Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alle knappene på rattet har sluttet å fungere

Startet av Snorreholberg, onsdag 16. juli 2014, klokken 23:50

« forrige - neste »

Snorreholberg

Her forrige uke så sluttet alle knappene på rattet å fungere. Jeg kan altså ikke justere lyd etc. på rattet mer. Selv resetknappene på rattet har sluttet å fungere.

Pratet med Tesla på tlf - og de anbefalte meg at jeg skrudde av bilen helt (det er ett valg på den store skjermen - hvor en kan velge å skru av bilen helt).

Etter 3 minutter så startet jeg bilen opp igjen - men knappene på rattet var fremdeles helt "døde".

Kan ikke huske at jeg har sett noen andre som har diskutert dette her inne. Er det noen andre som har opplevd dette ? Og hvor lå i såfall feilen ?

Tuxedo

Har opplevd at venstre scrollhjul falt ut.  Den begynte automagisk å virke igjen etter noen timer før jeg fikk organisert meg til å kontakte Tesla.

alf_skaar

sjekk at alle sikringen sitter i. kan være en egen kurs for dette. hvis ikke de hjelper eventuelt skru av bilen litt lenger. hvis ikke noe hjelper så er de veld på tide ta kontakt med Tesla

Alf

Trustno1

Kan vel fort vekk være ett brudd i en kabel.

Rattknapper jeg har vært borti tidligere opererer ved at de ulike knappene gir ulik motstand i samme kabel, så at alle knappene faller ut samtidig vil kanskje tyde på brudd/dårlig kontakt i denne kablen, eventuelt overføringen i mellom rattet.

Er vel en telefon til servicesenter som er neste stopp da.

t0ffluss

Dårlig kontakt i en av ledningene til rattet.

Mistenker (i synkende rekkefølge):

1. Kontakt til kretskort til knappene i selve rattet
2. Kontakt fra ratt til kontrollenhet (utenfor rattet).
3. Fysisk skade på kretsløpet til knappene
657: software
999: sikring

:-)

Uansett må du nok inn til service centeret.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

jkirkebo

Sitat fra: t0ffluss på torsdag 17. juli 2014, klokken 07:02
Dårlig kontakt i en av ledningene til rattet.

Mistenker (i synkende rekkefølge):

1. Kontakt til kretskort til knappene i selve rattet
2. Kontakt fra ratt til kontrollenhet (utenfor rattet).
3. Fysisk skade på kretsløpet til knappene
657: software
999: sikring

:-)

Uansett må du nok inn til service centeret.

Det må han nok. Jeg mistenker først og fremst manglende kommunikasjon mellom kontrollenhet og resten av bilen. Enten brudd på kabel/dårlig kontakt eller (mest sannsynlig) feil på kontrollenhet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mj

Jeg levert min på service i Drammen i går. Kjørte i fra Arendal. Underveis fusket venstre scrollehjul flere ganger. Har og vært ute for at MUTE funksjonen ikke virker. I tillegg fusket  frem/tilbake knappene innimellom. Tesla klarte ikke å finne feilen da alt fungerte da de testet.  Ser da ut til at feilen kommer til å bli en gjenganger og da finner de vel ut av det etterhvert.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Lokführer

-Fultifunksjonsknappene på rattet fungerer ikke lenger.
-Blutooth ser også ut til å ha tatt kvelden.
Nå kan jeg ikke resette bilen. Hva gjør jeg før jeg ringer service?

Prøvde Power Off og å sette den til lading uten hell.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Snorreholberg

Jeg har pratet med Tesla om dette - og de sa den måtte inn på service. Bluetooth har tatt kvelden på min også.

Snorreholberg

Fikk bilen tilbake fra service idag - og ifølge kvittering så har de skiftet "steering wheel switches".

Så dersom knappene på rattet slutter å fungere - så kan det se ut som løsningen er at bilen må på verksted.

VigdisA

Alle knappene pluss scrollehjul på venstre side av rattet feilet for en stund siden. De ble fikset av Tesla.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Lokführer

Hmm, nå falt 3Gen ut, får den ikke inn igjen, selv ikke etter lading og "Power off."
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

mj

Etter aa ha fungert fint en stund fusker begge scrollehjulene igjen i dag. Mest paa venstre siden. I kveld er alt ok igjen. Haaper det kommer en forbedret versjon av knappene snart.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA