Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi A3 e-tron

Startet av Ferry, fredag 18. juli 2014, klokken 09:30

« forrige - neste »

olekvi

Sitat fra: Puffen på onsdag 17. september 2014, klokken 07:37
Skal ha en prat med forhandler jeg.  Men når du skriver "av erfaring" vet du at det gis noe rabatt; Hvorfor kan du ikke signalisere hvor mye ?

Jeg vet det fordi jeg har bestillt en bil med en del ekstrautstyr, da ble total rabatt ca 6% i tillegg til den rabatten man automatisk får ved å bestille pakker med ekstrautstyr, ikke enkeltkomponenter.
'19 TM3P

Puffen

Ok. Så hvis jeg oppfatter deg rett så kan du få over 20 000 i rabatt ved bestilling av bil som etter listeprisene kommer opp i ca. 400 000 ?

Puffen

#32
Var innom Møller i går. Kom aldri så langt som å diskutere pris. Kom igjen i november når vi har fått demobil sa han. Ingen vits å bestille nå uansett. Får ikke bil noe tidligere alikevel ????? Trodde det var mulig å få bil før jul ved bestilling nå ???  Er det noen av dere som har bestilt og fått oppgitt noe leveringstidspunkt ?

Ellers leser jeg ekstrautstyrslister så jeg blir sår i øya.  Hva MÅ en ha ?  Hva BØR en ha ? Hva er egentlig Audi Connect ?  Det er jo standard med noe som kalles e-tron Connect.  Får jeg handsfree med å kjøpe Audi Connect, eller er det handsfree også uten denne opsjonen.  Navigasjons pakken virker fryktelig dyr.  Er det kun den store pakken som er tilgjengelig ? 
Huff som jeg spekulerer  :)  Tar mot tips og veiledning med takk  :)

Puffen

Prøvde ny forhandler.  Da gikk det bedre.  Nå er bestilling på e-tron lagt inn  ;D Men blir ikke levering før til påske.

olekvi

Sitat fra: Puffen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:17
Prøvde ny forhandler.  Da gikk det bedre.  Nå er bestilling på e-tron lagt inn  ;D Men blir ikke levering før til påske.

Det var nesten imponernede kjapt?  Helt standard, eller?

Min har foreløbig produksjonsplass i uke 11, men ikke umulig at det kan bli enda seinere ...
'19 TM3P

Puffen

#35
Mulig jeg var litt kjapp på det med påske. Det er produksjon uke 11 jeg også har fått oppgitt. Men det skulle visst bety levering ca. uke 15/16.  Påska kommer tidligere neste år ser jeg nå. Uke 14. For øvrig en selvkomponert versjon. Men det er vel alle ?

satzumas

Nå dukker disse opp hos forhandlerne for prøvekjøring! Jeg har booket prøvekjøring, og gleder meg til det.

Puffen


satzumas

Etter førstkommende tirsdag blir det en tilgjengelig hos Møller bil Forus i Stavanger. Hører de har fått en i Kristiansand også. Så det er vel til uka de blir tilgjengelig.

satzumas

#39
Fra Facebook siden til Møllerbil Forus.



Puffen

#40
Jepp  ;D, da fikk jeg også melding med invitasjon til prøvekjøring hos Møller.  Dog ikke eksklusivt  ::)

Dette blir skikkelig spennende.

Da var TV-reklamen i gang også.  Der kjente jeg plutselig at ventetiden blir lang.....

Puffen

Da sier fasitten en prisreduksjon på 12 360,- kr.  Lurer på om de da har regnet med mva. på avgiftreduksjonen ?

Uansett så har nå både A3 og Golf en hybrid som defacto er billigere enn tilsvarende motorstørrelse med bensindrift.  Dette gir batteri og hybrid et skikkelig løft, og en fest på meg i helga  ;D

Puffen

Da er prøveturen gjort, og dette svarte virkelig til forventningene.  Den tekniske opplevelsen er ikke så særlig annerledes enn Prius. Men design og kjøreegenskaper er i en annen klasse etter mine preferanser.  Også er rekkevidden på el. mye bedre.

Denne bilen samme med Golfen kommer til å bane vei for en totalt omlegging av bilhold i Norge slik vi har kjent til nå.  Det er mitt beskjedne tips

olekvi

Sitat fra: Puffen på fredag 21. november 2014, klokken 14:22
Da sier fasitten en prisreduksjon på 12 360,- kr.  Lurer på om de da har regnet med mva. på avgiftreduksjonen ?

Det er vel ikke mva på avgiftene uansett?
'19 TM3P

Puffen

Jo, det tror jeg. Slik har det i hvert fall vært når jeg har importert brukte biler tidligere. Mva bli lagt på alt til slutt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA