Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AC-automatikk ikke overdrevet smart

Startet av Tuxedo, onsdag 16. juli 2014, klokken 17:20

« forrige - neste »

Stone

Har også denne lyd, mer eller mindre kontinuerlig, - underlig hvis det faktisk skal være slik.

Tuxedo

En oppfølging til mitt opprinnelige innlegg:  Nå fungerer kjølingen så dårlig at det umulig kan være normalt, den er tilnærmet ikke-eksisterende.  Så jeg tok en tur innom Skøyen i dag, og fikk time...i slutten av oktober :o Det var det første de hadde ledig, så da bestilte jeg like godt en årsservice samtidig, siden bilen er nesten ett år på det tidspunktet.

Jaja, jeg får vel glede av kjølingen neste sommer da, forhåpentligvis  ;)  I mellomtiden får jeg bare håpe at denne varmen snart gir seg, slik at det blir mulig å ha det levelig i bilen.  Ikke noen god reklame for Tesla å ha med seg lidende passasjerer i denne bilen nå... ;D

sn0le

Hør med Tesla i Drammen.
Fikk utlevert bilen i slutten av juni.
Trengte oppdatering av ledningsnett for laderne for å kunne få 22kW lading istedenfor 18kW.
Skøyen hadde ledig time i september.
Fikk ordnet det nå på mandag etter å ha snakket med Drammen i forrige uke.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Anew

Jeg har også en time på Skøyen i Oktober. Har fått beskjed om at de forventer å dramatisk redusere ventetiden når Oslo 3 åpner i løpet av sensommeren, og at de da vil ta kontakt for å fremskynde avtalen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

fredag

Sitat fra: sn0le på onsdag 30. juli 2014, klokken 20:07
Hør med Tesla i Drammen.
Fikk utlevert bilen i slutten av juni.
Trengte oppdatering av ledningsnett for laderne for å kunne få 22kW lading istedenfor 18kW.
Skøyen hadde ledig time i september.
Fikk ordnet det nå på mandag etter å ha snakket med Drammen i forrige uke.

Burde ikke Tesla selv si fra om sånt? Service på Skøyen og tre mnd ventetid, eller Drammen og kortere ventetid?

Jeg fikk beskjed om tre mnd for å fikse noen småting som trengs å fikses. Jeg er IKKE fornøyd med å måtte vente tre mnd på service, selv om jeg desverre ikke er overrasket. De sa jeg kanskje kunne få time før når det nye verkstedet i Oslo var operativt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Sjøhyene

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. juli 2014, klokken 19:18
Nei, har ikke på range mode.  AC har fungert fint inntil temperaturene vi har opplevd den siste tiden, oppmot 30C.  Da har det bare vært høye viftehastigheter som automatikken ikke tar ned etter en stund.  Har target på 18,5C.  Ikke umulig at noe er galt med AC'en, naturligvis.

Edit:  Kanskje noen med et brukbart elektronisk steketermometer kan kjøre de samme temperaturmålingene som jeg gjorde?  Viftehastigheten kan stilles inn manuelt.  Stikk føleren såvidt inn i dysen. Vil ta litt lenger tid før steketermometeret konvergerer til en stabil avlesing, men slike termometre er stor sett nøyaktig på +/- én grad.  Utetemperaturer rundt 30C er meldt de nærmeste dagene  ;D

Helt klart noe galt med din. Min pøser ut kald luft veldig kjapt og bilen går fra 40C+ til 20C-ish på ca 15 minutter tenker jeg. Høyere vifte hastighet påvirker ingenting annet enn at det går kjappere å kjøle.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Gressvikingen

#21
Jeg har hatt et par BMW frelste passasjerer som er imponert over AC'en i Tesla'en. De foretrekker Tesla'en i varmen framfor BMW. Systemet kan derfor ikke være så veldig dumt - med mindre det er noe feil da.
P85D"+"

Tuxedo

#22
Sitat fra: Gressvikingen på torsdag 31. juli 2014, klokken 19:31
Jeg har hatt et par BMW frelste som er imponert over AC'en i Tesla'en. De foretrekker Tesla'en i varmen framfor BMW. Systemet kan derfor ikke være så veldig dumt - med mindre det er noe feil da.
Det er helt klart noe feil.  Nå har kjølingen stort sett tatt kvelden fullstendig.  Som tildligere opplyst i tråden her blir dette fikset...i slutten av oktober!  Da er i det minste vinterdekkene på.

Thor2014

Sitat fra: Gressvikingen på torsdag 31. juli 2014, klokken 19:31
Jeg har hatt et par BMW frelste som er imponert over AC'en i Tesla'en. De foretrekker Tesla'en i varmen framfor BMW. Systemet kan derfor ikke være så veldig dumt - med mindre det er noe feil da.

Jeg liker AC' n veldig godt. Spesielt i range for da blåser den ikke så kaldt st man får vondt i hodet  :)

B_Tesla

Sitat fra: Gressvikingen på torsdag 31. juli 2014, klokken 19:31
Jeg har hatt et par BMW frelste som er imponert over AC'en i Tesla'en. De foretrekker Tesla'en i varmen framfor BMW. Systemet kan derfor ikke være så veldig dumt - med mindre det er noe feil da.

Kanskje litt OT, men det skal ikke mye til å gjøre AC bedre enn BMW. BMW sine AC siste 10 årene har vært helt håpløse. Hatt flere BMW, og har ikke mange godord om den AC'n i auto.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA