan gjøre dette. Når jeg forsøker å taste inn bilens kilometerstand, vil ikke nettsiden godta det jeg skriver - noe som vel ikke er så rart hvis bilen ikke er online. Må jeg skaffe SIM-kort? Jeg finner ingen god informasjon rundt dette verken på nettsidene eller i instruksjonsboka, og er egentlig bare i stuss! Jeg mailet med forhandler i går kveld, og han skulle forsøke å gjøre dette for meg med min konto, men jeg har ikke hørt noe mer fra ham.

Er det noen som har noen tips eller råd, eller som vet noe om hvorfor det evt. ikke funker?

På forhånd tusen takk! :)

SuperPG

Sitat fra: superiselin på lørdag 04. februar 2017, klokken 01:57
Hei!

Jeg er rykende fersk eier (rettere sagt leaser) av en Audi A3 e-tron 2017-modell. Hentet den i går fra forhandler, og er foreløpig storfornøyd!

Beklager på forhånd langt innlegg: kortversjonen er at jeg lurer på hvordan jeg skal få til å bruke kupévarmer/appen.

I kjøpsprosessen sendte jeg mail med mine ønsker om ekstrautstyr til forhandler, deriblant kupévarmer. Forhandler sa da til meg at kupévarmer er standard på bilen. Siden jeg flere ganger har forsøkt å bygge bilen på audi.no, har jeg sett at kupévarmer der står som ekstrautstyr til i overkant av 17.000 kr. Jeg sendte derfor en mail til forhandler uka før bilen skulle produseres, for å dobbeltsjekke at kupévarmer var på plass, slik at det ikke skulle ha blitt en misforståelse der. Han gjentok at kupévarmer var standard på denne bilen, så jeg skulle ikke måtte bekymre meg for isskraping framover. Flott, tenkte jeg!

I går hentet jeg altså bilen, og det var en annen selger hos forhandleren som leverte bilen til meg, så han vet jo ikke hva jeg har avtalt med ham jeg har handlet med. Anyways, jeg glemte bort hele kupévarmeren da vi gikk gjennom bilen, men jeg kom på det rett før vi skulle reise. Da var vi ikke i nærheten av bilen, men jeg spurte ham hvordan jeg skulle gå fram for å bruke kupévarmeren. Han bare forklarte at jeg måtte lage meg konto på myAudi og så laste ned MMI Connect-appen.

Dette har jeg nå knota med helt siden i går kveld. Jeg har laget konto på myAudi og lastet ned appen, men det står "forbindelse til bilen er ikke mulig". Det står en PIN-kode jeg skal taste inn i MMI, men hvor skal jeg taste inn den?! Jeg finner ingen meny i bilens MMI der jeg kan gjøre dette. Når jeg forsøker å taste inn bilens kilometerstand, vil ikke nettsiden godta det jeg skriver - noe som vel ikke er så rart hvis bilen ikke er online. Må jeg skaffe SIM-kort? Jeg finner ingen god informasjon rundt dette verken på nettsidene eller i instruksjonsboka, og er egentlig bare i stuss! Jeg mailet med forhandler i går kveld, og han skulle forsøke å gjøre dette for meg med min konto, men jeg har ikke hørt noe mer fra ham.

Er det noen som har noen tips eller råd, eller som vet noe om hvorfor det evt. ikke funker?

På forhånd tusen takk! :)


Hei

nå har jeg en 2015 modelle, men appen er jo den samme

Har bilen din kommet opp på myAudi siden på nett? Har du fått registrert den der til din konto? Hvis ikke må du gjøre det med chassisnummer ( står nederst til venstre i frontvindu på utsiden) og kilometerstand.

Pinkoden er til mmi appen, ikke bilen.

Det er simkort som styrer dette innebygd i bilen, men du må passe på den er parkert et sted med mobildekning, står du feks godt ned ei et parkeringshus kan det hende du ikke har dekning på bilen.

Har ikke hatt noen problemer med ny MMI connect appen, men den gamle appen datt ut nå og da, og jeg måtte registrere meg på ny osv.

Kupevarmer virker vel også bare når du har bilen plugget på nettstrøm ( eller må en ha en hvis mengde strøm igjen? er ikek sikker, har kun brukt den når jeg er på nettstrøm) Er ikke bare varmer, funker også med AC på sommeren.
VW ID.3 1st plus

Rute

Hei

Har AKK bestilt meg A3 etron,selger sa ingenting om at webast/kupevarmer var standard,koster jo 17'
Men et spørsmål:Bil skal stå hver natt i garasje med strøm tilkoblet,kan man da på vinter ha forvarming i kupeen,og hvor stiller man inn temperaturen på ønsket grad?eller må man bestille med connect,eller ha kupevarmer til 17'

Takker

SuperPG

Sitat fra: Rute på søndag 26. februar 2017, klokken 01:36
Hei

Har AKK bestilt meg A3 etron,selger sa ingenting om at webast/kupevarmer var standard,koster jo 17'
Men et spørsmål:Bil skal stå hver natt i garasje med strøm tilkoblet,kan man da på vinter ha forvarming i kupeen,og hvor stiller man inn temperaturen på ønsket grad?eller må man bestille med connect,eller ha kupevarmer til 17'

Takker

Den varmer/kjøler til den tempraturen du har på anlegget når du parkerer.
antar man ikke trenger connect, men er ikke helt sikker.
man stiller timer enten i menyen på ax/acc eller på MMI-Appen
VW ID.3 1st plus

superiselin

Hei

nå har jeg en 2015 modelle, men appen er jo den samme

Har bilen din kommet opp på myAudi siden på nett? Har du fått registrert den der til din konto? Hvis ikke må du gjøre det med chassisnummer ( står nederst til venstre i frontvindu på utsiden) og kilometerstand.

Pinkoden er til mmi appen, ikke bilen.

Det er simkort som styrer dette innebygd i bilen, men du må passe på den er parkert et sted med mobildekning, står du feks godt ned ei et parkeringshus kan det hende du ikke har dekning på bilen.

Har ikke hatt noen problemer med ny MMI connect appen, men den gamle appen datt ut nå og da, og jeg måtte registrere meg på ny osv.

Kupevarmer virker vel også bare når du har bilen plugget på nettstrøm ( eller må en ha en hvis mengde strøm igjen? er ikek sikker, har kun brukt den når jeg er på nettstrøm) Er ikke bare varmer, funker også med AC på sommeren.
[/quote]

Hei!

Har ikke fått beskjed om noen nye innlegg her, så derfor har jeg ikke svart dør nå. Dette problemet løste seg til slutt. Det viste seg at det var serverproblem i Tyskland. Plutselig en dag fungerte appen som den skulle :) den funker selv om den ikke er koblet til laderen, men det må være en viss mengde strøm igjen.

Og til deg som nettopp har bestilt bilen: fikk beskjed fra min forhandler at de ikke anbefaler Webasto, fordi denne appen gjør samme nytten. Jeg sa nemlig at jeg syntes det hadde vært fint å bli informert om valgmuligheten. Men de sa at så å si ingen velger Webasto pga. den krever også en viss mengde strøm for å fungere.

østfolding

Hei!

Har en splitter ny A3 e-tron fra et leiebilselskap (den hadde gått 13 km da jeg hentet den i går). Regner med det er begrensa med ekstrautstyr på den, og det er uansett neppe en god idé å styre med app-registrering når det er en bil som bare er min i noen dager. Kan man sette på tidsinnstilt kupévarming fra bilens meny? Har ikke klart å finne det enda..

TB

Sitat fra: Rute på søndag 26. februar 2017, klokken 01:36
Hei

Har AKK bestilt meg A3 etron,selger sa ingenting om at webast/kupevarmer var standard,koster jo 17'
Men et spørsmål:Bil skal stå hver natt i garasje med strøm tilkoblet,kan man da på vinter ha forvarming i kupeen,og hvor stiller man inn temperaturen på ønsket grad?eller må man bestille med connect,eller ha kupevarmer til 17'

Brennere fra Eberspächer og Webasto er populære i fossilbiler, da en kan starte varmeren uavhengig av tilkoblet strøm. Både motor og kupe blir normalt varmet opp. En ulempe med disse er at ved lite kjøring blir ikke 12 V batteriet ladet nok, og bilen starter ikke.
Vær oppmerksom på at disse er bensin eller diesel brenner som slipper ut eksos. Bruk i garasje er ikke anbefalt pga. fare for CO forgifting, lukt og brannfare.

På ladbare hybridbiler og rene elbiler er det mer praktisk å benytte strøm for varme. Strømkabel må uansett kobles til for å lade hovedbatteriet. En del kan også starte varmen direkte fra hovedbatteriet. Disse er trygge å benytte både innendørs i garasje, og utendørs.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA